Neplaunant jo didėja rizika laiku nepastebėti rimtų gedimų ir užbėgti jiems už akių, susidurti su aušinimo problemomis ir į saloną sklindančiais nemaloniais kvapais.
Variklį rekomenduojama plauti bent kartą per du metus važinėjant mieste arba 1-2 kartus per metus eksploatuojant automobilį žvyrkeliais ar gamtoje.
Nors automobilio variklis slepiasi po kapotu ir įprastai yra atidengiamas tik papildyti langų plovimo skysčio, ant jo vis viena kaupiasi nešvarumai, kuriuos rekomenduojama pašalinti.
„Daugiausia purvo ir dulkių ant variklio patenka nuo kelio dangos per dugne esančias ertmes bei ventiliacines angas priekyje, taip pat daug nešvarumų dėl savo konstrukcijos surenka radiatoriai.
Ypač po vasaros sezono, švaros centruose apsilankiusių automobilių radiatorius dengia prikepusių vabzdžių ir žiedadulkių sluoksnis, tarp vėsinimo grotelių ir vamzdelių būna įstrigusių akmenukų, žvyro, pasitaiko net atvejų kuomet variklio skyriuje aptinkame įstrigusių smulkių gyvūnėlių“, – sako Algirdas Plečkaitis, „Švaros brolių“ automobilių švaros centrų vadovas.
Pasak jo, kiekvienas metų laikas palieka savo pėdsaką. Ruduo ir pavasaris – lietingi, tad važiuojant per balas renkasi ir pridžiūna purvas, lapai. Žiemą – ant konstrukcinių dalių patenka druskos kristalai, skatinantys paviršinę koroziją.
Nešvarumai ne tik slepia, bet ir sukelia problemas
„Didžiausią žalą nešvarumai daro aušinimo sistemai. Normaliomis darbo sąlygomis variklio bloko temperatūra perkopia šimto laipsnių ribą. Perteklinę šilumą aplinkai atiduoda ne tik radiatorius, bet ir visa konstrukcija.
Jei radiatoriuje įstrigę šiukšlės ir vabzdžiai, o variklio bloką dengia prikepusio purvo sluoksnis – variklis nebus tinkamai aušinamas. Perkaitęs variklis gali netekti galios, variklio blokas gali deformuotis ar net sutrūkti, tad svarbu pasirūpinti tinkamu jo aušinimu“, – sako A. Plečkaitis.
Kitas dažnas vairuotojų nusiskundimas – nemalonus kvapas automobilio salone.
„Ant variklio patekęs purvas ir vabzdžiai svyla, o techniniai skysčiai kaip alyva, stabdžių ar langų plovimo skystis aukštoje temperatūroje garuoja, skleidžia nemalonų kvapą, kuris į saloną patenka per automobilio išorėje esančias oro paėmimo angas.
Į švaros centrus atvyksta ir gan nauji automobiliai, kurių salone tvyro nemalonus svilėsių ar chemikalų kvapas, tad šaliname ne tik kvapą, bet ir jo priežastis plaudami variklį.
Be to, ant variklio dalių išbėgę techniniai skysčiai yra pavojingi ir aukštoje temperatūroje gali užsidegti“, – sako A. Plečkaitis.
Jis pastebi, kad variklį rekomenduojama plauti ir atlikus jo remonto darbus. Didesni automobilių servisai atlikę darbus variklį nuplauna pagal nutylėjimą, tačiau remontą atliekant mažesnėse dirbtuvėse – derėtų pasirūpinti jo švara patiems.
Mitas: plautas variklis slepia problemas
Tarp automobilių pirkėjų ir pardavėjų vis dar gajus mitas, kad švarus parduodamo automobilio variklis yra plautas, nes slepia jo problemas.
„Šiais laikais tokia praktika nebėra tokia gaji, nes pirkėjai automobilius dažniau tikrina automobilių servisuose bei naudodamiesi viešai prieinamais įrankiais peržiūri jų taisymo bei eismo įvykių istoriją.
Švarus variklis – tik privalumas ir ne tik atrodo estetiškai, bet ir patyrusiam apžiūrą atliekančiam meistrui leidžia pastebėti problemas, jei tokių yra“, – sako A. Plečkaitis.
Jis pastebi, kad plaunant seno benzininio automobilio variklį retais atvejais gali pasireikšti elektros sistemos gedimai, tokie kaip nedirbančios uždegimo žvakės ar sutrūkinėjusi aukštos įtampos laidų izoliacija.
Tačiau tai yra akivaizdūs ženklai, kad automobilis jau nėra techniškai tvarkingas ir minėtas dalis reikia keisti: „Plovimo metu pastebėtos problemos leidžia remonto darbus atlikti laiku ir užtikrintai leistis į keliones, išvengiant varginančio stovėjimo šalikėlėje laukiant techninės pagalbos.“
Vairuotojams svarbu nepamiršti, kad variklio bei automobilio negalima plauti tam nepritaikytose vietose.
Plovimo metu su vandeniu nuo variklio ant žemės nubėga aplinkai pavojingi ir taršūs techniniai skysčiai, kuriuos būtina surinkti. Automobilių plovimo vietose taršios nuotekos valomos specialiais įrenginiais.