Turizmo ekspertai prognozuoja aktyvų vasaros kelionių sezoną: ką verta žinoti planuojantiems keliones?
„Matome, kad šių metų vasaros sezonas ko gero bus rekordiškai aktyvus. Tai leidžia prognozuoti didėjanti krypčių pasiūla: iš Vilniaus oro uosto reguliarūs skrydžiai vyks 51 kryptimi, iš Kauno – 28, o iš Palangos – 6. Lyginant su žiemos sezonu, krypčių skaičius vasarą išaugs maždaug trečdaliu”, – komentuoja Tomas Zitikis, Lietuvos oro uostų skrydžių vystymo skyriaus vadovas.
Kalbėdami apie prasidedantį vasaros turizmo sezoną, optimizmo nestokoja ir kelionių organizatoriai: jie tikisi ne mažiau aktyvaus vasaros sezono nei praėjusiais metais.
„Lietuviai vis dažniau keliauja ne vieną kartą per metus. Žmonės nori pasiankstinti tiek vasaros sezoną pavasarį, tiek pasilepinti šiluma rudens mėnesiais, taip pat daugėja slidinėjimo kelionių entuziastų. Pardavimų duomenys rodo, kad vasaros sezonas bus itin aktyvus“, – kalba Inga Aukštuolytė, „Tez Tour“ ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovė.
Daugiau galimybių rinktis
Lietuvos oro uostų atstovas atkreipia dėmesį, kad prie maršrutų plėtros prisidėjo ir į Lietuvą pritrauktos dvi naujos oro linijų bendrovės – „Aegean Airlines“ ir „PLAY airlines“.
„Naujų oro bendrovių veiklos Lietuvoje pradžia – tai išties didelis pasiekimas ir pokytis mūsų oro uostų veikloje.
Reguliarius skrydžius Lietuvos oro uostuose šiais metais vykdys iš viso 15 oro bendrovių, iš kurių 11 yra tradicinės ir dar keturios – žemų kaštų”, – pristato T. Zitikis.
Pasak jo, nuo šių metų Lietuvos keliautojai galės tiesioginiu skrydžiu pasiekti Lisaboną, Pizą, Krokuvą, Zadarą, Atėnus, Reikjaviką.
Daugiau galimybių keliautojams šiemet pristato ir kelionių organizatoriai. „Tez Tour“ poilsiautojams nuo šiol siūlo tiesioginiu skrydžiu pasiekti Sardiniją, Riminį.
Mažesnių kainų tikėtis neverta
Pasak T. Zitikio, nauji oro vežėjai pastebimų kelionių kainų pokyčių neįneš. Tikėtina, kad kainos laikysis labai panašiame lygyje, kaip ir pernai. Stebima tendencija, kad Lietuvos gyventojai pradeda atrasti ir tradicines oro bendroves.
Ypač ryškiau tai jaučiama vasaros sezono metu, kai dėl didelės paklausos, tiek žemų kaštų, tiek tradicinių oro bendrovių bilietų kainos supanašėja. Prisideda ir auganti šalies gyventojų perkamoji galia, leidžianti galvoti jau ne tik apie kainą, bet ir komfortą bei kitas vertes.
Ženklesnius kelionių kainų pokyčius kol kas galima stebėti užsakomųjų skrydžių rinkoje. Vis tik I. Aukštuolytė atkreipia dėmesį, kad tokių patrauklių kainų, kokių galima rasti dabar, prasidėjus vasarai nebeliks.
„Visuomet pavasarį ir rudenį, kol dar nėra prasidėjęs pagrindinis atostogų sezonas, kelionių organizatoriai siūlo patrauklesnes poilsio kainas.
Pavyzdžiui, šiuo metu galima netgi rasti savaitės trukmės atostogų pasiūlymų po 200 eurų. Vis tik vasaros mėnesiais, kai atostogauja didžioji dalis Europos gyventojų, tikėtis panašių poilsio kainų – neverta. Nebent tik paskutinę minutę bus išparduodami likučiai“, – teigia I. Aukštuolytė.
Žada geriau valdyti keliautojų srautus
Tai, kad vasaros sezonas bus rekordiškai aktyvus, kartu yra ir iššūkis oro uostams, nes šiuo metu vykdomi ir toliau bus tęsiami dideli infrastruktūriniai oro uostų plėtros darbai. Vilniaus oro uoste vyksta išvykimo terminalo statyba ir eismo prieigų rekonstrukcija, o Kauno oro uoste plečiamas keleivių terminalas.
„Šį sezoną dar dirbsime su sena ir tiek išaugusiems keleivių skaičiams nepritaikyta infrastruktūra. Vis dėlto mūsų tikslas šiais metais kiek įmanoma efektyviau išnaudoti tai, ką turime, pasitelkti vidinius ir išorės resursus iššūkiams suvaldyti, optimizuoti turimus išteklius, o kitais metais startuosime su dvigubai pralaidesne, modernia ir žymiai patogesne infrastruktūra“, – kalba T. Zitikis.
Jis visus keleivius, šią vasarą planuojančius vykti per Vilniaus oro uostą, ragina būtinai apsilankyti oro uosto interneto svetainėje bei pasidomėti, kaip yra perorganizuotas eismas, kad jų kelionė prasidėtų kiek galima sklandžiau.
Rašyti komentarą