Prisikrauti pilnas lėkštes per pusryčius nebemadinga: kaip keitėsi viešbučių svečiai per pastaruosius 20 metų?
Freepik nuotr.
Ilgas keliones su nakvynėmis autobusuose, sumuštinius iš namų taupant kiekvieną centą svečioje šalyje bei viešbučiuose nuo švediško stalo šluojamus pusryčius keičia rūpestis tvarumu bei sveika gyvensena.
Šiandien viešbučio svečiai informaciją randa socialiniuose tinkluose, viešbutį užsako telefonu, yra atviresni ir smalsesni.
Nuo 2002 metų svečius priimančio Panevėžio „Romantic Boutique Hotel & SPA" viešbučio darbuotojai turėjo galimybę savo akimis matyti, kaip lietuviai tapo europiečiais, elgesiu ir kultūra beveik nesiskiriančiais nuo senųjų Vakarų šalių gyventojų.
„Vakarų europiečiai galbūt dar šiek tiek drąsesni ir daugiau šypsosi, bet ir lietuviai nelabai nusileidžia. Klientai dėl paslaugų šiandien kreipiasi gerai žinodami, ko nori.
Tam įtaką padarė ir bendri visuomenės pokyčiai, atsivėrusios sienos, lengvai prieinama informacija, ir padidėjęs žmonių smalsumas bei reiklumas gaunamų paslaugų kokybei", – kalba „Romantic Boutique Hotel & SPA" marketingo specialistė Eglė Bausytė-Šmitienė.
Pašnekovė sako, kad lietuviai dabar daugiau keliauja šalies viduje. Nuolat daugėja ir svečių iš kaimyninės Latvijos. Šeimos iš šios šalies į Panevėžį atvyksta su vaikais savaitgalio poilsiui.
Švediško stalo tradicijos keičiasi
Kalbėdama apie skirtumus tarp svečių iš Lietuvos ir Vakarų šalių, E. Bausytė-Šmitienė išskiria tvarumo temą.
Pasak jos, vakariečiams ekologija vis dar rūpi labiau nei lietuviams, ir su tvarumu susijusius pasirinkimus jie daro sąmoningiau, geriau supranta ekologijos kryptį bei rinkdamiesi teikia prioritetą tokios krypties viešbučiams.
Vis daugiau svečių renkasi sveikesnius patiekalus, kad su maistu gautų reikiamą kiekį baltymų ir kitų maistingųjų medžiagų. Svečiai dažniau teiraujasi kavos be kofeino, pieno be laktozės.
Dalis klientų vengia glitimo ir pageidauja produktų be jo. Keičiasi ir švediško stalo tradicija – vis dažniau svečiai dedasi maisto tiek, kiek ketina suvalgyti, todėl maisto išmetama mažiau.
„Anksčiau po pusryčių, kurių metu patiekiamas gausus švediškas stalas, būdavo išmetama daug lėkštėse palikto nesuvalgyto maisto, ir tai visuose viešbučiuose buvo didelė problema.
Dabar tendencija keičiasi – porcijos mažėja, svečiai mieliau renkasi sveikesnius produktus, pavyzdžiui, pastaruoju metu suvalgoma vis daugiau salotų", – kalba E. Bausytė-Šmitienė.
Tai, kad svečiai neprisikrauna pilnų lėkščių maisto, ji laiko ilgalaikio visų viešbučių darbo rezultatu ugdant klientus bei skatinant pusryčių metu atsakingai ir racionaliai įvertinti įsidedamo maisto kiekį bei mažinti maisto išmetimus.
Ta pati situacija pastebima ir dėl patalynės keitimo. Pašnekovės teigimu, vis daugiau svečių, galvodami apie tvarumą, sutinka, kad jų kambarių patalynė bus keičiama ne kiekvieną dieną, o kas kelias dienas.
Vietoje triukšmingų vakarėlių – rytinės treniruotės
Viešbučio svečių kultūra pastaraisiais metais taip pat keitėsi. Nusiteikusių triukšmingai linksmintis viešbučio kambaryje su dideliu alkoholio kiekiu pasitaiko retai, beveik neliko ir triukšmingų vakarėlių numeriuose.
„Pastebime, kad dalis svečių verčiau keliasi anksti ryte, kad paplaukiotų viešbučio baseine, pasirūpintų savo sveikata SPA centre ar atliktų rytinę treniruotę sporto salėje", – pasakoja E. Bausytė-Šmitienė.
Tiesa, mėgėjų užtraukti cigaretės dūmą vis dar pasitaiko nemažai, nors viešbučio taisyklės tai ir draudžia. Tačiau visame pasaulyje stebima tendencija, kad rūkantys žmonės dažniau pereina prie mažiau kenksmingais laikomų bedūmių tabako gaminių, neaplenkia ir Lietuvos viešbučių.
E. Bausytė-Šmitienė sako, kad svečiai vis dažniau vartoja elektronines cigaretes, kurios neišskiria dūmų ir todėl yra mažiau juntamos.
„Suvenyrus" iš viešbučių ima rečiau
Po truputį iš viešbučių dingsta įprotis pasiimti ne tik mažus muilo ar šampūno buteliukus, bet ir chalatus. Ne paslaptis, kad produktai mažose vienkartinėse pakuotėse neretai tapdavo „suvenyrais" namiškiams.
E. Bausytė-Šmitienė sako, kad dabar svečiai daug rečiau ima tokius dalykus namo. Viena elgesio pokyčio priežasčių – viešbučių perėjimas prie daugkartinių, prie sienos tvirtinamų muilo ir šampūno pakuočių.
„Netvarių vienkartinių pakuočių viešbučiai atsisako siekdami sumažinti šiukšlių kiekį ir skatindami atsakingesnį vartojimą. Kad mūsų svečiai nebūtų nuskriausti, suvenyrą jie gali įsigyti viešbučio registratūroje", – kalba. E. Bausytė-Šmitienė.
Freepik nuotr.
Rašyti komentarą