1122 dalyvius įtraukęs priklausomybės nuo ekranų prevencijos projektas „Skaitmeninės higienos įgūdžiai – šiandienos „must have“ sostinėje vyko jau antrus metus. Apklausoje dalyvavo 25 proc. moksleivių ir 35 proc. tėvų, globėjų bei mokytojų iš visų projekto dalyvių (beveik 800 moksleivių ir per 350 suaugusiųjų).
„Ir jaunus, ir vyresniuosius technologijos įtraukia, o kartais skaitmeninėje erdvėje ištirpsta pernelyg daug mūsų laiko arba veiklos internete ima trukdyti svarbioms gyvenimo sritims.
Ekranų poveikį vaikų fizinei ir psichikos sveikatai tyrinėjantys mokslininkai rekomenduoja riboti laiką prie ekranų, tai gali būti puikus sprendimas ne tik vaikams, bet ir suaugusiesiems – sako Skaitmeninės etikos centro (SEC) vadovė Rasa Jauniškienė. – Mokyklų bendruomenėms šis klausimas irgi rūpi, o mūsų apklausų rezultatai rodo, kad po mokymų didelė dalis paauglių patys ima jausti norą technologijoms laiko skirti mažiau. Tinkamai pateikta informacija svarbi jų sąmoningumui“.
Moksleiviai tikimybę, kad tokius mokymus rekomenduotų kitiems, vertina balu 7,98 iš 10-ties, suaugusieji – 9,45.
Tėvų, globėjų patarimai iš patirties
Suaugusiųjų mokymų dalyvių klausta, ką iš savo patirties patartų kitiems tėvams ar mokytojams, susiduriantiems su iššūkiais, rūpinantis vaikais skaitmeniniame amžiuje: kalbėtis, diskutuoti apie gerąsias ir blogąsias puses, turėti daugiau kantrybės, mažinti laiką skaitmeninėje erdvėje, leisti daugiau kokybiško laiko su vaikais, kurti šeimos taisykles ir rodyti vaikams pavyzdį.
Moksleiviai turi patarimų jaunesnėms kartoms
Moksleiviai taip mielai dalijosi patarimais jaunesnėms kartoms, kad jų patirtys internete būtų kuo geresnės: daugiau praleisti laiko lauke ar su draugais; kuriant paskyras socialiniuose tinkluose, nurodyti savo tikrą amžių; riboti laiką prie telefono; įsigyti telefoną 11-12 metų amžiuje; valgyti be telefono, jį krauti ne miegamajame.
„Mažiau laiko praleisti prie ekrano, nes vėliau neliks nei laisvo laiko, nei prisiminimų“, „realiame gyvenime gali pasiekti daugiau, nei sėdint socialiniuose tinkluose“, „susivokti ir pagyventi realiame gyvenime, ne internete“ – jaunimo patirtys leidžia jiems patarti mažesniems.
Kiekvienoje iš 10 sostinės mokyklų Skaitmeninės etikos centras vedė po 3 mokymų sesijas moksleiviams ir po vieną susitikimą su mokyklos bendruomenės tėvais, globėjais ir mokytojais.
Rašyti komentarą