Remiantis nauju „Epson“ atliktu tyrimu, vaikai sėkmingiau mokosi, kai naudojama spausdinta medžiaga, o ne ekranai

Remiantis nauju „Epson“ atliktu tyrimu, vaikai sėkmingiau mokosi, kai naudojama spausdinta medžiaga, o ne ekranai

Naujas „Epson“ atliktas tyrimas, orientuotas į spausdinimo įpročių keitimą, atskleidė, kad net 59 proc. tėvų mano, kad jų vaikai sėkmingiau mokosi, reaguodami į fizinius objektus, o ne į skaitmeniniuose ekranuose pateiktą informaciją.

 

Vis dėlto, atlikus apklausą, siekiant palaikyti „Epson“ „EcoTank“ spausdintuvų be kasečių asortimentą, nustatyta, jog pusė tėvų yra įsitikinę, kad mokiniai galiausiai mokysis, naudodami vien tik skaitmeninius įrenginius, o knygos apskritai dings iš klasių.

Nepaisant to, 4 iš 10 tėvų mano, kad kalbant apie jų pačių vaikus, jie neturėtų būti mokomi, naudojant vien tik skaitmenines priemones.

Klinikinė psichologė Leanne Hall teigia, kad maži vaikai kitaip skaito ekranuose pateikiamą informaciją, o žinios geriausiai įsisavinamos, skaitant puslapius: „Tyrimai rodo, kad skaitant internete skelbiamą informaciją, smegenys sukuria kitokius ryšius tarp ląstelių, lyginat su ryšiais, naudojamais skaitant spaudinius. Tai reiškia, kad skaitant ekrane pateikiamą medžiagą, smegenys paprastai tik paviršutiniškai apžvelgia pateiktą medžiagą. Nors tai reiškia, kad vaikai gali skaityti greičiau ir aprėpti daugiau turinio, tikėtina, kad jie įsisavina daug mažiau informacijos nei skaitydami spausdintą tekstą. Taip pat žinome, kad spaudiniai mažiau vargina akis ir suteikia erdvinių bei lytėjimo ženklų, padedančių skaitytojui išsiugdyti vietos jausmą ir geriau įsisavinti tai, ką skaito. Skaitant skaitmeninio formato medžiagą, slenkant turiniu, lengva „pasiklysti“.

33 proc. apklaustų tėvų mano, kad jų vaikui lengviau mokytis, rašant tušinuku ant popieriaus nei spausdinant.

Atlikus tyrimą, taip pat nustatyta, kad spausdintos nuotraukos gali teigiamai paveikti mažus vaikus, nes padeda jiems išsiugdyti priklausymo ir vietos jausmą.

85 proc. tėvų sutinka, kad vaikų jaučiamas artumas giminaičiams sustiprėja, jiems žiūrint į atspausdintas jų nuotraukas ir 9 iš 10 (91 proc.) teigia, kad namuose esantys šeimos atvaizdai padeda vaikams išsiugdyti tvirtą tapatybės jausmą.

Nepaisant to, dėl skaitmeninės fotografijos įsitvirtinimo ir momentinio dalijimosi nuotraukomis socialiniuose tinkluose, daugiau nei trečdalis namuose ant sienų neturi šeimos ar draugų nuotraukų.

Tiksliau, eiliniai tėvai turi daugiau nei 1000 telefonuose ir planšetiniuose kompiuteriuose užrakintų šeimos prisiminimų nuotraukų, kurių dauguma niekada neišvysta dienos šviesos – vos 2 proc. jų yra atsispausdinama arba demonstruojama.

Hall tęsia: „Nors skaitmeninių nuotraukų žiūrėjimas yra greitas ir paprastas, tokiu būdu įsisaviname mažiau informacijos. Galima nepastebėti smulkmenų ir daryti išvadas apie tai, ką skaitome ir matome. Vaikams nuotraukos yra efektyvus langas, atskleidžiantis jų kilmę ir tapatybę. Jos sukuria ir sustiprina patirtį, įkvepiančią priklausymo ir ryšio jausmą. Spausdintos nuotraukos ypatingai atlieka vaizdinių ženklų funkciją ir padeda mums geriau išsaugoti šiuos prisiminimus, o atspausdintos nuotraukos pastovumas namuose taip pat suteikia galimybę tęsti diskusijas ir prisiminti svarbius įvykius, kurie gali lengvai pasimesti tarp šimtų telefone saugomų skaitmeninių nuotraukų.“

„Epson“ atstovas Mantas Nemickas teigė: „Svarbu pripažinti edukacinį vaidmenį, kurį spausdinta medžiaga gali atlikti vaikų vystymuisi.

Naudodami „Epson“ „EcoTank“ spausdintuvą, tėvai gali vienu mygtuko paspaudimu spausdinti medžiagą tiesiai iš savo telefonų. Dar geriau, jiems nebereikia baimintis dėl rašalo kainos, nes kiekviename „EcoTank“ spausdintuve esančio rašalo kiekio pakaks iki trejų metų, dėl to galima sutaupyti iki 90 proc. išlaidų rašalui. Taip pat išvengsite dėl kasečių susidarančių atliekų, todėl iš tikrųjų galėsite padėti savo vaikams mokytis už mažesnę kainą.“

„Epson“ sukūrė nemokamų, spausdinamų šablonų asortimentą tam, kad mokytis būtų smagu. Kviečiame apsilankyti interneto svetainės skiltyje „Kūrybinis kampelis“ adresu https://creativecorner.epson.eu/, kur rasite daugiau informacijos.

Šaltinis: „Prospectus Global“ tyrimas, kuriame dalyvavo 11 000 respondentų vienuolikoje Europos šalių, įskaitant JK (1 100 respondentų), atliktas 2023 metų birželį.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder