Taško teatro premjeroje - opios socialinės problemos
(1)Klaipėdos „Kultūros fabrike“ į spektaklį susirinkusius žiūrovus aktoriai stebino ne tik dainavimu ir šokiais, bet ir atviru asmeniniu kontaktu su publika.
Keliami svarbūs klausimai
Pagrindiniame spektaklio plane - mokytojai ir klausimas, ar mokytojas kada nors bus Lietuvoje prestižinė profesija.
"Svarbiausia buvo kalbėti ir pasakyti, kad švietimo sistema yra sunki visiems. Ir mokytojams, ir tėvams, ir vaikams. Kartais, atrodo, mažai tereikia, kad šviesos tame visame procese būtų daugiau. Pavyzdžiui, pagarbos, ryšio siekimo tarp tėvų ir mokytojų.
Manau, labai svarbu kalbėti apie tai, kad reikia nebijoti keistis. Kad nelauktume kažkokių reformų iš švietimo institucijų, iš kažko aukščiau, o suprastume, kad mes kiekvienas esame atsakingi už visuomenės gerovę ir kiekvienas esame sistemos dalis. Nors galime ją neigti, kritikuoti, bet mes kiekvienas turime indėlį šitoje sistemoje", - pasakojo Taško teatro aktorė Karolina Kuzborska.
Spektaklis neapsiriboja vien mokytojų tema. „Prestižinė profesija“ siekia atkreipti dėmesį, koks svarbus tėvų ir vaikų santykis, gyvenimo kelio pasirinkimas ir suvokimas, kas apskritai yra mokymasis.
"Labai svarbu buvo ištransliuoti, kad mokymasis nėra tik mokykla, kad mokomės visą gyvenimą ir kad mokomės ne tik formaliai, oficialiai, bet kad tas mokymasis yra daug platesnis dalykas.
Ir gal net nėra prestižinių profesijų. Mes galime mokytis ir iš mokytojos, ir iš prezidento, ir iš valytojos. Iš visų galime mokytis ir besimokydami kurti kažką geresnio", - pasakoja spektaklio dramaturgė Kristina Steiblytė, paklausta, kokia spektaklio idėja jai svarbiausia.
Domo RIMEIKOS nuotr.
Rėmėsi ir asmeninėmis patirtimis
Dramaturgė užsimena ir apie iššūkius, su kuriais teko susidurti statant spektaklį: "Sunkumai atsirado iš to, kad ganėtinai anksti buvo nuspręsta aktoriams patiems leisti kurti medžiagą. Tai reiškia, kad jie patys dalinsis savo istorijomis, patys ieškos temos aspektų, kurie juos domina.
Iš to atsirado daug unikalumo, bet sykiu ir iššūkių kūrybiniame procese: kaip rasti tuos aspektus, kurie yra patys įdomiausi, kurie jaudina žiūrovą, kuriais norisi dalintis. Esminis iššūkis ir buvo, kaip tą asmeninę informaciją papildyti kitomis, daugeliui aktualiomis temomis."
Nemaža dalis spektaklio scenų - pačių aktorių išgyvenimai, prisiminimai. Daugelis Taško teatro aktorių patys yra dirbę mokyklose ar darželiuose, tad spektaklyje daug kur atsispindi ir jų pačių sukaupta patirtis.
„Karolinos istorija, kurią girdime scenoje, yra jos asmeninė tikra istorija. Ji iš tiesų dirbo mokytoja keliose mokyklose. Dauguma kitų aktorių irgi yra išbandę pedagogo darbą, ieškodami papildomų pajamų“, - pasakoja dramaturgė K. Steiblytė.
Spektaklis privertė susimąstyti
Atėję į spektaklį žiūrovai džiaugėsi reginiu ir tikino, kad spektaklis kelia daug šiandienai aktualių klausimų.
„Spektaklyje kalbama apie aktualias problemas. Išsakomos ilgo laiko sukauptos nuoskaudos“, - po spektaklio kalbėjo klaipėdietė Milda.
Pasak jos, pažiūrėjus šį spektaklį jai pasirodė, kad švietimo sistemai tikrai reikalingi pokyčiai.
„Galbūt reikalinga ilgalaikė reforma, kuri tęstųsi, o ne liaudiškai kalbant būtų “reforma ant reformos„. Svarbu, kad visos pusės būtų išgirstos“, - kalbėjo žiūrovė Milda.
Klaipėdietė Daiva apie spektaklį atsiliepė taip: „Geros nuotaikos spektaklis, bet priverčiantis pamąstyti, pažiūrėti į švietimo sistemą iš šono.“
Spektaklį stebėjo ir moksleiviai. Viena jų taip pat sutiko pasidalinti savo jausmais apie spektaklį. „Patiko, kad buvo tokių intarpų kaip dainavimas, šokiai, aktoriai daug su žiūrovais komunikavo. Aš manau, pagrindinė mintis buvo parodyti, kad tiesiog reikia vieniems su kitais ramiai kalbėtis, o ne rėkti vieniems ant kitų, - pasakojo moksleivė iš Klaipėdos Urtė. - Man tik naujiena buvo, kad mokytojams nepatinka atvirų durų diena“, - juokėsi moksleivė.
Domo RIMEIKOS nuotr.
Skiriamasis bruožas - socialinės problemos
Taško teatras dar visai naujas, bet perspektyvus darinys Klaipėdoje.
"Taško teatrą įkūrėme dar studijuodami Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA), Klaipėdos fakultete pas profesorių Valentiną Masalskį, ir tai po truputėlį tapo mūsų vieta, kur mes galime kurti.
Aišku, karantinas buvo sunkus metas, buvo stagnacija ir po to reikėjo viską iš naujo kurti, bet viskas įsivažiavo", - pasakoja teatro aktorė ir viena iš įkūrėjų K. Kuzborska.
Pasak jos, Taško teatras labiausiai gilinasi ir iškelia į dienos šviesą socialines temas.
„Apie jas kalbame ir apie jas kuriame. Spektaklyje “Prestižinė profesija„ taip pat nagrinėjome socialinę temą, gimusią iš nūdienos aktualijų“, - reziumavo K. Kuzborska.
Rašyti komentarą