Solistė Rita Petrauskaitė ir jos įspūdingo ilgio sceninis rūbas. Martyno ALEKSOS nuotr.

Klaipėdos festivalio rengėjų netikėtumai negąsdina

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro ant marių kranto surengtame tarptautiniame Klaipėdos festivalyje per tris savaites pristatytos trys unikalios premjeros, scenoje buvo galima išvysti kone tris šimtus atlikėjų, tris valandas kurtas grimas vienam iš premjeros herojų, scenografija tapo net statybinės nuolaužos, po spektaklio grąžintos į antrinio panaudojimo vietą, scenoje debiutavo ne tik visas baimes įveikę klaipėdiečiai, bet ir jų augintiniai. Svarbiausia - publika iki šiol diskutuoja apie tai, ką išvydo, ir nekantriai laukia naujų premjerų.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras per tris savaites istorinį elingą pavertė scena ir žiūrovų sale, pristatydamas tris skirtingus renginius: koncertą „Karo ir taikos dainos“ ir du viso formato pastatymus - istorijų operą „Klaipėda“ ir videografinį spektaklį „Carmina Burana“.

Profesionalai patvirtins, kad tai sudėtingas dalykas: festivalių praktika Lietuvoje rodo, kad dažniau rengiami koncertiniai spektaklių atlikimai. O iššūkių nebijanti KVMT komanda į elingą žengė su spektakliais ir visais privalomais atributais.

Plojo ne tik tautiečiai, bet ir užsieniečiai

Klaipėdos festivalis šiemet sulaukė įspūdingo skaičiaus žiūrovų - net 4 225, virtualiai Klaipėdos festivalio vaizdo medžiaga domėjosi daugiau nei 36 tūkstančiai gerbėjų. Sulaukta daugybės svečių iš Lietuvos ir užsienio. Klaipėdos festivalyje tradiciškai lankėsi LR prezidentas Gitanas Nausėda su žmona Diana.

Klaipėdos festivalio gerbėjai, bilietus į istorijų operą „Klaipėda“ ar videografinį spektaklį „Carmina Burana“ įsigiję dar ankstyvą pavasarį, mėgavosi išskirtinėmis, ypač minkštomis vietomis vadinamojoje Bičiulių ložėje. Specialiai ištikimiausiems žiūrovams Muzikinio teatro siuvykla pasiuvo minkštus kėdžių paklotus, kad būtų ne tik minkšta, bet ir šilta mėgautis įstabiomis premjeromis. Norint, kad žiūrovai patogiai pasiektų namus nakties metu, nes renginiai baigėsi vidurnaktį ar net po jo, buvo priderinti miesto viešojo transporto maršrutai.

Šiuolaikinės technologijos leidžia identifikuoti, kokios šalies atstovai pirko bilietus į Klaipėdos festivalio renginius. Tarkim, net 99 procentai lietuvių rinkosi koncertą „Karo ir taikos dainos“, keletas susidomėjusiųjų atvyko iš Belgijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų.

Istorijų operos „Klaipėda“ premjeros statistika: dauguma žiūrovų buvo mūsų tautiečiai, tačiau sulaukta svečių iš Latvijos, Vokietijos, Švedijos, Britanijos, Austrijos, Danijos, Juodkalnijos, Olandijos, JAV, Norvegijos, Lenkijos.

Videografinio spektaklio „Carmina Burana“ premjera susidomėjo ne tik teatro gerbėjai iš Lietuvos, bet ir Latvijos, Vokietijos, Prancūzijos, Italijos, Ispanijos, Švedijos, Islandijos, Graikijos, Britanijos, Danijos, Olandijos, JAV.

Profesionalų atliktas tyrimas parodė, kad Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro senajame elinge surengtas Klaipėdos festivalis publikai leido pajusti stiprų scenos meno efektą vedantį į puikią emocinę savijautą. Psichinės sveikatos stiprinimo projekto „Mindletic“ surinkti duomenys užfiksavo stiprų scenos meno efektą: po pasirodymų net 95 proc. visų žiūrovų emocijos buvo aukšto malonumo kategorijoje.

Specialaus grimo dailininkės net tris valandas tepė grimą solistui Mindaugui Jankauskui. Martyno ALEKSOS nuotr.
Specialaus grimo dailininkės net tris valandas tepė grimą solistui Mindaugui Jankauskui. Martyno ALEKSOS nuotr.

