Palangos oro uostas

Palangos oro uostas vėl priims lėktuvus

Prieš pusantro mėnesio pradėta Palangos oro uosto kilimo-tūpimo tako rekonstrukcija baigta. Ketvirtadienį po pietų jau laukiama pirmojo po 45 dienų pertraukos reguliaraus reiso lėktuvo iš Kopenhagos.

Ketvirtadienį taip pat Palangoje leisis lėktuvas iš Oslo, o jau po vidurnakčio, penktadienį, laukiama reiso iš Rygos. Šią savaitę atnaujinami skrydžiai į Palangą iš Londono Lutono oro uosto („Wizz air“), nuo lapkričio - iš Londono Stanstedo oro uosto („Ryanair“).

Baigta laiku

Šio rekonstrukcijos etapo metu atnaujintas Palangos oro uosto lėktuvų kilimo ir tūpimo, riedėjimo takas, rekonstruotas orlaivių peronas, atnaujintos inžinerinės ir apšvietimo sistemos. Atliekant pagrindinius darbus oro uostas nedirbo 45 dienas.

„Džiaugiuosi, kad šiam strategiškai svarbiam projektui pavyko užtikrinti finansavimą ir jį sėkmingai bei labai sparčiai įgyvendinti tuo metu, kai aviacijos sektorius dar tik ruošiasi atsigavimui. Patogus susisiekimas oro transportu Lietuvos ekonomikos plėtrai - išskirtinai svarbus. Būtina stiprinti oro uostų veiklą ir užtikrinti saugius, netrikdomus skrydžius“, - antradienį Palangos oro uoste sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Pasak Lietuvos oro uostų vadovo Mariaus Gelžinio, infrastruktūros atnaujinimas leis užtikrinti sėkmingą skrydžių plėtrą pajūrio oro vartuose.

„Neabejojame, kad rekonstrukcija atneš ilgalaikę naudą tiek pačiam Vakarų regionui, tiek tiesioginę grąžą į valstybės ekonomiką“, - sakė M. Gelžinis.

Žada naujų skrydžių

„Moderni, naujausius tarptautinius standartus atitinkanti oro uosto infrastruktūra taps vienu iš veiksnių, padėsiančių pritraukti naujų skrydžių į Palangą bei išplėsti skrydžių geografiją Vakarų Lietuvoje“, - teigė Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus.

„Po rekonstrukcijos oro uosto infrastruktūra atitiks aukščiausius standartus, todėl natūralu, kad vyksta labai intensyvios derybos, diskusija apie galimą naujų krypčių, kurios galėtų atsirasti nuo kitų metų, pritraukimą“, - jau prieš porą savaičių „Vakarų ekspresui“ komentavo Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

Vyksta derybos apie galimas naujas kryptis į Vokietiją, Nyderlandus, Ukrainą.

„Ateityje, žinau, kalbėsimės su “Ryanair„, kitais vežėjais, kurie dar nevykdo skrydžių į Palangą. Mūsų interesas, kad atsirastų daugiau krypčių, daugiau galimybių pasiekti regioną, tarp prioritetų toliau išlieka Vokietijos Hamburgas“, - sako V. Grubliauskas. Anot jo, kartu yra interesas pritraukti daugiau vežėjų ir taip kurti konkurenciją.

Dėkojo už kantrybę

„Projekte dirbo daugiau nei trijų šimtų žmonių komanda, kuri veikė kaip laikrodis ir greta to, kad įgyvendino viską laiku ir kokybiškai, sugebėjo užtikrinti tvarų, gamtai bei žmonėms draugišką, projektą. Dėkojame Palangos ir aplinkinių rajonų gyventojams už kantrybę ir supratingumą visos rekonstrukcijos metu ir linkime gerų skrydžių “, - sakė Latvijos bendrovės „A.C.B.“, kuri atliko pagrindinius oro uosto rangos darbus, vykdomasis direktorius Armands Svikis.

Draugiškesnis aplinkai

Vienas svarbiausių Palangos oro uosto rekonstrukcijos metu atliktų darbų - beveik 2,3 kilometrų ilgio ir 45 metrų pločio kilimo-tūpimo tako atnaujinimas. Pakeisti viršutiniai asfalto ir giliau esantys išlyginamieji sluoksniai. Viso projekto metu pakeista daugiau nei 200 tūkst. kvadratinių metrų senosios dangos.

Signalinių žiburių sistema pertvarkyta taip, kad taptų efektyvesnė ir draugiškesnė aplinkai - senosios lempos pakeistos taupiais LED žiburiais. Atliekant šiuos darbus nutiestas maždaug 100 kilometrų ilgio kabelių tinklas ir įrengta daugiau nei 600 naujų žiburių. Įdiegus šiuos sprendimus, elektros energijos suvartojimas vien tako apšvietimui po rekonstrukcijos turėtų sumažėti maždaug 20 procentų.

Sidebar placeholder