Dėl mašinomis užstatytų konteinerių pasitelks policiją
(4)Pasirodo, ši problema dažniausiai kyla ne dėl per reto išvežimo grafiko ar atliekas surenkančių vežėjų aplaidumo, o dėl uostamiesčio svečių arba pačių gyventojų neatsakingumo.
Šiukšliavežės negali privažiuoti
Pasak Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centro (KRATC), kuris mieste prižiūri atliekų surinkėjų darbą, praėjusį savaitgalį į bendrovės paštą, socialinių tinklų paskyras buvo gauti 6 pranešimai su nuotraukomis apie skirtingose miesto vietose neišvežtas atliekas, perpildytus konteinerius.
Patikrinus situaciją paaiškėjo, kad visais atvejais vežėjas laikėsi grafiko, kelias dienas bandė patekti į aptarnaujamus kiemus, tačiau negalėjo privažiuoti ar ištuštinti konteinerių dėl netinkamai priparkuotų gyventojų automobilių.
„Mes stebime vežėjų darbą GPS sistemoje įrašinėdami mašinų maršrutus ir matome, kur ir kada važiavo miestą aptarnaujančios šiukšliavežės. Bet kas iš to? Jei privažiavimas užstatytas, vežėjas neturi galimybės laukti pusę dienos, kol bus patrauktas automobilis.
Taip kiemuose kaupiasi atliekų kalnai, o mūsų pašte – nepatenkintų klaipėdiečių laiškai“, - aiškino Gintaras Žukevičius, KRATC Vietinės rinkliavos administravimo skyriaus vadovas.
Ypač nemaloni situacija susiklostė senamiestyje, Žvejų gatvėje, kur vyksta kelio remonto darbai. Abiejose gatvės pusėse sustatyti automobiliai užtvėrė kelią didesniam transportui ir konteineriai tapo nepasiekiami atliekų surinkėjų mašinoms.
Minėtoje gatvėje jau sustatyti parkavimą draudžiantys ženklai, bet ir jie ne visada padeda.
„Išskirčiau kelias priežastis, kodėl konteineriai būna perpildyti ar laiku neištuštinti. Pirmoji – gyventojų neatidumas. Gal naujieji pusiau požeminiai konteineriai dar daug kam neįprasti, gal žmonės neįsižiūri į naujai nupieštas geltonąsias linijas ar sustatytus kelio ženklus.
Kita kategorija – Klaipėdos svečiai, kurie atvykę į uostamiestį pamatę laisvą tarpelį stato mašiną nekreipdami dėmesio į ženklinimą.
Pasitaiko ir piktybiškų atvejų, kurie susiję jau ne su parkavimu, o su verslo įmonių neatsakingu elgesiu, kai jų darbuotojai atliekas sukrauna į gyventojams skirtus konteinerius“- pasakojo G. Žukevičius.
Visais atvejais pažeidimas yra fiksuojamas – nufotografuojamas ir perduodamas Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyriui, kurio inspektoriai ieško kaltininkų ir su jais aiškinasi pažeidimo aplinkybes bei išrašo baudas.
Pirmadieniais ir eilinėmis darbo dienomis, kai kiemai pralaisvėja gyventojams išvykus į darbus, o poilsiautojams iš miesto, vežėjai be didesnių keblumų privažiuoja visur ir sutvarko per savaitgalį susikaupusias atliekas.
Planuojama griežtesnė tvarka
Šiuo metu yra ruošiamos naujos pirkimo sąlygos atliekų vežėjų paslaugoms Klaipėdos mieste, kurių projekte minima, jog vežėjas, negalėdamas privažiuoti prie konteinerių, turės ne tik užfiksuoti situaciją ir informuoti administratorių, bet ir kviesti policiją, kad ši pašalintų kliūtį ar surastų pažeidėją ir sudarytų galimybę ištuštinti konteinerius.
Policija bet kuriuo atveju už neleistinoje vietoje paliktą automobilį skiria nuobaudą, o automobilio nutempimas, pasak specialistų, jau kraštutinė priemonė.
„Nei policija, nei viešosios tvarkos inspektoriai privažiavimo prie konteinerių ar juo labiau prišiukšlintų kiemų problemos neišspręs. Labai tikimės pačių klaipėdiečių dėmesingumo ir geranoriškumo.
Atkreipdami dėmesį į naujoves, bendraudami, įspėdami kaimynus ar atvykstančius svečius apie tai, kad konteinerių ar privažiavimo prie jų nedera užstatyti, pasiektume kur kas geresnių rezultatų, nei bausdami“, - teigia G. Žukevičius.
Rašyti komentarą