Klaipėdos valstybinės kolegijos studentų STEAM renginys „Paslaptingas povandeninis pasaulis“ Klaipėdos vaikams
Renginį organizavo net 32 Ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studijų programos studentai, padedami kolegijos lektorių – Rimos Ežerskienės, Dovilės Jurelevičės, Linos Pudžiuvelytės-Plienienės, Vilmos Ramelytės, Mildos Rubinės, Rūtos Tamašauskienės ir Robertos Vaičienės.
Studentai šiam projektui ruošėsi iš anksto – planavo veiklų scenarijus, kūrė aplinkos dekoracijas, ruošė priemones, gamino atributiką. Kiekviena detalė buvo apgalvota taip, kad vaikai galėtų patirti tikrą pažinimo džiaugsmą ir kūrybiškai leistų laiką.
Į renginį buvo pakviesti šešių Klaipėdos ikimokyklinių ugdymo įstaigų vaikai – lopšelių-darželių „Žiogelis“, „Dobiliukas“, „Vyturėlis“, „Šaltinėlis“, „Rūta“ ir Klaipėdos M. Montessori mokyklos-darželio ugdytiniai. Kolegijos auditorijos virto jūros karalyste: ant sienų banguojančios medžiagos - jūros bangomis, švietė popieriniai koralai, o nuo lubų siūbavo spalvingos medūzos.
Vaikus pasitiko studentai, pasipuošę kaip povandeninio pasaulio gyventojai – žuvytės, krabai, delfinai ir jūrų žvaigždės.
Renginys prasidėjo teatralizuotu pasveikinimu – mažieji dalyviai buvo pakviesti į „nardytojų akademiją“. Čia jų laukė linksmos užduotys: burbulų pūtimo estafetė, „vandenyno bangų“ šokis ir trumpas susipažinimas su jūros gyventojais. Vaikai iš karto įsitraukė – džiaugėsi, juokėsi, dalijosi atradimais. Jų akyse žibėjo smalsumas ir noras kuo daugiau pamatyti bei išbandyti.
Po smagaus starto laukė kūrybinių dirbtuvių ciklas. Viename kambaryje vaikai eksperimentavo su vandeniu – stebėjo, kaip vieni daiktai skęsta, kiti plūduriuoja, spėliojo, kodėl taip vyksta. Kituose kabinetuose kūrė jūros gyvūnus iš antrinių žaliavų, dekoravo juos spalvotais popieriais ir siūlais, gamino blizgančias medūzas, krabus ir jūrų arkliukus.
Dar vienoje erdvėje laukė technologijų iššūkis – robotikos užduotis. Čia vaikai programavo mažus robotukus-žuvytes, kad jos „plauktų“ nurodytu maršrutu po vandenyną. Vaikams sekėsi puikiai – robotai judėjo ten, kur jie suplanuodavo, o kiekviena sėkminga kelionė buvo palydima džiaugsmingais plojimais.
Didelį įspūdį paliko pažintis su tikrais jūros gyvūnų pavyzdžiais. Studentai pristatė moliuskų kriaukles, koralus, smėlio pavyzdžius, pasakojo, kaip kvėpuoja žuvys, kodėl banginiai – ne žuvys, o žinduoliai, kuo skiriasi gėlo bei sūraus vandens gyvūnai.
Vaikai klausėsi išplėtę akis, bandė atspėti, kurioje jūros vietoje gyvena kiekvienas vandens gyventojas.
- Smagiausia buvo, kai medūzos švietė tamsoje! – sakė vienas dalyvis.
- O man labiausiai patiko, kai darėme burbulus, ir jie sproginėjo kaip tikros bangos! – džiaugėsi kita mergaitė.
Tokie įspūdžiai – geriausias įvertinimas renginio organizatoriams. Studentai pasakojo, kad ši patirtis jiems buvo ne tik praktika, bet ir įkvepiantis išbandymas.
Jie mokėsi planuoti veiklas, komunikuoti su vaikais, atsižvelgti į emocijas ir kurti saugią, žaismingą aplinką. „Vaikų smalsumas užkrečia. Pamatyti, kaip jie atranda pasaulį, – didžiausias atlygis“, – dalijosi savo įspūdžiais viena iš renginio organizatorių.
Renginio pabaigoje visi susirinko į didžiąją „jūros salą“. Čia mažieji dalyviai pasidalijo įspūdžiais, dainavo daineles apie jūrą, gavo simbolines dovanėles – spalvingus povandeninio pasaulio lipdukus ir atminimo korteles. Kiekvienam darželiui buvo įteiktas specialiai parengtas plakatas su QR kodu, kuriame įamžintos STEAM veiklų akimirkos.
TEAM renginiai Klaipėdos valstybinėje kolegijoje jau tapo gražia tradicija. Jie ne tik džiugina mažuosius dalyvius, bet ir suteikia studentams galimybę praktiškai išbandyti savo profesinius gebėjimus.
Tokie renginiai padeda ugdyti kūrybiškumą, atsakomybę, bendradarbiavimą ir pasitikėjimą savimi. O kai mokslo pažinimas susijungia su žaidimu, smalsumu ir šypsenomis – rezultatas visada pranoksta lūkesčius.

Rašyti komentarą