Aš, kaip ir tu, tos pačios dėlionės dalis

Lietuvos mokyklos vis plačiau ir drąsiau duris atveria skirtingų gebėjimų turintiems mokiniams. AinscowBooth, ir Dyson (2006) išskiria tris įtraukiojo ugdymo lygmenis: įtraukimas, dalyvavimas ir pasiekimai. Tačiau atvertos durys - tik pirmasis įtraukties lygmuo, siekiant trečiojo dar turime daug ką nuveikti.

Kuriant mokyklą, kurioje būtų gera visiems, labai svarbus teigiamų vertybinių nuostatų stiprinimas bei įtraukios kultūros kūrimas.

Klaipėdos Vitės progimnazijos bendruomenė aktyviai prisideda prie įtraukties plano įgyvendinimo, organizuoja akcijas, konkursus, skatinančius keistis visuomenės nuostatoms. Šį kartą visa mokykla pasitinka balandį - autizmo supratingumo mėnesį.

Minėdami Tarptautinę autizmo supratimo dieną, kurią 2007 m. paskelbė Jungtinių Tautų organizacija, klasės valandėlių metu mokiniai žiūrėjo mokomuosius filmus, susipažino su pagrindine informacija apie autizmą. Kiekviena klasė savo kabineto duris papuošė dėlione, kurioje mokinukai tiesia rankytes savo draugui - mokiniui turinčiam autizmo spektro sutrikimą.

Tai parodo, kad kiekvienas iš mūsų esame tik maža dėlionės detalė, o bendrą paveikslą kuriame visi kartu, visi esame svarbūs bei vertingi. Vyresniųjų klasių mokiniai savo mintis, palaikymo žodžius užrašė lietaus lašeliuose, kurie papuošdami medžio šakas susiliejo į vieną didelį supratingumo ir palaikymo lašą.

Klaipėdos Vitės progimnazijoje šiais mokslo metais mokosi 7 autizmo spektro sutrikimą turintys mokiniai. Visiems šiems mokiniams teikiama švietimo pagalbos specialistų, mokytojų padėjėjų pagalba.

Kaip teigia vieno mokinio mama, apsispręsti kokią ugdymo įstaigą - specialiąją ar bendrąją lankys vaikas, nėra lengva. Kankina nerimas ir begalė baimių: ar pasitaikantys pykčio protrūkiai, agresija netrukdys dirbti kitiems bei pačiam vaikui, koks bus bendraklasių tėvų požiūris atsitikus kritinei situacijai ar tiesiog į tai, kad vaikas turi specialiųjų poreikių, ar vaikas sugebės bendrauti, pritapti prie klasės draugų, ar nebus atstumtasis ir patyčių objektas.

Mama pažymi, jog svarbiausia yra mokytojų požiūris į pagalbą tokiam vaikui bei jo tėvams. Svarbu, kad vaikas jaustųsi gerai, turėtų į ką kreiptis pagalbos. Mokinių, turinčių įvairių poreikių, sėkmė mokykloje, didžiąja dalimi, priklauso nuo visų ugdymosi proceso grandžių bendradarbiavimo.

Svarbus ne tik mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų, bet ir tėvų įsitraukimas, bendrų susitarimų laikymasis. Mokytojai kasdien ieško būdų kaip eliminuoti atsirandančias kliūtis, kaip ugdymosi procesą padaryti prieinamą kiekvienam.

Įtraukties procesus apsunkina nepakankamas aplinkų pritaikymas, švietimo pagalbos prieinamumas, dėl nepakankamo specialistų skaičiaus mokyklose. Mokytojai, pritaikydami ugdymo turinį pasigenda mokomųjų priemonių, metodinės medžiagos, vertinimo lankstumo.

Kiekvienas, nors ir mažos sėkmės pavyzdys parodo, jog švietimo bendruomenės pasirengimas priimti įvairių gebėjimų mokinius kinta ir teigiami pokyčiai pastebimi. Tad nebijokime atverti savo mokyklos, klasės duris įvairių gebėjimų turintiems mokiniams. Vieno iš jų žodžiais tariant: „Aš esu žmogus. Autizmas nepadarė su manimi nieko blogo!“

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder