Rimantė Rimgailaitė: „Esu geras žmogus, todėl man ir sekasi“

(2)

Iš Klaipėdos kilusi drabužių dizainerė Rimantė Rimgailaitė galėtų pasigirti, kad jos kūriniais puošiasi ne viena Lietuvos scenos įžymybė. Rimantės kurtus drabužius ne sykį vilkėjo Monika Liu, Monique, Ieva Narkutė, Martynas Levickis, Evgenya Redko ir daugelis kitų.

Anksčiau mėgdavusi juokauti, kad jai beliko aprengti pasaulinio lygio žvaigždę Beyonce, dabar dizainerė neslepia kiek atitolusi nuo sceninių drabužių kūrimo ir labiau orientuojasi į vestuvinių drabužių madą.

Tokia buvo ir naujausia jos kurta kolekcija „White Narcissus“, kurią dizainerė prieš kelias savaites pristatė Vilniuje.

"Daugėjant vestuvinių drabužių užsakymų, natūraliai pradėjau daugiau galvoti apie nuotakas, o ir ši mažiausiai paliesta sritis mane pradėjo vis labiau dominti.

Galbūt tai susiję ir su asmenine branda, asmeniniais santykiais su mylimuoju, kai mintyse ir pati vis dažniau pasimatuoju savo kurtas sukneles bei susimąstau, o kokia gi būtų toji „mano diena“, - pasakoja dizainerė ir priduria: „Visuomet įsivaizduoju, kad kuriu nuotakai, panašiai į save - įvairialypei asmenybei.“

R. Rimgailaitės kūrybai būdinga skirtingų faktūrų ir raštų gausa, jų tarpusavio suderinamumas. Kūrėja mėgsta derinti tai, kas kartu iš pažiūros sunkiai dera - taip ji kelia sau iššūkius per kūrybinius sumanymus.

„Kalbant apie mano pačios drabužius-favoritus, man mieliausios suknelės su perdirbtomis, nėriniuotomis staltiesėlėmis“, - sako dizainerė, kuriai nesvetimos ir tvarumo idėjos.

Svarbų vaidmenį kuriant ir naujausią kolekciją vaidino perdirbti tekstilės objektai - nertos staltiesės, kurias dizainerė pirko sendaikčių turgeliuose, parduotuvėse.

„Tokius žmonių gebėjimus - dailiai nerti, megzti, aš laikau nykstančiu dalyku. Juk mano bendraamžiai įprastai dabar jau tokiais hobiais neužsiima, tad galima spėti, kad anksčiau ar vėliau tai taps relikvija“, - apie sentimentalias detales, nugulusias į modernius drabužių siluetus, pasakoja dizainerė.

Dizainerės prekės ženklo identiteto šaltinis - istorija apie graikų medžiotoją Narcizą, kuris dizainerei primena šių dienų internetinį savimylą.

Kiekvienoje kolekcijoje kūrėja rutulioja šią temą ir ją pateikia vis kitaip, įtraukdama vis daugiau detalių ir pasukdama nauju kampu.

Rimante, prisiminkite, koks buvo jūsų kūrybinis kelias? Nuo kada kuriate drabužius? Kaip viskas prasidėjo?

Nuo pat mažens esu apsupta meno. Dailės būreliai ir panašaus pobūdžio užsiėmimai buvo mano kasdienybė. Nuo 16 metų tvirtai žinojau, kad būsiu drabužių dizainere, pradėjau mokytis siūti ir vienuoliktoje klasėje pristačiau savo pirmąją drabužių kolekciją „Konstrukcija“. 

Vėliau sekė kitos kolekcijos ir studijos Vilniaus dailės akademijoje, taip pat ir pirmi užsakymai, projektai...

Vasario pradžioje įvyko jūsų naujausios kolekcijos „White Narcissus“ pristatymas. Kiekvienam dizaineriui tai ne tik didelis džiaugsmas, bet ir nemenkas iššūkis. Kaip viskas pavyko?

Pristatyti drabužių kolekciją yra tikrai nemažas iššūkis, reikalaujantis įvairių resursų. Pirmą kartą pristačiau vestuvinės tematikos kolekciją, per 30 moteriškų ir vyriškų derinių. Sukurti kolekciją yra viena, bet visai kas kita yra surengti savo kolekcijos pristatymą ir suburti į komandą savo srities profesionalus tam įgyvendinti.

Labai džiaugiuosi, kad jau antrus metus iš eilės man talkina renginių organizavimo komanda „Sveiki, Mielieji“, už kurios stovi mano bičiulė Redita Survilaitė. 

Be jos nežinau, kaip būtų pavykę, jos pagalba buvo neįkainojama. Tai tikrai labai daug prisidėjo prie sėkmės ir tikrai esu labai patenkinta, kaip viskas pavyko.

Jūsų prekinis ženklas įkurtas 2020-aisiais. Dabar galite džiaugtis, kad jūsų kurtais drabužiais rengiasi Lietuvos įžymybės, žinomų žmonių netrūko ir naujausios kolekcijos pristatyme. O kaip buvo pačioje pradžioje? Prisiminkite, ar lengva buvo tapti žinoma dizainere?

Esu girdėjusi apie save kalbant, kad „ji tikriausiai daug ką pažįsta, viską pasiekia tik per pažintis“. Tokie pasisakymai man kelia juoką, nes atvažiavau iš Klaipėdos į Vilnių, visai nieko nepažinodama ir visos pažintys su žinomais žmonėmis atsirado per ilgalaikį ir sistemingą darbą.

Mano drabužiai visada buvo išskirtiniai ir traukiantys akį, sceniški. Būtent šios savybės man nesunkiai leido rasti kelią į žinomų žmonių širdis. 

Daug teko kurti scenos, meno artistams, gerai žinomiems Lietuvoje žmonėms, tokiems kaip Monika Liu, Monique, Ieva Narkutė, Martynas Levickis, Evgenya Redko ir daugelis kitų.

Esu girdėjusi apie save kalbant, kad „ji tikriausiai daug ką pažįsta, viską pasiekia tik per pažintis“. Tokie pasakymai man kelia juoką.

Kaip galvojate, kur slypi jūsų sėkmės paslaptis?

Visada sakau, kad ir ką darytum, labai svarbu, koks esi žmogus. O aš manau, kad esu tikrai geras žmogus, todėl man ir sekasi.

„Nereikia bijoti konkurencijos, reikia bijoti neturėti kūrybiškumo“ - toks yra jūsų moto. Tikrai nebijote konkurencijos? Jos nejaučiate?

Negaliu pasakyti, kad jaučiu konkurenciją. Iš esmės stengiuosi nežiūrėti į kitus kaip konkurentus ir neapkrauti savęs neigiamomis mintimis. Juk jų gyvenime ir taip pakanka...

Gyvenu lyg burbule, kur stengiuosi apsupti save tais žmonėmis, kurie man keltų tik geras emocijas ir padėtų atsiskleisti tik geriausioms mano asmeninėms savybėms.

O kūrybiškumas apskritai gyvenime man labai svarbus. Man atrodo jo turint bet kokioje situacijoje gyvenime galėsi išsisukti, kad ir kas nutiktų.

Jūsų prekės ženklo identiteto šaltinis - istorija apie graikų medžiotoją Narcizą, kuris jums primena šių dienų internetinį savimylą. Kodėl pasirinkote tokią koncepciją? Ar prisimenate, kaip kilo ši mintis?

Ši idėja kilo man studijuojant paskutiniame kurse Vilniaus dailės akademijoje ir ruošiant baigiamąjį darbą. Galvojau, kokia įdomi ir aktuali tema galėtų būti. 2017 metais „selfių“ kultūra dar buvo nauja ir labai intrigavo. 

Graikų mitas apie medžiotoją Narcizą, kuris įsimylėjo savo atvaizdą vandenyje, man priminė šių dienų internetinį savimylą. 

Kolekcijos idėjos transliavimo objektą pasirinkau narcizo žiedą ir iš to sukūriau unikalią konstrukciją, kurią pavadinau Narcizu. O vėliau tai tapo mano kūrybiniu ID.

Iš kur semiatės idėjų kūrybai? Regis pasaulyje tiek jau visko sukurta. Kaip pavyksta sugalvoti kuo nustebinti ir pradžiuginti savo gerbėjus?

Tikrai visko jau daug. Kartais pagalvoju apie tai, ar verta kurti, ar verta būti mados industrijos dalimi. Bet pagalvoju ir apie tai, kad negalėčiau nekurti. 

Darbas su klientais mane priveda prie pačių įdomiausių situacijų, pažinčių. Nenorėčiau ir negalėčiau to atsisakyti.

Naujausia jūsų kolekcija skirta jaunavedžiams, joje atsiskleidžia ir tvarumo idėjos - panaudojate ir sendaikčių turgeliuose pirktas nertas staltieses. Ką jums pačiai reiškia tvarumas?

Dirbant bene vienoje labiausiai teršiančių profesijų, labai svarbu rasti savo priėjimą ir nors maža dalele prisidėti prie tvaresnio, švaresnio rytojaus kūrimo. Tvarumo aspektų panaudojimas - tai dar vienas kūrybinis iššūkis.

Dirbant bene vienoje labiausiai teršiančių profesijų, labai svarbu nors maža dalele prisidėti prie tvaresnio, švaresnio rytojaus kūrimo.

Įdomu, ar pati dažniausiai rengiatės savo kurtais drabužiais?

Savo kurtais drabužiais pradėjau daugiau rengtis visai neseniai. Tik neseniai atsirado daugiau pajėgumų įgyvendinant idėjas, atsirado galimybė atrasti laiko sukurti ir pasiūti kažką ir sau.

Labai smagu, kai gali save reprezentuoti savo kurtais drabužiais. Labai nesinori būti batsiuviu be batų.

Labai smagu, kai gali save reprezentuoti savo kurtais drabužiais. Labai nesinori būti batsiuviu be batų.

Ar patiriate kūrybinių krizių? Jei taip - kas padeda iš jų išlipti?

Tikrai būna visko. Kartais pavargsti ir norisi visai atsitraukti ir sustoti pailsėti, bet darbų srautas ir atsakomybė ne visada leidžia. 

Tokiais atvejais ieškau galimybių nors trumpam pabūti su savimi ir atsitraukti nuo kasdienių darbų, nuveikti kažką, visai nesusijusio su darbu. Atsitraukimas ir vėl sugrįžimas prie darbų įkvepia.

Viename interviu prieš keletą metų minėjote, kad jūsų siekiamybė - aprengti Beyonce. Ar tai tebėra jūsų siekiamybė? O gal jau turite kitų svajonių?

Taip juokaudavau, kai kurdavau daugiau sceninių kostiumų. Tuomet sakiau, kai Lietuvoje beveik visi žmonės aprengti, beliko tik Beyonce.

Šiandien, kai sceniniai kostiumai nebėra mano fokusas, matyt, ir tikslai, ir juokai kitokie.

Esate kilusi iš Klaipėdos. Ar dažnai aplankote gimtąjį miestą. Ar yra dalykų, kurių pasiilgstate iš Klaipėdos?

Aplankau Klaipėdą maždaug kas du mėnesius. Čia gyvena mano šeima. Labiausiai jos ir pasiilgstu. Vaikystės namų ir to jausmo pasijusti vėl vaiku mamos glėbyje. Gera, kai grįžus jautiesi vėl nerūpestingai ir tingiai...

O šiaip Klaipėda be galo mylimas miestas, kiekvienas kampas artimas ir primena daug nostalgiškų nuotykių, paauglystės kvailionių. Išvykusi gyventi į Vilnių labai pasiilgstu jūros ir dar labiau ją vertinu.

Kaip manote, jei gyventumėte ir kurtumėte Klaipėdoje - būtų sunkiau tapti žinomai?

Manau, kad taip. Visgi tempas ir žmonių srautas Klaipėdoje kitoks. Vilniuje daugiau galimybių ir perkamosios galios. O daug klientų į Vilnių atvyksta ir iš Klaipėdos ar Kauno...

Klaipėda - nuostabus miestas, bet, mano nuomone, tinkamas labiau kitoms nišoms.

Rašyti komentarą

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.