Mokinius motyvuoja gyventi sveikiau
Kaip bėgimo takelis veikia, vaikus supažindino kūno kultūros mokytojas Arūnas Dievinas ir bibliotekininkė Agnė Druskinienė – jie vaikus pakvietė dalyvauti žaidime, per kurį bėgdami mokiniai, skambant muzikai, smagiai pakartojo daugybos lentelę, o patys sumaniausieji buvo apdovanoti simbolinėmis dovanėlėmis.
Tačiau bėgimo takelis, kuriam mokyklos administracija ieško nuolatinės lengvai mokiniams prieinamos vietos, – tik dalis projekto „Nerūkyk – takeliu varyk“: nuo mokslo metų pradžios buvo vykdoma žalingų įpročių prevencinė veikla, ir tam didžiausias dėmesys buvo skirtas per klasės valandėles, atskirų disciplinų pamokas, per bendruomenės diskusijas, paskaitas, individualius pokalbius. Tarkim, mokinių tėvams buvo surengta paskaita „Teisinė tėvų atsakomybė“, kurią vedė lektorius Plungės apylinkės teismo Kretingos rūmų teisėjas Žilvinas Jeraminas, mokiniams kalbėta apie elektroninių cigarečių daromą žalą ir kaip suvaldyti stresą ir pan.
„Pastebime, kad progimnazijoje pagal projektą numatytos žalingų įpročių pirminės prevencinės veiklos priemonės padidino mokinių atsparumą neigiamiems gyvenimo reiškiniams“, – tvirtino Marijono Daujoto progimnazijos direktorės pavaduotoja Jūratė Račinskienė ir socialinė pedagogė Vilija Lupeikienė.
Tyrimo „Progimnazijos mikroklimatas“, kurį vykdė socialinės pedagogės Roma Stašauskienė ir V. Lupeikienė, apklausos, kuriose dalyvavo 300 vaikų, padėjo sužinoti, kad progimnazijos bendruomenėje 12 proc. sumažėjo mokinių, rūkančių elektronines cigaretes ir kad jų draugai rūko tokias cigaretes pasakė 22 proc. mažiau mokinių, kad 14 proc. mažiau mokinių yra vartoję alkoholinių gėrimų, o 9 proc. mažiau mokinių yra susidūrę su narkotinių medžiagų vartojimu mokyklos aplinkoje, o 10 proc. mažiau mokinių pripažino, kad narkotinių medžiagų galima įsigyti mokykloje arba jos teritorijoje.
Projekto tikslinė grupė – 465 V–VIII klasių mokiniai, projektu siekiama motyvuoti mokinius sveikai gyventi – nevartoti tabako, kitų psichiką veikiančių medžiagų, būti fiziškai aktyviems, o kadangi mokinių sveikos gyvensenos ugdymas turi būti nuoseklus ir nenutrūkstamas procesas, numatoma projektą pratęsti, kad mokiniai ir toliau ugdytųsi gebėjimus kritiškai mąstyti, ieškoti prasmingų laisvalaikio leidimo būdų, atsispirti neigiamai bendraamžių įtakai.
Rašyti komentarą