Stebinantis dalyvių skaičius scenoje

Klaipėdos festivalis didžiuojasi į išskirtines premjeras subūręs daugybę atlikėjų: koncerte „Karo ir taikos dainos“ - 130, istorijų operos „Klaipėda“ premjeroje - 200, videografinio spektaklio „Carmina Burana“ premjeroje - net 270.

Pagal to paties pavadinimo Carlo Orffo sceninę kantatą „Carmina Burana“ atliko KVMT simfoninis orkestras ir choras drauge su vienu profesionaliausių Lietuvos chorų - Kauno valstybiniu choru.

„Carmina Burana“ premjeroje neplanuotai dainavo ir Vakarų Europos operos teatruose dainuojantis baritonas Modestas Sedlevičius. Jis kone paskutinę dieną pakeitė netikėtai susirgusį solistą Farshadą Abbasabadi. Palanki fortūna lėmė, kad žinomas solistas tuo metu buvo Lietuvoje, turėjo kone vienos dienos laisvadienį ir įsijungė į premjerą elinge! Jam teko ir netikėtumas dainuoti žingsniuojant po scenos danga paslėptu bėgimo takeliu.

Trečiojo Klaipėdos festivalio metu pagaliau pavyko į šoną nustumti elingo viduryje daug metų rymojusią jachtą bei taip publikai leisti išvysti elingą nauju rakursu.

Masinėje videografinio spektaklio „Carmina Burana“ pradžios scenoje į miestiečių būrį įsiliejo ne tik Muzikinio teatro solistai, studentai savanoriai, Klaipėdos vaikų operos studijos auklėtiniai, bet ir mokymo centro „Geras šuo“ nariai, t. y. šeimininkai ir jų šunys!

Tenoro Mindaugo Jankausko videografiniame spektaklyje „Carmina Burana“ laukė ne tik muzikiniai iššūkiai. Kepto gulbino personažas, kurį sukūrė M. Jankauskas, pagal kostiumų dailininkės S. Straukaitės ir scenografės S. Šimkūnaitės sumanymą buvo „apdegęs“. Nudegimų efektus net tris valandas jam tvirtino, klijavo ir kitais būdais kūrė specialaus grimo dailininkė Jurgita Globytė ir asistentė Inga Urbanovič.

Suderinus su Klaipėdos miesto savivaldybe bei iš anksto įspėjus klaipėdiečius pirmą kartą scenoje panaudota sirena. Šiandieninėje geopolitinėje situacijoje, kai kaimyninėse šalyse aidinčios sirenos perspėja apie galimus pavojus, Klaipėdoje sirenos buvo pritaikytos tik kuriant meną bei siunčiant žinutę ne tik sau, bet ir pasauliui.

Baimintasi, kad solistės nenuneštų vėjas

Videografiniam „Carmina Burana“ spektakliui atviroje pamario erdvėje buvo pastatyta rekordiškai didelė scena - net 11 metrų aukščio ir 60 m pločio, panaudoti rekordinio dydžio LED ekranai! Didieji ekranai buvo sumontuoti iš 766 vienetų mažesnių (0,5x0,5 m) ekranų taip siekiant sukurti milžinišką ir nepakartojamą spektaklio vaizdą.

110 - tiek prireikė audinio metrų solistės Ritos Petrauskaitės kostiumui. Suknelė - didžiulė, ilgis net 18 metrų! Prieš naudojant ją scenoje buvo atlikti kostiumo aerodinaminiai bandymai. Jų prireikė, nes baimintasi, kad stipriais vėjais garsėjančiame pajūryje šis scenos kostiumas gali būti pavojingas ir tiesiog nuskraidinti spektaklio heroję.

Viena tradicinių Klaipėdos festivalio misijų - skleisti tvarumo žinią. Kuriant spektaklio „Carmina Burana“ scenografiją ir kostiumus pritaikyti tvaraus antrinio dizaino principai: klaipėdiečiai pakviesti spektakliui padovanoti vintažinių rūbų, o choristams, suderinus su kostiumų dailininke, leista panaudoti ir savo kasdienę aprangą. Informacijos apie festivalį sklaidoje aktyviai naudotas dinaminis QR kodas. Scenografijoje naudotos statybinės nuolaužos po spektaklio grąžintos į antrinio panaudojimo vietą.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder