Dangaus etiketas: pilotai turi savą būdą pasisveikinti – ir jis jus nustebins

(4)

Būti pilotu – labai atsakingas darbas: juk reikia valdyti milžinišką mašiną, pilną keleivių. Tačiau tai nereiškia, kad pilotai negali šiek tiek pasilinksminti.

Kaip rašo Slashgear, paaiškėjo, kad pilotai kartais sveikinasi su kitais pilotais, praskrisdami pro šalį ir mirktelėdami nusileidimo žibintais.

Internete išpopuliarėjusiame vaizdo įraše matyti, kaip vienas lėktuvas praskrenda pro kitą ir trumpai įjungia nusileidimo šviesas. Tai paskatino vieną „Reddit“ vartotoją paklausti, ar pilotai iš tiesų taip sveikinasi, ar tai labiau susiję su saugumu.


Ar tai tik pasisveikinimas, ar saugumo priemonė?

„Reddit“ vartotojas, prisistatęs civilinės aviacijos pilotu, paaiškino, kad toks pasisveikinimas – gana retas reiškinys, bet kai kurie pilotai tikrai naudoja nusileidimo žibintus tam, kad pasisveikintų. Tai patvirtino ir kiti pilotai.

Jis pridūrė, kad kai kuriuose lėktuvų modeliuose tai padaryti lengviau, pavyzdžiui, „Boeing 737“, kur nusileidimo žibintai įrengti ant sparnų šaknų ir įjungiami tarsi automobilio žibintai.

Tuo metu „Airbus A320“ šviesos įjungiamos po sparnu, tad tai kiek nepatogiau. Be to, įjungus žibintus ore, lėktuvas patiria šiek tiek papildomo pasipriešinimo ir vibraciją, todėl ne visi pilotai noriai taip sveikinasi kiekvienoje situacijoje.


Ar šviesos gali būti įspėjimas?

Kai kurie internautai vis dėlto suabejojo – galbūt mirksėjimas šviesomis yra saugumo priemonė? Kitas pilotas paaiškino, kad lėktuvai turi įspėjimo sistemas, kurios praneša apie artėjančius orlaivius, todėl šviesomis pasikliauti būtų beprasmiška.

„Jei įspėjimo sistema nesuveiktų, mirksinčios šviesos vargu ar išgelbėtų nuo susidūrimo“, – pažymėjo jis, primindamas, kad skrydžio greičiai pernelyg dideli, kad tokie signalai turėtų praktinę reikšmę.


Įdomus faktas iš aviacijos pasaulio

Amerikiečių pilotas ir tinklaraštininkas Garrettas Ray neseniai atskleidė, kiek iš tiesų uždirba pilotai. Jis pasakojo, kad jiems mokama už valandas, praleistas prie šturvalo, tačiau būna skrydžių be keleivių, kurie nėra tokie pelningi.

Už vieną valandą ore Garrettas, dirbantis komercinių reisų antruoju pilotu, gauna 214 JAV dolerių (apie 9 tūkst. grivinų). Sėkmingą dieną – pavyzdžiui, kai jis skrido iš Niujorko į Dalasą ir atgal – jis uždirbo 1556 dolerius, praleidęs prie šturvalo vos daugiau nei septynias valandas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder