Praėję metai lietuviams buvo panašūs į aukso amžių: gėrė šampaną, pirko „Porsche“, milijonų negailėjo prabangiam NT

(1)

Praėjusiais metais lietuviai nupirko 30 proc. daugiau „Porsche“ automobilių, dar tiek pat didėjo šampano pardavimai, o prabangaus nekilnojamo turto brokeriai teigia, jog fiksuotas tikrų tikriausias rekordas, mat po milijoną ar du išleisti naujam būstui pernai buvo ne riba. „Pernai buvo savotiškas aukso amžius“, – pritaria ir ekonomistai bei tikina, kad šiemet dalį pajamų jau suvalgys infliacija.

 

Pastaruoju metu ekonomistai dažnai pažymėdavo, kad ši krizė, kiek kitokia nei praėjusios.

Kaip ne kartą buvo teigiama, ji visuomenę padalijo į dvi stovyklas: tuos, kurie nežino, kaip susimokėti už rekordiškai brangstantį šildymą ir sudurti galą su galu bei tuos, kurie užsisakę naujausius automobilius jų turi laukti ilgiau ir daug neskaičiuodami pajūryje graibsto būstą, kuris per pastaruosius dvejus metus brango 60 proc.

Nupirko daugiau „Porsche“

„Porsche‘‘ centro Vilniuje vadovė Rasa Klimavičiūtė „Delfi“ pasakojo, kad praėję metai jų įmonei buvo išties puikūs, o automobilių pardavimai didėjo.

Kaip pasakojo, 2021-aisiais buvo parduoti beveik 250 automobilių, kas yra beveik 30 proc. daugiau nei 2020 metais.

Pasak jos, tam įtakos turėjo didėjanti elektromobilių paklausa ir besiplečianti modelių gama.

„Viso 2021 metais buvo parduoti 48 įvairių modifikacijų „Porsche Taycan“ automobiliai.

Ženkliai padidėjo „Porsche 911“ pardavimai, parduota 38 vnt.“, – sakė ji.

Tiesa, pasiteiravus, ar keitėsi pirkėjų poreikiai ir norai, vadovė aiškino pastebėjusi, jog pirkėjai pernai užsisakinėjo gausesnės komplektacijos automobilius, kurie kainuoja brangiau.

„Porsche“ automobilių kainos prasideda nuo 59500 Eur, o už prabangesnės komplektacijos automobilį gali tekti pakloti ir daugiau nei 200 tūkst. Eur. Užsisakius automobilį, jo šiuo metu reikėtų laukti apie 4-6 mėn.

O štai „Bentley“ automobilių, kaip buvo teigiama pardavimų vadovo Andriaus Ivaškos, pernai parduota tiek pat, kiek ir 2020-aisiais. Kaip aiškino, tai lėmė kasmet ribojamas šios markės pagaminamų automobilių kiekis, kuris Lietuvai yra numatytas 50 vnt.

Tokių automobilių kaina su PVM, anot jo, svyruoja nuo 250 iki 300 tūkst. Eur.

Organizatorių nuotr.

Porshe © Įmonės nuotr.

Trečdaliu didėjo šampano pardavimai

„Žmonės vartojo vis geresnius gėrimus ir jau apsipratę su pandemija, tapo atviresni naujienoms“, – apie praėjusius metus kalbėjo ir „Vyno klubas“ steigėjas Arūnas Starkus.

Jis pasakojo, jog šampano, kaip brangiausio putojančio vyno, pardavimai pernai jų įmonėje didėjo 30 proc.

„Antroje metų pusėje istoriniai, prestižiniai gamintojai net pristigo vyno. Tačiau tai atvėrė progą vartotojams paragauti mažesnių gamintojų produkcijos“, – teigė jis.

Vadovas neslėpė, kad jų parduotuvėse apie 10-15 proc. kilo ir vidutinė nuperkamo raudonojo ir baltojo vyno kaina.

„Tai lėmė tebesitęsiantis „Chardonnay“ renesansas – vartotojai noriau perka brangesnių regionų: Burgundijos, Oregono, Kalifornijos vynus. O į populiariausių raudonųjų veislių penketuką jau patenka ir „Pinot Noir“, kurios vyno pasaulyje padarome, palyginti nedaug, todėl ji savaime brangesnė.

Pastebėjome, kad klientai ilgiau praleidžia laiko rinkdamiesi vyną, konsultuoti tenka gerokai daugiau nei ankstesniais metais, nes žmonės mažiau keliauja, mažiau patys sužino, todėl nori gauti žinių ir patarimų parduotuvėje“, – sakė jis.

Kad lietuviai pirko ir daugiau prabangesnių grožio prekių, „Delfi“ patvirtino „Douglas“ rinkodaros projektų vadovė Violeta Byčiuvienė.

„Kadangi didžioji dalis 2020 metų buvo praleista karantine, tai, be abejonės, 2021 metais bendra prabangesnių prekių ženklų paklausa padidėjo.

Nepaisant pastarųjų metų iššūkių įžvelgiame kelias augimo priežastis.

Bene svarbiausia yra tai, kad žmonės aktyviai grįžo į socialinį gyvenimą: vėl turime galimybę lankytis renginiuose, vis daugiau susitikimų organizuojama nebe nuotoliniu būdu, žmonės tapo labiau užtikrinti dėl ateities, tad atsirado poreikis pasipuošti, palepinti tiek save, tiek savo artimuosius“, – sakė ji.

Graibstė NT už milijonus

Ne ką prastesni metai buvo ir nekilnojamo turto (NT) rinkai. Lietuvos banko Makroprudencinės analizės skyriaus vyresnysis ekonomistas Vaidotas Šumskis skaičiavo, jog remiantis 2021 m. sausio-lapkričio mėn. duomenimis, Lietuvoje iš viso buvo sudaryta 49,3 tūkst. būsto sandorių už 3,2 mlrd. Eur.

„Palyginti su 2020 ir 2019 m. atitinkamu laikotarpiu, būsto sandorių sudaryta 23 ir 17 proc. daugiau, o sandorių vertė buvo atitinkamai 42 ir 54 proc. didesnė“, – sakė jis

Prabangaus NT brokerė Danguolė Valantinienė atvirai sakė, jog 2021-aisiais lietuviai prabangiu NT tiek domėjosi, tiek jį pirko, o pinigų tikrai neskaičiavo.

„2021-ieji prabangiam NT buvo labai aktyvūs metai ir rekordiniai, sakyčiau, kad iki šiol tokių metų net nebuvome turėję.

Žmonės išpirko viską, ką turėjome naują ir net tuos objektus, kurie buvo užsilikę nuo 2020 ar 2019-ųjų. Pirkėjų tikrai yra labai nemažai ir jie atėjo su labai aiškiais ir tiksliai suformuotais poreikiais.

2021-aisiais išryškėjo tendencija, kad žmonės nori didelių, erdvių butų, o kadangi turi labai daug pinigų, kriterijai kilo. Jie nori visko: vaizdo pro langus, lifto, požeminės stovėjimo aikštelės ir, kad juos lydėtų visi prabangaus gyvenimo atributai. Didelis iššūkis buvo tai, kad tokių butų nėra labai daug, o pirkėjai su dideliais biudžetais sako, jog gali mokėti ir 1,5 ir 2 mln. Eur ir dalykas ne piniguose, o, kad reikia būtent tokio būsto“, – pasakojo ji.

Praėję metai lietuviams buvo panašūs į aukso amžių: gėrė šampaną, pirko „Porsche“, milijonų negailėjo prabangiam NT

Organizatorių nuotr.

© Organizatorių nuotr.

„Bendrai galiu pasakyti, kad pinigai 2021-aisiais žmonėms tikrai nebuvo problema“, – pridūrė brokerė.

Paklausta, ką šiandien galima laikyti prabangiu NT, ji kalbėjo, kad namas užmiestyje už 250 tūkst. Eur šiandien į šią kategoriją tikrai nepatenka, tačiau jei miesto centre perkamas 50 kv.m. butas, kainuojantis tokią pačią sumą, kalba visai kita.

„Tačiau reikia suprasti, kad kalbant apie prabangų NT, svarbiausia ne kaina. Žmonės, kurie sau gali leisti viską, jie nekalba apie pinigus ir apie kainas. Mes kalbame apie kokybę, o už ją žmonės pasiruošę sumokėti bet kokius pinigus.

Bendrai kainos yra ir milijonas, ir pusantro. Buvo, kad ateina žmonės metų pradžioje, sako turiu biudžetą 1 mln. Eur ir noriu buto su trimis miegamaisiais. Jie metus laiko lankosi, apsižiūrinėja, ieško būsto, neišsirenka, tai metų pabaigoje biudžetas kyla iki 1,5 mln ar 1,8 mln. Eur“, – sakė ji.

Vadino aukso amžiumi

„Luminor“ banko ekonomistas Žygimantas Mauricas apibendrindamas kalbėjo, kad praėję metai Lietuvai buvo vieni sėkmingesnių.

Organizatorių nuotr.

Žygimantas Mauricas © DELFI / Tomas Juodelis

Pasak jo, tai lėmė didelės injekcijos iš praėjusių metų, kai Lietuva sparčiai atsigavo po pirmosios viruso bangos, o vartotojų lūkesčiai buvo vieni geriausių ES, o infliacija pasireiškė tik metų pabaigoje.

„Dalinai galima sakyti, kad pernai buvo savotiškas aukso amžius, nes pagal BVP vienam gyventojui, lyginant su Vakarų Europos vidurkiu, mes turbūt niekada savo istorijoje taip gerai negyvenome, o taip arti Vakarų Europos nesame buvę, o ta konvergencija vyko labai sparčiai.

Sienų uždarymas lėmė, kad pinigų srautas, kurio dalis iškeliaudavo į kitas šalis, dabar pasiliko Lietuvoje. Taip pat daug žmonių, kurie gyvena čia, o dirba užsienyje, o ką uždirba, išleidžia čia.

Žmonės jos dar nejaučia, bet šiais metais situacija bus sudėtingesnė dėl kainų augimo“, – įspėjo Ž. Mauricas.

Kalbėdamas apie prabangius „Porshe“ automobilius, jis teigė, kad pardavimams įtakos galimai turėjo ir lietuvių noras pasirodyti, turėti daugiau, geriau.

„Žinoma, pajamų nelygybės skirtumai lieka nemaži, bet kaip sparčiai augančiai ekonomikai jie yra pakankamai nestebinantys ir artimiausiu metu turėtų mažėti“, – teigė jis.

 

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder