Skrydžiai privačiais lėktuvais ne tokie jau neįperkami

(2)

Sunku būtų ir sugalvoti akivaizdesnį prabangos atributą už privačius lėktuvus. Regis, kai tik kokia nors garsenybė pasiekia tam tikrą žinomumo (ir turtų) lygį, jai pasidaro tiesiog privalu įsigyti savo lėktuvą. Tiesa, aviacijos ekspertai sako, kad toks privačių skrydžių įvaizdis yra šiek tiek perspaustas. Realybėje jie yra prieinami gerokai didesnei daliai žmonių nei galėtumėte pamanyti.

Net gyvūnai - VIP klientai

Vasarį pasaulį (o tiksliau Jungtines Valstijas) sudrebino Super Bowl LVIII - amerikietiškojo futbolo lygos finalinės varžybos. Europoje šis sportas fanų nelabai turi, bet žiniasklaida vis tiek nepraleidžia progos pranešti apie šį renginį. Kodėl? Labiausiai dėl to, kad jis sutraukia daugybę žvaigždžių. Viena iš įdomesnių antraščių skaitytojus kreipė į animuotą vaizdo įrašą, kuriame vaizduojami visi privatūs lėktuvai, palikę Las Vegasą iš karto po varžybų.

Tai puiki iliustracija, kokiu privilegijos simboliu yra tapę privatūs skrydžiai. Kai kurios įžymybės juos norėtų padaryti netgi dar privatesniais. Pavyzdžiui, megažvaigždė Teilor Svift (Taylor Swift), į tą patį Super Bowl LVIII privačiu lėktuvu atskridusi tiesiai iš koncerto Tokijuje, netgi aktyviai bando išsitrinti iš visiems prieinamos skrydžių duomenų bazės. Motyvacija? Dar didesnio privatumo siekis.

Kaip sako dukterinės „Avia Solutions Group" įmonės „KlasJet". vadovas Justinas Bulka, tokius skrydžius paprastai renkasi tie, kuriems laikas - pinigai. Tokie žmonės nori išvengti minių ir eilių prie patikros oro uoste, turėti daugiau privatumo, sėdėti patogiai, nelaukti, kada atsilaisvins tualetas, gauti patogias sąlygas šiek tiek padirbėti ir t.t.

„Privatūs skrydžiai - tai aukščiausios klasės būdas keliauti tiek asmeniniais, tiek darbo reikalais. Tas, kas užsako skrydį, gali diktuoti taisykles ir įvardinti, ko nori. Pradedant skrydžio laiku, vieta, terminalų pobūdžiu, ir baigiant aptarnaujančio personalo dydžiu, maisto ir gėrimų pasirinkimu ir t.t. Apriboti gali tik fantazijos stoka", - pasakoja jis.

Svarbus aspektas ir tas, kad keliaujantys privačiomis oro linijomis paprastai su savimi gali pasiimti gerokai daugiau bagažo nei keleiviai įprastuose skrydžiuose. Kartu skristi gali ir jų gyvūnai. Ir ne bet kaip, o tikromis VIP sąlygomis.

Kiek toks malonumas kainuoja? Viskas labai priklauso nuo to, kaip greitai jums reikia lėktuvo, kiek žmonių skris, kokių papildomų paslaugų pageidaujate. Bet kokiu atveju galima teigti, kad privatūs skrydžiai ne tokie ir nepasiekiami, kaip būtų galima pamanyti. Tarkime, dešimties žmonių kompanija į Paryžių ir atgal suskraidyti galėtų už maždaug 15-30 tūkst. eurų.

Ir sportui, ir religijai

Vis dėlto, privačiai paprastai skraido žmonės su aukštesniu statusu. Per pastaruosius metus kompanija skraidino Eurolygos krepšinio klubus, stipriausias Europos futbolo komandas ir nacionalines rinktines, pasaulinio lygio muzikos grupes, politikus, verslininkus. Kiekviena iš šių grupių turi savo specifinius poreikius.

„Tarkime, sportininkai paprastai laikosi griežtai subalansuotos mitybos ir nori gauti labai specifinių, ne visada lengvai gaunamų maisto produktų. Jiems taip pat nepasiūlysi gazuotų gėrimų ar alkoholio. Muzikantai ar filmavimo grupės skrydžio metu nori pailsėti, labai vertina greitį. Politikų skraidinimas specifinis dėl saugumo reikalavimų. Daugiausiai sau leidžia verslininkai. Jie paprastai sau leidžia pasimėgauti prabangiais gėrimais, saldumynais ir pan.", - dėsto J.Bulka.

Kiek egzotiškesnė keliautojų grupė - tai religinės bendruomenės. Gali skambėti kiek netikėtai, bet jos užsakomaisiais skrydžiais naudojasi labai dažnai. Tokiu būdu labiau pasiturintys žmonės leidžias į piligrimines keliones.

„Tai būna itin įdomios ir išskirtinės kelionės. Per jas tenka labai akivaizdžiai susidurti su įvairiais kultūriniais skirtumais. Tarkime, labai dažnai norima halalinio arba košerinio maisto. Kartais lėktuve dirbančios palydovės turi vilkėti abajas", - pasakoja „KlasJet" vadovas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder