Lietuviams sulaukus žinių apie keičiamus viešbučius Turkijoje, turizmo atstovai aiškina: kaltos ir kainos

(2)

Kai kurie atostogų kelionių paketus į Turkiją iš „Tez Tour“ įsigiję žmonės ėmė skųstis, kad sulaukė pranešimų apie keičiamus viešbučius.

Bendrovė portalui „Delfi“ patvirtino, kad dalis sutarčių su Turkijos viešbučiais nutrūko, o viena svarbiausių priežasčių – pakilusios kainos. 

Būtent dėl to šį sezoną kelionių organizatoriai nesiūlys ir čarterinių skrydžių su „Turkish Airlines“.

„Facebook“ grupėje „Atostogos Turkijoje“ pastarosiomis dienomis atsirado ne vienas pastebėjimas apie situaciją dėl Turkijos viešbučių, kai kelionių paketai buvo įsigyti iš „Tez Tour“.

„Dar rugsėjį įsigijome kelionę į „Double Tree By Hilton“ viešbutį Kemere. Gavome gerą kainą, pasirašėme sutartį, apmokėjome. Vakar paskambino agentė iš „Tez Tour“ ir pasakė, kad nutraukia sutartį su šiuo viešbučiu ir mums siūlo kitą. (…)“, – rašė viena vartotoja.

Su panašia situacija susidūrė ir kita keliautoja.

„Mums pakeitė iš „Mylome“ į kitą viešbutį, skrydį turėjome balandžio 4 dieną. Svarbu, kad visai neatšaukė, o tik pakeitė“, – pastebėjo ji.

Atsirado ir tokių vartotojų, kurie sulaukė pranešimų, kad viešbutis keičiamas, nes užsakytasis pardavė per daug kambarių.

„Nusipirkome bilietus iš „Tez Tour“ į „Delphin Palace“. Kadangi nebus baigta renovacija, pakeitė į „Delphin Imperial“. Dabar sumokėjus visą sumą praneša, kad viešbutis nepriima, nes pardavė per daug kambarių. 

Siūlo viešbutį „Lago Hotel“. Ar kas susidūrėte su tokia situacija?“, – rašė kelionės paketą nusipirkusi moteris.

„Tez Tour“: kai kurie viešbučiai kainas padidino, bet į kokybę neinvestavo

Kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė patvirtino, kad su keliais viešbučiais sutartys nebuvo pratęstos.

Tiesa, ji nenurodė, kiek tokių atvejų buvo.

„Prieš šį sezoną atidžiai įvertinome viešbučius–partnerius, jų siūlomą kainodarą, paslaugas, klientų vertinimus. 

Vadovaudamiesi aukščiausiais kainos ir kokybės standartais klientus šį sezoną pasitinkame atnaujinę siūlomų viešbučių sąrašą, kuriame – daugiau nei 700 viešbučių: jį papildėme naujų viešbučių pasiūlymais, o su keliais jų sutartys nebuvo pratęstos“, – komentavo I. Aukštuolytė.

Atstovės teigimu, dėl to vienetiniais atvejais savo keliautojų įmonė negali apgyvendinti jų pasirinktuose viešbučiuose.

„Tokiu atveju ieškome geriausio klientui sprendimo – siūlome alternatyvius, aukštesnės klasės viešbučių variantus, nei klientas buvo išsirinkęs. 

Taip pat, keliautojams pageidaujant, keičiame kelionės kryptį arba grąžiname sumokėtus pinigus“, – kokių žingsnių imasi, sakė ji.

Ji pažymėjo, kad vasaros sezonas prasidės jau kovo 29 dieną, šiais metais planuojama aktyvi šios šalies programa, per savaitę numatyti net 20 skrydžių vien Turkijos kryptimi.

Paklausus, ar sutartys su viešbučiais nebuvo pratęstos dėl išaugusių kainų, I. Aukštuolytė patvirtino, jog kainos ir kokybės santykis yra vienas iš svarbiausių svertų.

„Turkijos viešbučių kainos kilo apskritai, bet yra viešbučių, kurie padidino kainas iki 20 proc., tačiau į kokybę neinvestavo“, – akcentavo atstovė.

Ji neatsakė, ar „Tez Tour“ su Turkijos viešbučiais sudarytų sutarčių skaičius bendrai vertinant išlieka stabilus, ar mažėja.

Nebesiūlys kelionių su „Turkish Airlines“

Lietuvos turizmo asociacijos vykdomoji direktorė Milda Plepytė–Rainienė kalbėdama su „Delfi“ pastebėjo, kad remiantis įstatymais kelionių organizatorius negali kaip alternatyvos siūlyti prastesnio viešbučio nei užsakytas variantas.

„Kiek aš žinau ir domėjausi, kalbant apie tą grupę, vienu atveju buvo pasiūlytas tikrai neblogas viešbutis“, – sakė M. Plepytė–Rainienė ir pažymėjo, kad kai kuriais atvejais viešbutis svečių priimti negali dėl perpildymo, t. y. kai viešbutis parduoda daugiau viešnagės vietų nei turi.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos puslapyje nurodoma, kad tuo atveju, kai kelionių organizatorius negali suteikti didelės paslaugų dalies pagal kelionės sutartį, jis pasiūlo turistui be papildomų išlaidų tinkamas alternatyvias paslaugas, kurių kokybė, jeigu įmanoma, būtų lygiavertė kelionės sutartyje nurodytai kokybei arba aukštesnė už ją, kad būtų galima toliau tęsti kelionę.

Turistas turi teisę reikalauti be nepateisinamo delsimo atlyginti turtinę ir neturtinę žalą, jei kelionės organizatorius dėl pagrįstų priežasčių negali pasiūlyti alternatyvių paslaugų arba turistas jų atsisako, jei jos nėra panašios į tas paslaugas kurias užsakė, taip pat tada, kai dėl turisto nurodytų trūkumų paketas negali būti toliau vykdomas, o kelionių organizatorius per turisto nustatytą protingą terminą nepašalina trūkumų.

M. Plepytė–Rainienė paminėjo, kad išaugusios kainos Turkijoje yra problema – būtent dėl šios priežasties kelionių organizatoriai šįmet nesiūlys ir čarterinių skrydžių į Turkiją su „Turkish Airlines“.

„Šįmet dėl pasikeitusių kainų to buvo atsisakyta. Vartotojams tai būdavo absoliučiai kitoks aptarnavimas, įskaičiuotas maistas, kitokie orlaiviai. Tai, kad negalima pasirinkti kelionės į Turkijos kurortus su „Turkish Airlines“, yra šioks toks praradimas. 

Reikia tikėtis, kad ekonominė situacija stabilizuosis ir einant sezonui, o gal jau kitais metais organizatoriai vėl galės keliautojams pasiūlyti tokią galimybę“, – svarstė turizmo atstovė.

Pasak M. Plepytės–Rainienės, skrydžius su „Turkish Airlines“ siūlydavo „Coral Travel“ ir „Novaturas“.

Turkijoje laikosi aukšta infliacija

Auga ir jau minėtų viešbučių kainos, dėl to auga ir kelialapių kainos, tiesa, į pastaruosius įskaičiuota daugybė paslaugų, ne tik apgyvendinimo.

„Tai ir pervežimas, ir darbuotojų darbo užmokesčio kaštai. Viską sumuojant susideda, kad kelionių paketų kainos auga sulig kiekvienais metais“, – nurodė asociacijos direktorė.

Aukštą infliaciją šioje šalyje komentare „Delfi“ paminėjo ir Lietuvos ambasada Turkijoje.

„Turkijoje antrus metus laikosi labai aukšta infliacija, girdime, kad visos turistinės kompanijos patiria sunkumų, nes viešbučiai primygtinai reikalauja persiderėti sutartis. 

Turkijos oficialios statistikos duomenimis, 2024 metų sausį metinis kainų augimas viešbučių ir restoranų kategorijoje buvo 94,78 proc., o 2025 metų sausį – 49,18 proc.“, – teigiama ambasados komentare.

Viena priežasčių, kodėl Turkijoje laikosi aukšta infliacija, susijusi su žemomis palūkanų normomis. Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas ne kartą yra pareiškęs, kad, jo nuomone, didelę infliaciją lemia didelės palūkanų normos. 

Tai prieštarauja vyraujančiai ekonominei logikai, kuri teigia, kad yra atvirkščiai.

Keletą kartų mažindama palūkanų normas, vyriausybė siekia skatinti vidaus investicijas ir remti į eksportą orientuotus sektorius, nors tokius žingsnius ekonomistai kritikavo.

Aukštos kainos šalyje laikosi ir dėl pandemijos sekusio ekonomikos nuosmukio bei brangių energetikos išteklių.

Metinė infliacija Turkijoje pirmą kartą per beveik dvejus metus yra nukritusi žemiau 40 proc., kovo pradžioje rašė „Euronews“. Infliacijos pikas stebėtas 2022 metų spalį, kai siekė 54 proc.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.