Ekspedicijoje pėsčiomis aplink Baltijos jūrą kardinalūs pokyčiai – žygeiviai grįžta namo

Kovo 11 dieną dešimties žygeivių komanda iš Smiltynės išžygiavome aplink Baltijos jūrą.

Žygio trukmė – 9 mėnesiai, per kuriuos turime aplankyti 8 šalis ir nužygiuoti daugiau nei 6000 kilometrų.

Ekspedicijos tikslas –  informuoti visuomenę apie vandens ekosistemų situaciją, žmogaus veiklos įtaką jūrai, supažindinti su būdais, kaip pristabdyti jūros bioįvairovės nykimą ir taršą.

Norime tapti grandimi, priartinančia gyventojus prie jūros, ugdyti jūros saugojimo kultūrą, skatinti domėtis, pažinti aplinką bei papildyti žinias apie žmogaus veiklos įtakos sferas. Kviečiame visus Baltijos jūros pakrančių gyventojus, bendrystei ir asmeniniams pokyčiams vardan jūros išsaugojimo ateities kartoms.

Mes jau perėjome Lenkiją, Vokietiją, Daniją ir šiuo metu esame Švedijoje, ties Botnijos įlanka.  Iš viso nužygiavome virš 2500 kilometrų.

Kiekvienoje šalyje susitikome su vietos ir lietuvių bendruomenėmis, organizavome paplūdimių tyrinėjimus, su vietos mokslinių institutų mokslininkais organizavome gyvąsias laboratorijas visuomenei.

Apie mūsų ekspediciją rašo Lietuvos ir šalių, kurias aplankėme, spauda. Apie tai, kaip mums sekasi žygiuoti, nuolat dalinamės savo socialiniuose tinkluose,  „YouTube“ platformoje keliame kassavaitinius vaizdo tinklaraščius.

Pasiekti visus žmones, gyvenančius aplink Baltijos jūrą ir darančius įtaką jos būklei – toks mūsų vienas iš tikslų, link kurio žygiuojame.

Ekspedicijos žygeivių komandoje kardinalūs pokyčiai – vienas po kito žygeiviai nusprendžia palikti ekspediciją. Šios netikėtos situacijos viena iš priežasčių, tai įvairūs iššūkiai, su kuriais mums teko susidurti kasdien. Vieni iš jų – bendras buvimas, nuolatinis rūpinimasis ir darbas vieniems su kitais.

Prie jų prisidėjo ir nemenkas fizinis krūvis žygiuojant, kasdienė rutina ir nešama didžiulė atsakomybė už vykdomą misiją ir jos idėjos perteikimą. Misijos vertybės bei aukšti standartai reikalauja ir asmeninių pokyčių, kurie taip greitai neįvyksta. Vieniems šių iššūkių pasiruošti buvo galima iš anksto, kitiems reikia daugiau laiko. Aš pats, galima sakyti, ruošiausi devynerius metus.

Prieš tiek laiko pradėjau savo darnaus vartojimo ir minimalistinio gyvenimo būdo kelią. Iš pažiūros tai nelengvas kelias, tačiau einant juo sąmoningai, o ne iš būtinybės, viskas vyksta natūraliai ir darniai, o tam reikia laiko. Šiai ekspedicijai ruošiausi trejus metus, todėl suprantu, kad daliai žygeivių buvo sunkus išbandymas per trumpą laiką tapti ekologijos entuziastais, kaip mus kartais pavadina spaudos atstovai.

Tačiau tikiu, kad įgytomis žiniomis ir patirtimis žygeiviai dalinsis grįžę namo, jas pritaikys tolesnėse savo veiklose. O aš esu be galo dėkingas kiekvienam komandos nariui už asmeninį indėlį,  už tai, kad patikėjo ekspedicijos idėja ir buvo kartu. Tikiu, kad dar tikrai susitiksime.

Tačiau didžiausias ekspedicijos iššūkis buvo ir išlieka finansavimo trūkumas. Ši ekspedicija – tai mano asmeninė iniciatyva. Ji nėra finansuojama institucijų. Todėl net ir turint gerus verslo partnerius ir kelis projektinius finansavimo šaltinius, lėšų vis dar nepakanka.

Nuolatinis balansavimas ties išgyvenimo riba, neapibrėžtumas ir nestabilumas – didžiausias iššūkis komandos nariams. Tiesiog niekada nežinai, kada reikės susikrauti kuprines ir atsitraukti. Natūralu, kad tokioje situacijoje, nuolatinėje įtampoje, nerime ir nežinomybėje nenorėtų būti nei vienas.

Be abejo, kai viskas susideda, tai veikia kaip sniego lavina – išvykus komandos nariui, jo funkcijos ir atsakomybės užgula kitų komandos narių pečius. Aš tai suprantu ir prisiimu asmeninę atsakomybę dėl šios ekspedicijos eigos. Taigi, nuo liepos pradžios ekspedicijoje lieku vienas.

Ekspediciją tęsiu vienas. Tiesa, kažkuriam laikui pasikeis ekspedicijos pagrindinė idėja – žygiuoti aplink Baltijos jūrą, nes žygiuoti vienas nesu pasiruošęs reikiamos įrangos. Visus daiktus, maistą ir reikalingą įrangą vežėmės krovininiu automobiliu, todėl kurį laiką reikės misiją vykdyti važiuojant juo.

Dėl to labai apmaudu, tačiau bet kokiu atveju, ekspedicijos pagrindinė misija – šviesti visuomenę – išlieka. Kaip ir iki šiol, man talkins organizacinė komanda Lietuvoje, taip pat tikiuosi vis didėsiančio žiniasklaidos dėmesio.

Kviečiu prisijungti kartu savanoriškai pažygiuoti entuziastus, kuriems rūpi Baltijos jūros būklė, kurie tiki, kad galima padaryti pokytį žmonių mąstyme. Noriu pakviesti juos bendrystei – išsaugoti jūrą ateities kartoms. Nes jūra prasideda čia! Mūsų širdyse ir mintyse. Kiekvieno mūsų namuose ir mieste. Ji prasideda iš tekančių upių ir upelių, prie kurių gyvename.

Kad ir kokie iššūkiai ateityje laukia, bet kokiu atveju nepasiduosiu ir kviesiu žmones bendrystei – toks jau mano pašaukimas. Ekspedicijos tikslai ir maršrutas nesikeičia. Pradėtas kurti dokumentinis filmas apie jūros išsaugojimą taip pat bus pabaigtas.

Toliau vykdysime susitikimus su bendruomenėmis kiekvienoje šalyje. O rugsėjo 8 dieną kviesime visus Baltijos jūros šalių žmones susirinkti paplūdimiuose, juos švarinti ir taip paminėti Baltijos jūros dieną. Laiko dar turime, o jūrą išsaugoti prasmė yra!

Ir toliau ieškome verslo partnerių, kurie norėtų investuoti į jūros išsaugojimą, toliau kviečiu kiekvieną iš jūsų būti šios ekspedicijos dalimi. Mielai priimtume į organizacinės grupės savanorių komandą. O prisidėti prie ekspedicijos finansiškai ir pervesti kelis eurus kilniam tikslui tikrai nesudėtinga – sekite informaciją ekspedicijos internetinėje svetainėje.

VšĮ „Už švarią Lietuvą"

Sąskaitos Nr. LT284010051005747142

Paskirtis: Bendrystei

Daugiau istorijų ir kaip kiekvienas galime būti jūros herojais, galima rasti šiuose kanaluose