Pinigų įnešimas į bankomatą baigėsi košmaru: bankai ramina, kad tai – pavieniai atvejai

Vieniems bankomatai „praryja“ banko korteles, o kitiems – grynuosius. Taip nutiko ir Audriui Chmieliauskiui – vyras dar iki šiol neatgauna 900 eurų.

Tačiau Lietuvoje veikiančių bankų atstovai ramina – tai pavieniai atvejai.

Norint išvengti tokios nemalonios staigmenos, gali padėti ir paprastos rekomendacijos, neretai apsaugančios nuo nepatogių situacijų.

Su tokia problema susidūrė ir  A.Chmieliauskas.

Kaip portalui lrytas.lt pasakojo „Luminor“ banko klientas, į bankomatą norėjęs įnešti apie 11 tūkst. eurų, prarado 950 eurų.

50 eurų bankas vyrui sugrąžino, tačiau likusios dalies atgauti nebesitiki.

Jis patikino, kad prieš pinigų įnešimo operaciją žmona dar namie atidžiai suskaičiavo pinigus, suskirstė į dvi krūveles ir įdavė vyrui pinigus bei savo banko kortelę.

A.Chmieliausko tikinimu, atvykęs į „Akropolyje“ esantį bankomatą iš vieno vokelio iškart bandė įdėti apie 7 tūkst. eurų, tačiau bankomatas juos grąžino atgal ir vyras turėjo pasirinkti, ar iš naujo nori įnešti pinigus.

Vyras pasirinko, kad nori įnešti, tačiau sumaišė banko kortelės PIN kodą, todėl operacija buvo užblokuota ir viduje laikyti pinigai grąžinti.

Kaip sakė jis, pinigų neperskaičiavo ir nusprendė pabandyti kitame, šalia esančiame „Medaus“ bankomate.

Kai čia pradėjo pinigų įnešimo operaciją, bankomatas parodė, kad įnešama suma buvo 950 eurų mažesnė.

Vyras tik grįžęs namo bankui pateikė pretenziją, tačiau bankas ją atmetė, nors ir grąžino 50 eurų.

Visgi jis ketina kreiptis į kitas institucijas.

Tikina, kad su tokia problema susiduria retas

„Atvejai, kai klientams kyla problemų įnešant grynuosius pinigus į bankomatą yra pavieniai“, – portalui lrytas.lt komentavo „Luminor“ banko komunikacijos vadovė Lietuvoje Indrė Baltrušaitienė.

SEB banko atstovė žiniasklaidai Ieva Dauguvietytė - Daskevičienė taip pat patikino, kad tokių atvejų, kai klientams grynuosius pinigus priimantis bankomatas neįskaitė visos įmokėtos sumos, pasitaiko labai retai.

Tačiau tikslios statistikos, kiek kartų per mėnesį ar metus klientai „Luminor“ ir SEB bankuose susiduria su tokia problema ir dėl jos kreipiasi į savo banko atstovus, nepateikta.

Visgi „Swedbank“, „Citadele“ ir „Šiaulių bankas“ pasidalijo kiek tikslesniais duomenimis.

„Turint omenyje, koks didelis yra kas mėnesį „Swedbank“ bankomatuose atliekamų grynųjų pinigų operacijų skaičius, klientų pretenzijų kiekis dėl trikdžių ir nesklandumų yra labai nedidelis. 

„Swedbank“ duomenimis, per vieną mėnesį klientai vidutiniškai atlieka daugiau nei 2 mln. operacijų bankomatuose, iš kurių apie 0,06 proc. operacijų gali būti su sutrikimais“, – atsakyme portalui lrytas.lt rašė „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius.

Jo žiniomis, vien šis bankas per mėnesį gauna apie 1000 pretenzijų iš klientų.

Į šį skaičių įeina ir pinigų įnešimo, ir išėmimo operacijos.

„Kuomet fiksuojame aiškias technines klaidas ir yra aišku, kam priklauso pinigai, atliekame apie 250–300 pinigų grąžinimų, nelaukdami klientų pretenzijų“, – dėstė S.Abraškevičius.

