Modelių agentūros Lietuvoje įkūrėja Julija Ulvydienė apie modeliams keliamus reikalavimus: „Socialiniai tinklai yra ne tuštybė, o darbo dalis“

(1)

Nuo 1998-ųjų metų Lietuvoje veikiančios modelių agentūros „Image Group” įkūrėja Julija Ulvydienė pasakoja, kad mados industrija visuomet modeliams diktavo griežtus fiziologinius standartus.

Ūgis, kūno išmatavimai, veido proporcijos – norint tapti modeliu, reikia turėti duomenis, kuriuos dažnai nulemia genai, tačiau šiandieninės tendencijos atsižvelgia ir į dar vieną aspektą – populiarumą socialiniuose tinkluose, o užsienio agentūros net organizuoja kastingus, kuriuose norint dalyvauti, privaloma turėti ne mažesnį nei 10 tūkst. sekėjų skaičių.

Šį šeštadienį „Lietuvos ryto“ televizijos žiūrovus prie ekranų kvies jau šeštajam sezonui sugrįžusi laida „Gyvenimas versle“, kurioje uždangas į nematomą savo industrijų pasaulį praskleidžia tiek žinomi, tiek nauji prekiniai ženklai, už kurių sėkmingų verslo istorijų yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai. 

Šios savaitės laidos herojė – vienos seniausiai Lietuvoje veikiančios modelių agentūros „Image Group“ įkūrėja Julija Ulvydienė.

Moteris pasakoja, kad nuo agentūros veiklos pradžios daug kas mados industrijoje pasikeitė. Po pandemijos prekiniai ženklai pradėjo investuoti į dirbtinį intelektą ir nors kol kas jis nepakeitė realių modelių, pasak Julijos, viskas dar prieš akis, mat dirbtinis intelektas jau dabar naudojamas postprodukcijoje, nuotraukų ar filmuotos medžiagos retušavime. 

Tačiau ne ką mažesnę įtaką daro ir kita tendencija – nuomonės formuotojai bei žinomi žmonės, kurie pakeičia profesionalius modelius.

„Užsienio agentūros atidaro žinomų žmonių ar nuomonės formuotojų divizijas, nes atsirado nemažai kastingų, kur negali dalyvauti, jeigu neturi bent 10 tūkst. sekėjų. 

Tokiu būdu jie siekia gauti ir modelį, ir nuomonės formuotoją viename, todėl aš pastoviai sakau savo jaunimui, kad „Instagram“ yra ne tuštybė, o darbo dalis“, - laidoje atviraus moteris.

Kalbėdama apie modeliams keliamus reikalavimus, Julija pastebi, kad mados industrijos standartai išlieka nepakitę. Išvaizda čia vis dar atlieka pagrindinį vaidmenį, tačiau nors iš šalies modelio kasdienybė atrodo perpildyta renginiais ir pramogomis, tiesa ta, kad ne ką mažesnis dėmesys skiriamas sveikatai bei disciplinuotam gyvenimo būdu.

„Vis vien pirminis kriterijus yra fiziniai duomenys, nuo to niekur nepabėgsime. Mados industrija diktuoja griežtus standartus: ūgio, išmatavimų reikalavimų, veido proporcijų. Viskas prasideda nuo fiziologijos. Kaip tą išlaikyti? 

Disciplina, kaip pas sportininkus. Jeigu tu nori būti sėkmingas modelis, bet eisi į vakarėlius kiekvieną dieną – atrodysi nekaip. Tai yra susijęs su sveikata. Modelis turi būti sveikas, tada sveika bus ir oda, ir plaukai“, - pasakos Julija.

Visgi, išsiskirti kastinguose, į kuriuos susirenka jau reikiamus duomenis turintys modeliai, pasak Julijos yra be galo sudėtinga, o tam vien išvaizdos nepakanka, todėl agentūros įkūrėja dalijasi paslaptimi, ko modeliuose ieško mados namai ar prekiniai ženklai.

„Stiprus charakteris, charizma, pasitikėjimas savimi. Kada mados namai ir užsakovas ieško modelio, jie ieško ne tik dailios išvaizdos, bet ir asmenybės su savo interesais, tikslais, hobiais, istorija. 

Jeigu į kastingą ateina 300-500 žmonių, tu turi vieną minutę, per kurią privalai kažkaip sužavėti, kad tave prisimintų“, - teigs Julija.

Kita laidos tema pakvies artimiau susipažinti su Silvijos Daikerytės veikla. Susilaukusi sūnaus ji suprato, kaip svarbu vaikams suteikti pačius geriausius įrankius jų įgūdžiams bei meninei raiškai vystyti. 

Taip ji atrado prekinį ženklą „Mideer“, kurį dabar atstovauja visose Baltijos šalyse.

„Sūnus yra mūsų atsakymas, nes beaugant jam, atsižvelgiam į jo poreikius. Pirmiausia pradėjom ieškoti naujų veiklų namuose ir nors, atrodo, pasiūla gausi, aš neradau to, ko ieškojau. Iki kol nesusidūriau su šiuo prekiniu ženklu. 

Kriterijus turėjome aiškius: pirmoje vietoje buvo saugumas, kad produktas būtų tiek aplinkai draugiškas, tiek saugus vaiko naudojimui. 

O antra, man kaip mamai buvo svarbu, kad produkto pakuotė būtų ergonomiška, kad produktas būtų toks, kurį po naudojimo būtų lengva susitvarkyti“, - dalinsis Silvija.

Trečiasis laidos siužetas pasakos apie ilgalaikio makiažo specialistės Monikos Poškutės atrastą naują aistrą – Balį ir keliones, organizuojamas į šį stebuklu laikomą kraštą. 

Šioje saloje Monika lankydavosi kasmet, ten praleisdama po mėnesį laiko ir būtent taip jai gimė mintis kitiems parodyti Balį tokį, kokį jį mato pati savo akimis.

„Mano kelionių esmė ir tai ką aš noriu parodyti yra lengvumas, atsipalaidavimas, estetika. Šios kelionės skirtos kiekvienam, bet ne tiems, kurie tikisi aiškaus plano ar mėgsta aplankyti visas turistiškiausias vietas. 

Man labai svarbu estetika, kokybė, paprastumas ir kad kiekvienas išvažiuotų pajautęs tai, ką aš ten jaučiu“, - pasakos Monika.

„Gyvenimas versle“ – jau šeštąjį sezoną skaičiuojanti laida, kurioje vedėja Milita Daikerytė pristatys ir atskleis šalyje veikiančių įdomiausių, populiariausių bei netikėčiausių verslų istorijas.  

Lietuva koja kojon žengia su pasauliniais inovacijų pokyčiais ir savo šalyje turi būrį kūrybingų, sumanių ir savo sritį išmanančių verslininkų, kurie suburdami profesionalias komandas gali didžiuotis atradę raktą į verslo sėkmę. 

Apie visą tai – kiekvieną šeštadienį, 17:30 val., per „Lietuvos ryto“ televiziją.

Rašyti komentarą

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.