Ekspertai apie tai, ko šiandien reikia sėkmingam verslui: Tik tai atvers duris į naujas rinkas ir pritrauks klientus

Šiandien visas pasaulis suvokia – pokyčiai, susiję su klimato kaita, yra neišvengiami. Vis dėlto tvarūs technologiniai sprendimai iš įmonių pareikalauja nemažų investicijų, o tvariai pagamintos prekės ir paslaugos dažniausiai taip pat kainuoja brangiau.

Tad kokia ateitis mūsų laukia? Daugiau apie tai pasiaiškinti šį šeštadienį pakvies TV3 laida „Tvarumo istorijos“.

„Plastiko perdirbimas – šių dienų aktualija“, – teigs didžiausios Lietuvoje PET gaminių ir butelių  gamybos  įmonės vadovas Dovydas Stulpinas. Jo vadovaujama įmonė  jau seniai suprato, jog jie nėra tik pakuotės gamintojai. Gamindami pakuotes ir butelius jie siekia būti atsakingi ir mažinti neigiamą poveikį aplinkai:

Pati  pakuotė, nesvarbu, iš ko pagaminta – plastiko ar stiklo – pati savaime nėra blogis. Blogai yra tai, kaip mes su ja elgiamės vėliau, po vartojimo“, – aiškins D. Stulpinas.

Specialistas ir  tvarių iniciatyvų entuziastas laidoje tikins, jog labai svarbu, kad panaudota pakuotė grįžtų į ciklą, būtų surenkama teisingai ir netaptų šiukšle ar atlieka. Vietoje to ji turėtų būti perdirbama ir tapti iš tiesų vertinga žaliava.

Anot D. Stulpino, pagrindinė ir svarbiausia žinutė yra ta, jog su plastiku turime elgtis teisingai jo galutiniame gyvavimo periode, kol jis galiausiai pateks į perdirbimo įmones.

Viskas turi suktis ratu: tą, ką nusiperkame, turime sunaudoti, o tai, kas lieka, atiduoti perdirbti. Panašu, kad lietuviai juda teisinga linkme – skaičiuojama, kad į taromatus grįžta apie 95 proc. pakuočių.

Taip pat vartotojai vis dažniau tvarumą linksniuoja kaip vieną iš pagrindinių rodiklių, renkantis prekę. Eurobarometro duomenys rodo, kad vartotojų susirūpinimas klimatu kasmet kyla ir tvarias prekes jie renkasi vis dažniau. Kalbant skaičiais, tvaresnes prekes rinktųsi net 72 proc. apklaustųjų, o 90 proc. jų tikisi, kad pasirinkti padės patys prekės ženklai. 

Lietuvoje atlikto „Spinter“ tyrimo duomenys atskleidžia, kad parduotuvėje už tvarius produktus mokėti daugiau prasmę mato net 75 proc. apklaustųjų. Tačiau tuo pat metu jie prisipažįsta, kad būtent didesnė kaina neretai atgraso nuo sprendimo pirkti. Matoma ir kita aiški tendencija: į prekės tvarumą didesnį dėmesį kreipia jaunoji karta. Vadinasi, įgavę didesnę perkamą galią, jaunieji gyventojai vis labiau skatins prisitaikyti ir verslus bei veikti tvariau.

„Įmonės, siekiančios augti ir tapti rinkos lyderėmis, neišvengiamai privalo siekti tvarių sprendimų. Tik aplinkai draugiškos paslaugos ar produktai gali padėti atverti duris į naujas rinkas arba pritraukti naujus klientus.

Tvarumas gali padidinti verslo produktyvumą ir daugiau nei dvigubai padidinti pelningumą. O tvarių sprendimų diegimas įmonėms gali padėti taupyti kaštus“, – teigia vieno iš bankų Verslo bankininkystės tarnybos direktorius Vilius Juzikis.

Apie tai, kad vartotojai ir įmonės dirbdami kartu gali pasiekti matomų pokyčių ir kurti draugiškesnį bei saugesnį ateities pasaulį – jau šį šeštadienį, 9.30 val., laidoje „Tvarumo istorijos“ per TV3.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder