AIKŠTĖ. Klaipėdoje vis aktyviau diskutuojama dėl galimybės Lietuvininkų aikštėje įrengti automobilių parkavimo vietas. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Vytenis Mazurkevičius: „Automobilių parkavimas atgaivintų Lietuvininkų aikštę“

(5)

Vykstant diskusijai, kad po Lietuvininkų aikšte būtų galima įrengti požeminę automobilių parkavimo aikštelę, klaipėdietis architektas V. Mazurkevičius siūlo įrengti automobilių parkavimo vietas tiesiog pačioje aikštėje ir taip ją pagyvinti.

Šiemet sukako lygiai 30 metų, kaip skulptoriaus a. a. Regimanto Midvikio ir architekto V. Mazurkevičiaus darbas pastatyti paminklą Martynui Mažvydui Lietuvininkų aikštėje buvo pripažintas respublikinio konkurso nugalėtoju.

Paminklas iš visuomenės aukų buvo pastatytas 1997 metais.

„Jau tuomet miesto vadovams siūliau, kad vietoj nepraktiškų gėlių klombų priekinėje aikštės dalyje būti įrengtos stovėjimo vietos automobiliams, tačiau tam nebuvo pritarta“, - „Vakarų ekspresui“ sakė V. Mazurkevičius.

Jis siūlo prie šios idėjos grįžti dar kartą ir apie tai diskutuoti.

Alternatyvos

„Vakarų ekspresas“ jau rašė, kad Klaipėdos centrinės dalies gyventojai ir verslininkai surinko per 100 parašų ir kreipėsi į Klaipėdos savivaldybę su siūlymu po Lietuvininkų aikšte įrengti požeminę maždaug 70 vietų parkavimo aikštelę.

V. Mazurkevičius sako, kad toks projektas būtų labai brangus. Be to, reikėtų atlikti archeologinius tyrimus, dalį teritorijos tektų paaukoti įvažiavimui ir išvažiavimui iš aikštelės.

„Daug pigiau ir paprasčiau būtų įrengti antžemines automobilių stovėjimo vietas vakarinėje aikštės dalyje“, - įsitikinęs V. Mazurkevičius.

Anot jo, nereikėtų liesti teritorijos prie paminklo, kur yra dideli medžiai, žmonių poilsiui skirti suoliukai.

O tarp trijų gatvių atkarpų esančioje aikštės dalyje būtų galima įrengti vietas automobiliams.

„Galima išsaugoti net esamus pavienius medžius, naudoti korėtą betoninę dangą, kad į gruntą susigertų vanduo“, - svarsto architektas.

V. Mazurkevičius įsitikinęs, kad toks aikštės pritaikymas ją pagyvintų, nes dabar ji praktiškai tuščia.

„Rugsėjo 1-osios ar kitų švenčių metu automobilių parkavimas būtų draudžiamas. Savaitgaliais aikštėje galėtų vykti prekybinės mugės“, - apie idėjos įgyvendinimą kalba V. Mazurkevičius.

Maža aikščių

„Aikštė būtų visiškai sugadinta. O aikščių Klaipėda ir taip mažai turi“, - sako požeminės parkavimo aikštelės Lietuvininkų aikštėje brėžinių autorius architektas Edmundas Andrijauskas.

Jis įsitikinęs, kad nereikia gadinti to, kas jau yra sukurta ir siūlymą lygina su tuo, jei būtų leidžiama automobilius parkuoti visoje Teatro aikštėje prie Anikės paminklo.

Be to, E. Andrijauskas įsitikinęs, kad antžeminės parkavimo aikštelės nebūtų galima įrengti ir dėl paveldosauginių reikalavimų šioje Klaipėdos dalyje.

Tiesa, jis sutinka, kad įrengiant požeminę automobilių parkavimo aikštelę dalį Lietuvininkų aikštės tektų išardyti.

„Vėliau viskas būtų atstatyta į pradinę padėtį“,- sako E. Andrijauskas.

Klaipėdos savivaldybė pripažįsta, kad parkavimo vietų centrinėje Klaipėdos dalyje trūksta ir planuoja ieškoti sprendimų.

Paskutinius keletą metų siekiama įgyvendinti požeminės stovėjimo aikštelės Atgimimo aikštėje projektą, tačiau darbų rangovas dar neparinktas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder