Kaip susidoroti su kondensatu ant priekinio stiklo: kodėl jis susidaro, liaudiškos priemonės ir naudingi patarimai
(2)Rudenį ir žiemą „prakaituojantis" automobilio stiklas: priežastys
Priekiniai, galiniai ir šoniniai automobilio stiklai gali „prakaituoti" dėl įvairių priežasčių, iš kurių dažniausios yra šios:
padidėjęs drėgmės lygis salone;
dideli temperatūros svyravimai;
didelis drėgmės kiekis lauke esančiame ore.
Kalbant apie pirmąją priežastį, rudenį ir žiemą padidėjęs drėgmės kiekis salone gali atsirasti dėl oro sąlygų, gamtinių priežasčių arba automobilio būklės.
Pavyzdžiui, kai lauke temperatūra yra daug žemesnė nei viduje, stiklas iš išorės labai atvėsta, o šiltas ir drėgnas oras lieka salone ir smulkių vandens lašelių pavidalu nusėda ant lango stiklų.
Drėgmė salone neturi kur išgaruoti, todėl pradeda kauptis. Suprastėja matomumas, todėl kelyje susidaro pavojingų situacijų.
Stiklo prakaitavimas taip pat gali pasireikšti, jei automobilyje yra daug keleivių, kurie iškvepia didelį kiekį šilto oro. Kartais kondensatas susidaro ir dėl kitų priežasčių:
keleivių salone arba bagažinėje yra drėgnų daiktų;
įjungtas recirkuliacijos režimas, kai oro kondicionierius vėsina tik keleivių salone esantį orą;
netinkama šildytuvo deflektorių kryptis - kad išvengtumėte stiklo prakaitavimo, oro srovė turėtų būti nukreipta į langą, tada kondensatas greičiau pasišalins;
antifrizo nuotėkis - jei iš radiatoriaus išteka aušinimo skystis, langai taip pat intensyviai prakaituoja, be to, pastebėsite, kad kondensatas yra gana riebus, o ne vandeningas;
salono filtro užterštumas - ši detalė turi įtakos salono vėdinimo veiksmingumui.
Nereikėtų pamiršti ir konstrukcinių trūkumų. Nors tokia situacija pasitaiko itin retai, tačiau kai kurių naudotų modelių (70-ųjų ar 80-ųjų metų) automobilio langai iš tiesų nuolat prakaituoja.
Ką daryti, jei priekinis stiklas „prakaituoja" iš vidaus
Pagrindinė langų „prakaitavimo" priežastis yra drėgmė. Todėl pirmiausia reikia kovoti būtent su ja. Stenkitės nesėsti prie vairo su šlapiais drabužiais, nusikratykite sniegą nuo batų padų, saugokitės įmirkusių kilimėlių ir pan.
Nepamirškite, kad salono filtras būtų švarus, nes daugeliu atvejų problemą galima išspręsti tiesiog jį išplaunant. Pabandykite įjungti oro kondicionierių. Nors rudenį ir žiemą šis patarimas atrodo beprasmis, jis tikrai gali padėti.
Liaudiškos priemonės, skirtos automobilio stiklui „prakaituoti"
Į pagalbą ateis ir liaudiškos gudrybės:
Skutimosi putos - užtepkite ploną gelio ar kremo sluoksnį ant stiklo ir nuvalykite sausu skudurėliu.
Druska - ji puikiai sugeria drėgmę, todėl šaltuoju metų laiku pabandykite į saloną įdėti maišelių su druska - taip pašalinsite visą kondensatą.
Citrina - perpjaukite vaisių į dvi dalis, nupjauta dalimi nuvalykite automobilio stiklą, o tada nušluostykite rankšluosčiu.
Laikraštis - jis padeda pašalinti dryžius ir puikiai sugeria drėgmę.
Muilas - įdomus metodas, kuris tikrai veikia. Priekinio stiklo kampuose paprastu muilu nupieškite kvadratėlius, tada nuvalykite šluoste. Susidaro akimi nematoma plėvelė, apsauganti nuo kondensato.
Savo rankomis sukurta priemonė - sumaišykite santykiu 1:20 gliceriną su etilo alkoholiu. Patogumo dėlei mišinį supilkite į purkštuvą ir juo plaukite langus.
Dantų pasta - patepkite stiklą dantų pasta, pirštais įtrinkite ją į paviršių ir nuvalykite sausu skudurėliu, stiklas išliks švarus visą dieną.
Patarimai: kaip kovoti su kondensatu ant priekinio stiklo
Kad nereikėtų ieškoti priežasties, kodėl salone prakaituoja stiklai, turėtumėte laikytis kelių svarbių taisyklių:
reguliariai tikrinkite, ar tinkamai veikia vėdinimo sistema;
periodiškai apdoroti stiklą nuo rūko apsaugančiomis priemonėmis;
palikti salone keletą maišelių ar stiklainių su silikageliu (jis taip pat dedamas į batų dėžes, kad sugertų perteklinę drėgmę).
Ir, žinoma, pasirūpinkite, kad salonas būtų sandarus. Juk kiekvienas, net ir nedidelis plyšys, yra kelias drėgmei.
Šaltinis: tsn.ua
Rašyti komentarą