Štai į „Šiaulių banką“ klientai dėl grynųjų pinigų įnešimo operacijų į banką vidutiniškai kreipiasi iki 15 kartų per mėnesį.

„Dažniausiai pasitaikantys atvejai yra, kai yra neįskaitoma visa suma dėl bankomato techninio sutrikimo, arba kai sulaikoma dalis sumos dėl įtarimo, kad grynųjų pinigų kupiūros galimai yra padirbtos ir reikalinga papildoma ekspertizė jų tinkamumui nustatyti.

Bankomato visi atliekami veiksmai yra detaliai fiksuojami, kad esant sutrikimui būtų galima pilnai atsekti visus įvykius.

Jeigu pinigai pateko į bankomatą, jie yra saugiai jame laikomi ir negali pasimesti“, – komentavo „Šiaulių banko“ Komunikacijos grupės vadovė Monika Rožytė.

Tuo metu „Citadele“ banko Korporatyvinės komunikacijos vadovė Lietuvoje Aurelija Grikinaitė-Čepėnienė portalui lrytas.lt teigė, jog per mėnesį bankas vidutiniškai gauna apie 10 tokio pobūdžio užklausų iš klientų.

Pasiteiravus, ar tokiose situacijose turi įtakos, kokia suma išgryninama ar įnešama į bankomatą, banko atstovė patikino, kad klientas atgauna visą sumą.

„Labai svarbu, kad klientas, prieš atlikdamas pinigų įnešimo operaciją, tiksliai suskaičiuotų pinigus.

Pasitaiko atvejų, kada klientui grąžinama suma nesutampa su ta, kurią jis galvoją įnešęs.

Dažniausiai to priežastis būna tokia, kad klientas nežino tikslios sumos, kurią bandė įnešti, žino tik apytiksliai.

Tačiau grąžinama būna ta suma, kurią realiai bandyta įnešti“, – pabrėžė A.Grikinaitė-Čepėnienė.

Bankomatų gedimai gali priklausyti nuo pačių žmonių

Vilniuje gyvenanti Vestina portalui lrytas.lt nuogąstavo, kad dar vasarą vienas „Swedbank“ bankomatų „prarijo“ 40 eurų, kuriuos mergina norėjo įnešti į bankomatą.

Bankomatui pasiglemžus pinigus, ji iškart paskambino į savo banką ir per savaitę pinigus atgavo.

„Kaip supratau iš konsultantės, jei būčiau paskambinusi vėliau, o ne tą pačią akimirką, stovėdama prie bankomato, pinigų galbūt jau nebūčiau atgavusi“, – pasakojo ji.

Su portalu lrytas.lt Greta taip pat pasidalijo patirtimi Klaipėdoje. „Luminor“ banko klientė prisimena, kad prieš kelerius metus susidūrė su panašia situacija: į bankomatą norėjo įnešti 50 eurų, tačiau jie dingo.

Visgi savaitės bėgyje prarastus pinigus atgavo.

Anot pašnekovės, ji iškart paskambino į banką ir papasakojo, kas nutiko.

Nors tokie atvejai, kaip sako bankų atstovai, pavieniai, visgi verta paisyti tam tikrų rekomendacijų.

Pirmiausiai, svarbu atkreipti dėmesį į bankomato naudojimo instrukcijas – jose įprastai nurodoma, kiek ir kokių per vieną grynųjų įnešimo operacijų galima įdėti banknotų.

Organizatorių nuotr.

Jei klientai susiduria su problemomis ar nesklandumais įnešant, išsigryninant pinigus, bankų atstovai pataria nedelsiant kreiptis į banką. V.Ščiavinsko nuotr.

„Jeigu klientas mato, kad suma neatitinka, operacijos reikėtų netvirtinti, taip pinigai bus iš karto sugrąžinti“, – komentavo „Luminor“ banko atstovė.

Taip pat priduriama, kad po tokių bankinių operacijų patartina išsispausdinti ir išsisaugoti kvitą.

„Klientams, atliekantiems grynųjų pinigų operacijas bankomate, rekomenduojame atidžiai juos perskaičiuoti ir tuo pačiu įsitikinti, kad kupiūros tvarkingai sudėtos, nėra užlankstytų kampų ar tarp jų neliko pašalinių daiktų – popierėlių, sąvaržėlių ar pan.

Kai bankomato ekrane pasirodo suskaičiuota įnešama suma, reikėtų patikrinti, ar ji sutampa su prieš tai perskaičiuota suma ir tik tuomet tvirtinti operaciją“, – atkreipė dėmesį I.Baltrušaitytė.

Anot jos, iš klientų gautos užklausos nagrinėjamos kartu su bankomatų tinklą prižiūrinčia įmone. Jei reikia, blogai veikiantis bankomatas perkraunamas, atliekama inkasacija ar atliekami remonto darbai.

Tad jei klientai susiduria su problemomis ar nesklandumais įnešant, išsigryninant pinigus, bankų atstovai pataria nedelsiant kreiptis į savo banką.

„Jei visgi grynųjų pinigų įmokėjimo operacija buvo nesėkminga, t.y., į sąskaitą buvo pervesta mažesnė suma, negu klientas įmokėjo bankomate, klientai turi pateikti pretenziją, ją įprastai išnagrinėjame per kelias darbo dienas ir, perskaičiavus esamus pinigus bankomate ir radus kliento nurodytą sumą, ji grąžinama klientui“, – dėstė I.Dauguvietytė - Daskevičienė.

„Šiaulių bankas“ taip pat atkreipia dėmesį, kad prieš įnešant pinigus į bankomatą lėšas reiktų persiskaičiuoti ir būti įsitikinus, kokia pinigų suma yra įnešama.

Kadangi bankas fiksuoja bankomatuose vykstančias operacijos, todėl, nepriklausomai nuo prarastos sumos dydžio, klientui grąžinama visa suma.

„Dažniausiai su problema yra susiduriama įvykus techniniam bankomato sutrikimui, kuris gali įvykti, jeigu tarp kupiūrų pasitaikė pašalinių daiktų arba jeigu yra įtarimas, kad kupiūra gali būti padirbta. Šiuo atveju po papildomos kupiūros patikros, lėšos yra pervedamos į sąskaitą“, – atsakyme portalui lrytas.lt rašė M.Rožytė.

„Swedbank“ atstovas antrino, kad dažna bankomatų veiklos sutrikimo priežastis yra būtent tarp įnešamų banknotų esantys pašaliniai daiktai: lipdukai, monetos, sąvaržėlės.

„Dažniausiai su šia problema susiduriama todėl, kad klientai prieš atlikdami operacijas nesuskaičiuoja pinigų, kuriuos nori įnešti, o žino tik apytikrę sumą ir dėlto bankomato ekrane pamato mažesnę sumą, nei tikėjosi. Taip pat labai svarbu, kad banknotai būtų sudedami tvarkingai ir iš eilės, o ne bet kaip, kad nebūtų susiglamžę, lipnūs“, – pridūrė „Citadele“ banko atstovė.

Portalas lrytas.lt primena, kad Lietuvos bankų asociacija (LBA) dar rugsėjo viduryje pranešė, kad Lietuvos miesteliuose, kuriuose iki šiol nebuvo įrengtų bankomatų, pastatyta 100 naujų pinigų išsigryninimų vietų.

Nors žadėta tai užbaigti dar liepą, procesą apsunkino stringančios tiekimo grandinės ir vietose prastas mobilusis ryšys, kurį reikėjo stiprinti. LBA pranešė, kad nuo šiol apie 250 tūkst. gyventojų dabar galės patogiau išsigryninti pinigus.

Organizatorių nuotr.

Organizatorių nuotr.

Organizatorių nuotr.

Jei klientai susiduria su problemomis ar nesklandumais įnešant, išsigryninant pinigus, bankų atstovai pataria nedelsiant kreiptis į banką. V. Ščiavinsko nuotr.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder