Ir nors iš 120 autobusų dalis vis dar neišrieda į kasdieninius reisus, bendrovės administracija mano, jog blogiausia - jau praeityje.
„Klaipėdos autobusų parkas yra patikimas partneris ne tik keleivių vežimo, bet ir kitose srityse, susijusiose su autotransporto priežiūra ir remontu. Tai padėjo mums išlikti finansiškai stipriems koronaviruso krizės metu. O didžiausia mūsų stiprybė - brandus, patikimas ir profesionalus kolektyvas, kuris formavosi ne vieną dešimtmetį“, - sakė Vaidas Ramanauskas, UAB Klaipėdos autobusų parko generalinis direktorius.
Kai žmonės kartu praleidžia daug laiko ir supranta vienas kitą iš pusės žodžio ar žvilgsnio, apie juos sakoma: kaip viena šeima.
UAB Klaipėdos autobusų parko kolektyvas turi tikrų šeimyninių dinastijų, perduodančių patirtį iš kartos į kartą. Per ilgametę parko istoriją yra tėvų, kurie čia užaugino ir atvedė dirbti savo sūnus ar dukras, yra jaunuolių, kurie čia dirbdami sukūrė šeimas.
Gintautas ir Gytis
Dabar jau užtarnautu poilsiu besimėgaujantis buvęs Klaipėdos autobusų parko eksploatacijos direktorius Gintautas Mockevičius bendrovėje dirbo lygiai 50 metų.
„1966-ųjų gegužės 25 dieną iš instituto atvažiavau į diplominę praktiką, o 2016 metų gegužės 25 d. tapau pensininku. Specialiai taip taikiau - diena dienon 50 metų! Dirbau su 8 direktoriais. Siūlė ir man du kartus vadovauti įmonei, bet atsisakiau“, - pasakojo G. Mockevičius.
O jo sūnus Gytis pradėjo skaičiuoti trečią dešimtmetį, kai sėdi prie autobuso vairo, ir, kiek save prisimena, kone visas jo gyvenimas prabėgo Klaipėdos autobusų parke.
„Tėvas į parką atvedė. Dar nelabai ir vaikščiojau, tik iš pasakojimų žinau. Kai parkas buvo senoje vietoje, Tilžės gatvėje, netoli nuo mūsų namų, pasiimdavo į darbą. Praktiškai autobuse ir užaugau“, - juokavo Gytis Mockevičius, profesionalus vairuotojas, be kita ko, daug metų specialiu bendrovės autobusu į varžybas vežiojantis „Neptūno“ krepšininkus.
Sigita ir Indrė
Jau 40 metų Klaipėdos autobusų parke dirbanti Sigita Dzerkelienė nebesuskaičiuoja, kiek specialybių čia išbandė ir pakeitė. Buvo ir vadybininke, ir kontroliere, o dabar - dispečerė.
„Neramus tas darbas. Nors kelionės lapus ir kitus dokumentus vairuotojams suruošti - tai ne plytas nešioti, bet būna visokių situacijų. Paskambina 3 valandą nakties vairuotojas ir sako: susirgau, nevažiuosiu. Tada stresas - tenka per kelias minutes pamainą surasti, nes po valandos jau į reisą autobusas turi išvažiuoti. Pas mus negali būti taip, kad žmonės laukia, o autobusas neatvažiuoja“, - pasakojo Sigita.
Kai prieš dešimtmetį Klaipėdos autobusų stotyje buvo įkurtas siuntų skyrius, jam trūko darbuotojų. Sigita pasiūlė savo dukrai Indrei pabandyti naują specialybę, ir štai mergina jau 8 metus dirba ten pat, kur ir mama, tik skirtinguose padaliniuose: Indrė dienas leidžia autobusų stotyje, o Sigita - parko administracijoje Garažų gatvėje.
Tomas ir Julija
Palyginti su daugeliu kolegų, Tomas Datenis - vis dar jaunas specialistas, nors parke dirba jau 12 metų. Pervežimų skyriuje jis atsakingas už autobusų maršrutų planavimą, rūpinasi transporto priemonių priežiūra, kasos aparatais, tachografais, netgi reklama ant autobusų. Sukasi kasdien kaip voverė rate, retai kur ištrūksta.
„Prieš kokius trejus metus su reikalais nuvažiavau į autobusų stotį ir pamačiau tarptautinių bilietų kasoje dirbančią simpatišką merginą. Tąkart neužkalbinau, bet vėliau per draugus radau kontaktą“, - pasakojo Tomas.
Po metų Tomo ir Julijos pažintis išsirutuliojo iki santuokos.
Rima ir Rolandas
Bendradarbių Rimos ir Rolando Matučių šeimos istorijos kitaip nepavadinsi - tarnybinis romanas. Rolandas buvo autobuso vairuotojas, Rima -konduktorė. Anksčiau taip buvo įprasta, kad vairuotojas rūpinasi eismu, o bilietus keleiviams pardavinėja jo pagalbininkė - konduktorė. Metus kitus kartu taip pavažinėjo ir tapo šeima. Dabar Rima tokia pat profesionali vairuotoja, kaip ir Rolandas.
„Ką duoda - tą ir vairuoju. Dažniausiai miesto autobusą, kartais mikroautobusą, yra tekę ir su tarpmiestiniu pavažinėti“, - pasakojo Rima. Pasak jos, vyras buvo susigundęs didesne alga ir persėdęs prie „fūros“ vairo. Bet ilgai tai nesitęsė.
„Koks ten gyvenimas - visą savaitę namie nebūdavo, sunkvežimyje gyvendavo. Dabar jau per dešimt metų ramiai autobusu važinėja. Tai čia tikras šeimos gyvenimas ir atlyginimas aiškus, ir laisvadieniai kaip laisvadieniai“, - apie laikinus vyro paklydimus pasakojo Rima, pati parke dirbanti 28 metus.
Sveikinimas
Vaidas Ramanauskas, UAB Klaipėdos autobusų parko generalinis direktorius
Sveikinu su įmonės 66-uoju gimtadieniu visus esamus ir buvusius bendrovės darbuotojus. Ačiū Jums už kasdienį darbą, kuris atvedė mūsų įmonę į šalies keleivinio transporto lyderių gretas.
Klaipėdos autobusų parkas nėra eilinė bendrovė. Tai Klaipėdos miesto savivaldybės kontroliuojama įmonė, o paprasčiau sakant, visų klaipėdiečių turtas, kuriuo mes rūpinamės. Kasdien stengiamės teikti kuo geresnes paslaugas visiems klaipėdiečiams ir miesto svečiams. Perkame komfortiškus ir ekologiškus autobusus, kad kelionės būtų patogios, kad modernus viešasis transportas išliktų saugus, patrauklus, o autobusai puoštų mūsų miestą. Investuojame į žmones, į vairuotojų mokymą, pasitelkiame išmaniąsias technologijas, kad gerintume eismo kultūrą mieste. Plečiame paslaugų spektrą, stiprėjame kaip įmonė, jaučiame tiek keleivių, tiek miesto valdžios institucijų palaikymą.
Dar kartą tariu ačiū visiems bendraminčiams, bendradarbiams ir mūsų keleiviams. Visi kartu mes esame viena didelė Klaipėdos autobusų parko šeima. Laimės ir sveikatos visiems!