Kelionė Dangės upe: kai pamatai kitokį Klaipėdos grožį ir susipažįsti su istorija
(1)Į šią vandens kelionę išsiruošėme su kolege: internete www.klaipedatransport.lt pasižiūrėjome autobuso tvarkaraštį, panagrinėjome maršruto stoteles.
Iš viso yra 6 stotelės, o mums patogiausia Senamiesčio stotelė, esanti visai šalia Klaipėdos miesto simbolio burlaivio „Meridianas“.
O be to, tai ir pirmoji elektrinio vandens maršruto stotelė, tad sau pasakėme: jei jau grožėtis šiais vaizdais, tai iki galo, išbandant visą esamą maršrutą, kuris sudaro apie 8,1 km.
Vandens autobusas iš Senamiesčio stotelės kasdien plaukia 8 kartus. Grafikas gana patogus, gali plaukti ryte (8 ir 9.30 val.), priešpiet ir popiet (11.05, 12.35, 14.30 val.) ir pavakary bei vakare (16.00, 17.35 ir 19.05 val.). Erdviausia salone - pirmuosiuose rytiniuose reisuose. Mums patogiausias laikas - iškart po darbo valandų - 17.35 val.
Kelionė aukštyn upe trunka 1 val. 20 min., pasroviui kiek trumpiau. Tad tokiai netrumpai kelionei mums patogu buvo rinktis kelionę į vieną pusę iki galutinės Tauralaukio tilto stotelės. Iš ten, jei savo automobilį esate palikę miesto centre, atgal galima grįžti autobusu ar „mikriuku“. O jei, tarkime, gyvenate Tauralaukyje ar kur netoliese Kretingos gatvėje - išlipę Tauralaukio tilto stotelėje pėstute pareisite namo.
Keliauja šeimomis
Kelionė vandens autobusu iš anksto internetu nerezervuojama - atvykus į stotelę stoji į gyvą žmonių eilę. Mes, šiek tiek nerimaudami, kad gali būti daug norinčiųjų plaukti, į vietą atvykome 25 minutės iki išplaukimo pradžios. Buvome pirmieji.
Maždaug po dešimties minučių į Senamiesčio stotelę atplaukė ir elektrinis vandens autobusas. Už kelionės bilietą atsiskaitėme banko kortele (galima naudotis ir aplikacija „E. Ticket Klaipėda“, ir e.bilieto kortele, jeigu jos paskyroje yra pinigų). Mus maloniai sutiko šios transporto priemonės vairuotojas, pasiūlė telefonais nusiskenuoti QR kodą ir susipažinti su Turizmo informacijos centro parengta ekskursijos medžiaga, kurioje viskas detaliai išdėstoma tiek žodžiais, tiek garso įrašu.
Vairuotojas pasiūlė pasirinkti patogiausias vietas. Iš viso elektriniame vandens autobuse - 10 vietų keleiviams. Įspūdį padarė tai, kad sėdimos vietos gana erdvios, minkštos ir patogios. Be to, langai gali būti užverti arba nuleisti - kaip pagal oro sąlygas pageidauja keleiviai.
Kadangi diena buvo saulėta ir šilta, mes pasirinkome keliauti atvirais langais, o jei ir lytų lietus, žmonės šiame vandens autobuse išliktų sausutėliai.
Likus maždaug 7-8 minutėms iki kelionės pradžios, į autobusą įlipo ir dvi šeimos su dviem mažamečiais vaikais, taip pat dar moteris su vyriškiu.
Užsipildė visas autobuso ekipažas ir šveicariško laikrodžio tikslumu vandens autobusas 17.35 val. pradėjo savo maršruto kelionę.
Visi ekipažo keleiviai buvo su šypsenomis veiduose, tarpusavyje juokavo, tvyrojo itin draugiška atmosfera. Toks įspūdis, tarsi kur nors užsienio šalyje plauktum ekskursiniu laivu, o visi keleiviai gyventų atostogų nuotaikomis.
Vaizdų ir istorijos lobynas
Vandens autobuso vairuotojas visiems keleiviams padalijo informacines skrajutes su QR kodu ir pasiūlė pasiimti ausines bei plaukiant klausytis audioįrašo.
„Įsijunkite, tikrai verta. Sužinosite daug Klaipėdos istorijos, bus pasakoja apie vietas, pro kurias plauksime. Taip labiau įsiliesite į ekskursiją ir pajusite visišką atsipalaidavimą“, - maloniai pasiūlė vairuotojas.
Ir išties, tuo įsitikinau ir aš: daug didesnį įspūdį padaro kiekvienas matomas objektas, kai jis yra apipintas istorinėmis detalėmis, faktais ir įdomiais pasakojimais.
Nors pats esu gimęs ir augęs Klaipėdoje, čia praleidęs jau 40 metų, tačiau sužinojau daug naujo ir dar negirdėto.
Plaukiau laivu, grožėjausi vaizdais ir įdėmiai klausiausi sklandžia kalba parengtų audiopasakojimų.
Per daugiau nei valandą paganiau akis į istorinius objektus, dainomis, legendomis ir mintimis nusikėliau į turtingą miesto praeitį bei pasimėgavau ypatinga uostamiesčio atmosfera, derinančią modernaus miesto ritmą su autentiška šimtmečių dvasia.
Kiek sužinota įvairiausių dar negirdėtų faktų apie uostamiesčio simbolį - gražuolį burlaivį „Meridianas“, Biržos tiltą, Laivadirbių krantines, kur kadaise veikė burlaivių statyklos, kuriose darbavosi net žymusis Mėmelio (dabartinės Klaipėdos) laivų statybos meistras Bėrendas Pyperis.
Apie Dangės krantinėje naujai iškilusį istorinį statinį primenantį pastatą - legendinį silkių rūšiavimo sandėlį, kurio paskirtį atskleidė archeologai, aptikę unikalią žuvų rūšiavimo sistemą. Šiuo metu šis išskirtinis radinys restauruotas ir saugomas Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje.
Sužinota apie veikusį „Gegužės pirmosios“ saldainių fabriką, pirmąsias XVI-XVII a. miesto bažnyčias: Šv. Jono - parapijos bažnyčią, skirtą miestiečiams vokiečiams, ir Šv. Mikalojaus bažnyčią, lankytą krašto lietuvių.
Praplaukėm Klaipėdos universiteto Botanikos sodą, atsivėrė įspūdingi Tauralaukio dvaro ir Dangės slėnio vaizdai, o vietomis akį traukė upėje su šeimomis įsikūrusios gulbės, įvairių rūšių paukščiai ir namus statantys bebrai.
„Pažiūrėkite, čia bebrai stato savo namus. Jie tikri darbštuoliai, pluša išsijuosę“, - keleiviams bebrų vietą Dangės upės krantinėje parodė vairuotojas, ir tai itin sudomino vandens autobusu keliaujančius mažuosius keleivius. Jie ištempę ausis klausėsi vairuotojo pasakojimų apie Dangės upės augmeniją ir vandens gyventojus.
Kelionė nė kiek neprailgo, o po jos jaučiausi pakylėtas dvasiškai - tarsi susiliejęs su gamta ir mūsų miesto istorija. Įspūdžių - milijonas.
Dar pamąsčiau: šį maršrutą privalėtų įveikti kiekvienas klaipėdietis, juk tai tikras istorijos lobynas, o ir tikrai ne kiekvienas klaipėdiškis yra tiek toli plaukęs Dangės upe ir regėjęs šiuos Dangės pakrantės vaizdus.
Dar į akis krito ir tai, jog elektrinis vandens autobusas - itin tylus ir vandeniu slysta nesiūbuodamas, tad kelione gali mėgautis ir su gamta susilieti be jokių trikdžių. Tai maršrutas neskubantiems, tiems, kuriems įdomi gamta ir istorija.
Rašyti komentarą