Tyrimas: vaikų finansinis raštingumas krenta ant moterų pečių

Vaikų finansiniu raštingumu dažniausiai rūpinasi moterys – jos du kartus dažniau nei vyrai supažindina vaikus su finansų planavimu ir atsakingu elgesiu su pinigais, rodo SEB banko iniciatyva atlikta gyventojų apklausa.

Tyrimo duomenimis, finansų tema vis dar retai aptariama artimiausioje aplinkoje. Apie finansų planavimą su vaikais nuolat kalbama tik kas aštuntoje šeimoje.

Kad kasdien su vaikais kalbasi apie finansus, jų planavimą ir naudojimąsi pinigais, nurodė vos 12 proc. tyrime dalyvavusių respondentų. Iniciatyvos šioje srityje gerokai dažniau imasi moterys – jos tai daro du kartus dažniau (16 proc.) nei vyrai (8 proc.).

Šių metų rezultatus lyginant su pernai metų duomenimis, ženklių pokyčių nėra – 2022 m. tyrimas parodė, jog su atžalomis apie finansus nuolat kalbėjosi lygiai tiek pat – 12 proc. populiacijos, o respondentų vyrų, kasdien kalbančių su vaikais apie finansus, nuo pernai reikšmingai nepadaugėjo.

Didesnė dalis tėvų (76 proc.) Lietuvoje tik retkarčiais ir nereguliariai kalbasi su vaikais apie pinigus ir jų panaudojimą. 12 proc. tėvų nurodė, jog su vaikais apie finansus nesikalba niekada arba kalbasi itin retai. Šioje grupėje vyrų yra tris kartus daugiau nei moterų.

Paklausti, ar stebi vaikų išlaidas ir ar žino apie atžalų svarbesnius pirkinius, teigiamai atsakė 44 proc. tyrimo dalyvių. Dar 50 proc. teigė tai darantys nereguliariai ir neskiriantys tam didesnio dėmesio. 7 procentai apklausos dalyvių nurodė iš viso nesidomintys vaikų išlaidomis.

Moterys linkusios dažniau imtis atsakomybės už kasdienes vaikų išlaidas. 48 proc. moterų nuolat aptaria svarbesnius vaikų pirkinius ir jų santaupas. Taip elgiasi 40 proc. apklausoje dalyvavusių vyrų.

Visuomenės nuomonės tyrimą SEB banko iniciatyva atliko bendrovė „Norstat“, rugpjūtį apklaususi 1 000 turinčių vaikų Lietuvos gyventojų, kurių amžius 18-60 metų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder