Menininkė Neringa Poškutė-Jukumienė žymiajame Klaipėdos dramos teatro balkone pirmosios festivalio dienos vakarą pasirodė supama tirštų, vėjo sklaidomų dūmų. Domo RIMEIKOS nuotr.

Festivalyje „TheATRIUM“ - drąsi teatro balkono reikšmės interpretacija

Intensyviausia tarptautinio teatro festivalio „TheATRIUM“ dalis, Lietuvos teatro vitrina, trečiadienį Klaipėdos dramos teatre prasidėjo ne tik svečių iš užsienio sutiktuvėmis, dviem spektakliais, bet ir įspūdingu menininkės, juvelyrės Neringos Poškutės-Jukumienės performatyviu pasirodymu teatro balkone.

Puošnus balkonas teatro fasade, žvelgiantis į to paties pavadinimo aikštę, miesto atmintyje dažniausiai linksniuojamas kaip vieta, iš kurios į miestiečius kreipėsi 1939 m. Klaipėdoje apsilankęs A. Hitleris.

Anot N. Poškutės-Jukumienės, net jei ši vieta paženklinta nenuplaunama dėme, tai ne priežastis ją ignoruoti, priešingai, balkonas ir jo asociacijų šleifas žadina stiprų meninį impulsą jame įrašyti naujas reikšmes.

Menininkė žymiajame balkone pirmosios festivalio dienos vakarą pasirodė supama tirštų, vėjo sklaidomų dūmų.

Popiežiaus mitrą primenančiu galvos apdangalu pasipuošusi N. Poškutės-Jukumienės figūra Teatro aikštėje kėlė konklavos nuojautą - slaptam kardinolų susirinkimui nubalsavus, naujo popiežiaus išrinkimas tikinčiųjų bendruomenei, laukiančiai Šv. Petro aikštėje Vatikane, paprastai skelbiamas būtent baltais dūmais.

Iš balkono menininkė nusileido į teatro vidines erdves, kur eksponuojamos dvi jos instaliacijos - popiežiaus sostas ir memų ratas.

"Kodėl popiežiaus figūra? Mano kūryboje tai atpažįstamas ir nemažai kritikuojamas personažas.

Klausimas, kodėl popiežiumi negali būti moteris, visi bažnyčios instituciją supantys skandalai, visa tai man siejosi su šių metų festivalio tema „Šviesioji tamsos pusė“.

Religija yra ritualiniai šviesos pliūpsniai, bet toje šviesoje - daug tamsos ir žaizdų: nuolatiniai skandalai dėl seksualinio išnaudojimo, galios, fakeʼo ir t. t. Tai apima daug kultūrinės bei socialinės politikos aspektų - visa tai, kas susiję ir su mumis pačiais„, - apie tikėjimą, tapusį vienu iš teatre pristatomo projekto “Briliantinės žalumos vynas" kertinių akcentų, kalbėjo menininkė.

Ji pabrėžė, kad net jei savo kūryboje naudoja giliomis reikšmėmis įkrautus religinius simbolius, niekada nesityčioja iš paties tikėjimo, „esu tikinti, bet mano tikėjimas nesikerta su tuo, ką darau, niekada nesityčioju iš socialinių ar politinių procesų - aš juos ironiškai interpretuoju“.

Festivalio metu vyks dar du performatyvūs N. Poškutės-Jukumienės susitikimai su žiūrovais, menininkė teatro balkone ir teatro menėse pasirodys gegužės 26 d. 19 val. ir birželio 17 d. 18 val.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder