Psichologas įvardijo 5 veiksmingas frazes, kaip atsakyti į nepageidaujamus patarimus
Kaip rašo CNBC, yra psichologinė priežastis, dėl kurios nepageidaujami patarimai dažnai yra nemalonūs. Elayne Zahrai, elgesio tyrėja ir lyderystės strategijos specialistė, pasakojo, kad kai kas nors duoda nepageidaujamą patarimą, jūsų smegenys girdi: „Tu pats nesugebėsi“.
Zahrai papasakojo, kaip reaguoti į nepageidaujamus patarimus, ir pateikė 5 paprastus ir veiksmingus atsakymo būdus.
1. „Ačiū už patarimą. Aš apie tai pagalvosiu“.
Tai mandagus būdas, kuris pripažįsta kito asmens indėlį, tuo pačiu paliekant sprendimų priėmimo teisę jums.
Tai švelniausia riba, labiausiai tinkama, pavyzdžiui, tais atvejais, kai kolega išsako nuomonę apie tai, kaip jums reikėtų vykdyti projektą, arba giminaitis kišasi į jūsų asmeninius reikalus.
Tai puikiai tinka profesinėms ir asmeninėms situacijoms, kai norite išlikti mandagus, bet nenorite, kad kas nors darytų įtaką jūsų sprendimams, pažymėjo elgesio specialistė.
2. „Tai naudinga nuomonė. Aš renkuosi elgtis taip.“
Tai rodo, kad jūs klausotės pašnekovo nuomonės, bet tuo pačiu išlaikote teisę pasirinkti tolesnius veiksmus. Tai pusiausvyra tarp pagarbos žmogui ir jūsų asmeniniam sprendimui.
Šis požiūris yra idealus, kai patarėjas yra aukštesnio statuso už jus, pavyzdžiui, viršininkas. Jis leidžia jums pripažinti jo autoritetą, tuo pačiu tvirtai laikantis savo nuomonės. Jis naudingas, kai jūs dar nepriėmėte sprendimo, bet žinote, kuria kryptimi eiti.
„Vis dėlto, jei patarimas ateina iš žmogaus, turinčio didelę patirtį ar kontrolę, verta sekti jo nurodymais, jei neturite labai svarių priežasčių to nedaryti. Galite pridėti trumpą paaiškinimą: „Aš noriu elgtis taip, ir štai kodėl...“, – patarė Zahrai.
3. „Aš vertinu jūsų nuomonę, bet jau turiu veiksmų planą“
Tai pagarbiai užbaigia pokalbį, tuo pačiu parodydamas, kad viską kontroliuojate. Tai taip pat sumažina tikimybę, kad patarėjas vėl duos jums patarimus, nes jūs aiškiai nurodėte kryptį.
Naudokite šį metodą, jei patarimai kartojasi arba yra atkaklūs, pavyzdžiui, kai kolega nuolat primygtinai siūlo „geriausią būdą“ išspręsti problemą arba kai šeimos narys nepasitiki jumis priimant sprendimus savarankiškai.
4. „Tai labai svarbu, bet dabar aš labiau vertinu paramą nei paruoštus sprendimus“
Tai pakeičia bendravimą, nukreipdama pašnekovą į tai, ko jums tikrai reikia – emocinę paramą, o ne instrukcijas. Tai nukreipia jų gerus ketinimus, apsaugodama jūsų kontrolės jausmą.
Tai ypač aktualu asmeninėse situacijose, pavyzdžiui, kai draugai ar šeima kišasi su patarimais, bet iš tikrųjų jums reikia užuojautos ir kažko, kas išklausytų.
5. „Aš jus suprantu. Jei man reikės papildomų patarimų, kreipsiuosi į jus.“
Toks požiūris užkerta kelią tolesniems nepageidaujamiems patarimams, paliekant jums galimybę kreiptis dėl jų savo sąlygomis.
Tai naudinga, kai jums reikia ryžtingai užbaigti pokalbį, pavyzdžiui, kai jus bombarduoja „privalai“ darbe arba kai kas nors nuolat peržengia ribas asmeniniame gyvenime.
Svarbu prisiminti: tonas keičia viską. Tie patys žodžiai gali skambėti maloniai arba gynybiškai, priklausomai nuo to, kaip juos ištarsite. Stenkitės būti ramūs, subalansuoti ir pagarbūs. Būtent tai daro tokius atsakymus veiksmingus.
Šaltinis: unian.net

Rašyti komentarą