Dėmesys ir laisvė
„Atrodo, kad visai neseniai patys buvome paauglių barikadų pusėje, mums lengva su jais rasti bendrą kalbą. Jei su mažesniais vaikais bendravimas daugiau žaidybinis, tai su paaugliais jau randame bendrus interesus, sąlyčio taškus“, – sakė vienas iš naujosios teatro grupės paaugliams mokytojų, aktorius Karolis Maiskis. Naują grupę jis inicijavo kartu su kolege aktore Samanta Pinaityte, abu jau ketverius metus dirbo su paaugliais ir galiausiai nutarė savo sukauptą patirtį įprasminti teatre. „Paauglystės etapas kupinas įvairiausių emocijų ir naujų potyrių, jis taip pat dažnai įvardijamas kaip sudėtingas ir paaugliai nurašomi kaip sunkūs, atsisakant juos suprasti, o mums atrodo, kad teatro disciplina puikiai tinka kalbėtis apie vidinį pasaulį, apie emocijas“, – minėjo S. Pinaitytė.
Naujai teatro studijos grupei aktoriai paruošė programą, apimančią platų veiklų spektrą, „supaprastinę ir sutraukę į ją sudėjome tai, ko patys mokėmės aktorystės studijose, ką sukaupėme iš įvairių dirbtuvių ir ką sugėrėme iš talentingų pedagogų. Atsižvelgsime į kiekvieną paauglį individualiai, bet į mūsų veiklas įeis tai, ko reikia jaunam aktoriui – kūno ir minties lavinimas, nepaprastai svarbu ir sceninis dėmesys – gebėjimas aktyviai būti čia ir dabar“, – vardijo K. Maiskis. Pasak aktorių, jie susitelks ir į įvairių ilgainiui užsiaugintų vidinių barjerų šalinimą. „Jaunam aktoriui svarbu vidinės laisvės pajautimas. Man labai rūpi užmegzti dialogą, kurti tokias sąlygas, kad studijos lankytojai jaustųsi laisvai, atsipalaidavę. Priimame jaunus žmones tokius, kokie jei yra. Tai, kas tradicinėje švietimo sistemoje nevertinama, pavyzdžiui, lėtesnis darbas, mes tai matome kaip individualius privalumus. Turime galimybę atsižvelgti į kiekvieną asmeniškai, tad kursime komandą iš skirtingų, bet atvirą dialogą gebančių palaikyti individų“, – savo viziją augančiai studijai dėliojo S. Pinaitytė.
Didžiulis privalumas pats teatras
Tiek jauniesiems teatro studijos lankytojams, tiek dar tik ją atrasiantiems paaugliams vienas didžiausių privalumų yra pats teatras, galimybė būti ir mokytis teatrinės veiklos epicentre, supamiems scenos profesionalų, iš arti matant įvairius kūrybinius procesus. „Tai – unikali galimybė būti profesionalioje teatro aplinkoje, mes ne žaisime teatrą, o būsime teatre. Šalia mūsų daugybė aktorių ir kitų teatro profesionalų, planuojame į savo veiklas įtraukti ir įvairius susitikimus, pokalbius, repeticijų stebėjimą, – pabrėžė K. Maiskis. – Kurdami savo spektaklius su studijos lankytojais turėsime priėjimą prie nebenaudojamų dekoracijų, turėsime profesionalią erdvę, apšvietimą, įgarsinimą. Visa tai nurodo kokybę.“
Teatro studijos lankytojai kartais atsiduria ir didžiojoje scenoje – būna spektaklių, kurių režisieriams reikalingi vaikai, tuomet pirmiausia jų ieškoma studijoje. Tokie yra E. Senkovo režisuoti „Varovai“, toks buvo ir J. Klatos režisuotas „Borisas Godunovas“.
Naujosios paauglių grupės nariams jų mokytojai ruošiasi suteikti pamatines teatro žinias, o vyresnių klasių mokiniams, rimčiau svarstantiems apie aktorystę, studija pasitarnaus kaip puikus atspirties taškas. „Tikrai padėsime vyresniesiems ruoštis ir nusiteikti stojamiesiems, turime platesnę informaciją, kas renka naujas aktorių grupes, ko tikėtis. Teisingiausia būtų sakyti, kad ne paruošime įstojimui, bet paruošime dirvą, padėsime įeiti į kontekstą. Stojant svarbu ateiti su suvokimu, kas yra teatras ir kartu atsinešti didžiulį atvirumą“, – apibendrino K. Maiskis.
Abu aktoriai atkreipė dėmesį, kad paaugliai teatre iki šiol itin maža auditorijos dalis, jie tikisi, kad atsiradus studijai ir ši situacija po truputį taisysis, „net turime spektaklį, išskirtinai kurtą galvojant apie paauglius, bet juos pačius sunku prisikviesti. Tikimės, kad atsiradus studijai tai po truputį keisis“, – vylėsi S. Pinaitytė.
Žaismingas augimas
2021 m. teatre prasidėjo pirmieji studijos užsiėmimai, einant laikui jaunųjų teatro entuziastų gretos augo, kol viena grupė išsiskyrė į dvi. Nuo šių metų studijos vaikams iš 1–5 klasių vadovauja aktorės Digna Kulionytė ir Karolina Kontenytė. „Man labai įdomu ir smalsu pažinti jaunąją kartą per kūrybinius horizontus. Pasitelkdami žaismą, vaizduotę ir įvairius disciplinų metodus, užsiėmimuose auginame ne tik teatro pažinimą bei suvokimą, tačiau visų pirmiausia auginame save“, – pasakojo D. Kulionytė. Anot jos, vaikai žavi savo nuoširdumu ir autentiškumu, „iš tiesų ir pati mokausi iš jų žaisti ir absoliučiai tikėti tuo, ką darau bei nekritikuoti savęs. Etiudų kūryba man atrodydavo vienas sudėtingiausių procesų, o vaikams tai yra mėgstamiausia užsiėmimų dalis, jie neria į šią užduotį su tokiu malonumu ir tikėjimu, kad stebėti juos veikiančius scenoje neįtikėtinai įdomu ir malonu“.
Tuo tarpu K. Kontenytė išskyrė ir tai, kad teatre mokomasi dalykų, kurie iš pirmo žvilgsnio neatrodo turintys ką bendro su teatru. „Manau, kad teatras, teatro studija yra puiki platforma mokytis įvairių svarbių įgūdžių, kurie kartais gal net ir neatrodo susiję su teatru, pavyzdžiui, kūrybiško problemų sprendimo, štai vaikai gauna du visiškai nesusijusios žodžius, temas ir turi sukurti iš jų istoriją ar net ją suvaidinti. Kurdami etiudus ir prisiimdami vaidmenis, kurie jiems visai svetimi, vaikai taip pat mokosi bendrauti, suprasti, pabūti kito kailyje, – vardijo aktorė. – Man taip pat labai svarbus komandos kūrimas. Teatras komandinis menas – kartais turime išdrįsti būti lyderiais, o kartais atsitraukti į masuotę ir užleisti vietą kitam, kitaip tariant, „apvaidinti“ kitą, juk kaip kitaip karalius suvaidins savo rolę, jei šalia jo nebus pavaldinių? Sugebėti gerai jaustis ir pirmame, ir antrame plane, ir žinoti, kada kurį pasirinkti, yra svarbu. Žinoma, koncentruojamės ir į scenos kalbą bei judesį, kūrybiškumą ir „mąstymą už dėžutės“ ribų.“
Norintys save išbandyti mokiniai kviečiami vasario 26 d. apsilankyti atviroje vaikų teatro studijos pamokoje. Būtina registracija. Registruotis galima iki vasario 25 d. imtinai https://bit.ly/3OQICNz
Visa informacija norintiems lankyti vaikų teatro studiją: https://rb.gy/w2j256
Rašyti komentarą