Psichologė ir finansų ekspertė primena: brangios dovanos Valentino dieną – nėra būtinybė

(1)

Vasario 14-osios laukia daugybė porų, mat ši diena – puiki proga garsiai išreikšti savo jausmus ir juos įpinti į mielas staigmenas ar dovanas. 

Pastaroji, materialinė, meilės išraiška neretai būna įvertinama kaip būtinybė, tačiau psichologai aiškina, kad dovanos finansinė vertė daro įspūdį ne visiems. Juo labiau, kai tai gali nemenkai apsunkinti kasdienį biudžetą.

Tam, kad pavyktų nustebinti antrąją pusę pačią Valentino dieną ar artėjantį savaitgalį ir išvengti skausmingos finansinės situacijos mėnesio pabaigoje, būtina atkreipti dėmesį į keletą aspektų.

Artėjant Valentino dienai prekybos centruose apstu šiai progai skirtų saldumynų, jau paruoštų dovanų paketų, o juvelyrikos ar parfumerijos parduotuvių virtinose taip pat pateikiami specialūs pasiūlymai antrai pusei nustebinti.

Naujausias IPSOS (Institut Public de Sondage d‘Opinion Secteur) tyrimas, atliktas net 28 pasaulio šalyse, rodo, kad 41 proc. žmonių Valentino dienos proga planuoja pernelyg neišlaidauti ir rinktis jaukią vakarienę namuose.

Tačiau besirenkančių daugiau išlaidų reikalaujančias staigmenas taip pat nemažai, o kai kurie netgi rinksis keletą siurprizų: 35 proc. respondentų žada apsilankyti koncerte, teatre ar pasimėgauti prabangia vakariene, 20 proc. planuoja dovanoti kvepalus, 17 proc. vyks į romantišką kelionę, o 16 proc. nustebins antrą pusę papuošalais ar kitais aksesuarais.

Balansas tarp išaugusių mokesčių ir šventės minėjimo

Finansų valdymo ir skolinimo platformos „Creditea“ klientų patirties valdymo vadovė Donata Stoškuvienė pažymi, jog ruošiantis tokioms minimoms dienoms kaip Vasario 14-oji patartina neužmiršti esminių finansinio raštingumo taisyklių – išlaidų prioritetizavimo ir planavimo.

„Kadangi ši šventė minima kasmet, galima pradėti jai ruoštis iš anksto, tačiau jei to padaryti nepavyksta, planuojant einamąjį biudžetą svarbu teisingai paskirstyti prioritetus.

Šiuo metu daugelį šeimų ūkių vargina gerokai ūgtelėjusios sąskaitos komunaliniams mokesčiams – vien už būsto šildymo ir elektros paslaugas galima sumokėti apie 200 eurų ar net daugiau. Lyginant su praėjusiais metais, daugiau lėšų atseikėjame ir įvairioms pramogoms ar apsipirkdami parduotuvėse.

Natūralu, kad kasdien susiduriame su daugybe išlaidų, kurių išvengti negalime, todėl tokios šventės kaip Valentino diena, kad ir kokios emociškai reikšmingos būtų, neturėtų dar labiau apsunkinti savaitės ar mėnesio biudžeto.

Patarčiau į dideles, prabangias dovanas žvelgti atsakingai, gerai pasveriant, ar tikrai galime sau tai leisti. Kitu atveju, mėnesio pabaigoje gali tekti taikytis su ribotais finansais“, – pataria D. Stoškuvienė.

Anot finansų valdymo ekspertės, nustebinti mylimą asmenį galima ir pasitelkiant minimalias išlaidas: pasirenkant piniginei draugiškesnius restoranus, smulkesnes dovanas, finansiškai palankesnes pramogas, pavyzdžiui apsilankymą mažiau žinomame spektaklyje, ar kino teatre, kada siūlomos specialios nuolaidos.

Brangių dovanų trokšta ne visi

Finansų valdymo ekspertei pritaria ir psichologė, kognityvinės elgesio terapijos praktikė bei „Anima psichologija“ centro įkūrėja Viktorija Bartkutė-Vyšniauskienė pridurdama, kad jei pora neskiria pakankamai laiko ar emocijų savo antrai pusei, net didžiausios ir brangiausios dovanos nepadės išreikšti jausmų.

Anot jos, siekiant padaryti staigmeną mylimam žmogui, labai svarbu atsižvelgti ne į tai, kaip norėtume jį nustebinti patys, o pasistengti suprasti, kokią meilės išraišką labiausiai vertina jis.

„Konsultuodama poras neretai pastebiu, kad žmonės yra linkę daryti tai, kas būtent jiems patiems atrodo svarbu. Tarkime, žmogui patinka dovanoti dovanas ir jam atrodo, kad būtent tai atneštų daug džiaugsmo antrai pusei.

Tačiau jai svarbiau yra kartu praleistas laikas ar gilūs pokalbiai, kurių neretai poroje pritrūksta. Elgdamiesi taip, kaip patinka būtent mums, bet nepagalvodami apie kito asmens poreikį, niekada nepadarysime kito žmogaus laimingu. Tokiu atveju patenkinsime tik savo poreikį“, – pažymi psichologė.

Pasak V. Bartkutės-Vyšniauskienės, kada išgirstame kito žmogaus poreikius ir atsižvelgiame į jo vertybes, o norėdami nustebinti, tiksliai atliepiame jo, o ne savo asmeninį poreikį, padarome labai daug. Taip parodome, kad girdime, suprantame, priimame ir stengiamės dėl kito, o ne dėl savęs.

Ji pabrėžia, kad kuo geriau vienas kitą suprasime, tuo santykiuose mažiau bus nusivylimo ir sėkmingiau pavyks tenkinti vienas kito poreikius bei žinoti, kad esame mylimi.

„Meilę rodo mūsų pastangos. Tarkime, kai ateiname prie antrosios pusės, ją apkabiname, pasakome gražius žodžius – kitaip tariant, išreiškiame jausmus. Daugybė porų to nedaro kiekvieną dieną, o būtent šis aspektas itin stiprina santykius.

Valentino diena neturėtų būti vien tik apie išlaidas ir prabangias staigmenas, o būtent apie jausmų išreiškimą tais būdais, kuriuos vertina mylimas žmogus. Daug svarbiau mūsų dėmesys, noras sukurti gražų ryšį, ir, žinoma, fantazija, padedanti jausmams įgauti fizinę formą“, – priduria psichologė.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder