Sulaukusi 93 metų mirė Italijos mados namų „Missoni“ įkūrėja Rosita Missoni

Sulaukusi 93 metų mirė viena iš spalvingo Italijos trikotažo prekės ženklo „Missoni“ įkūrėjų Rosita Missoni, ketvirtadienį patvirtino vyriausybės pareigūnas.

R. Missoni mirtį patvirtino Lombardijos regiono prezidentas Attilio Fontana, kuris gyrė „Missoni“ prekės ženklo „žymiąsias įvairiaspalves faktūras“.

„Lombardijos stilistės ir verslininkės Rositos Missoni, žinomos visame pasaulyje, mirtis mus nuliūdino. Tai didelė netektis Italijai, Lombardijai ir Varezės provincijai, kurioje ji gimė ir gyveno“, – rašoma A. Fontanos paskelbtame pranešime.

R. Missoni padėjo sukurti firminį to paties pavadinimo prekės ženklo įvaizdį, kurį įtakinga mados žurnalistė Bernadine Morris 1977 m. apibūdino kaip tokį, kuris „pakylėjo mezgimą iki meno formos“.

Ilgą laiką buvusi italų mados įžymybė, 1953 m. R. Missoni tapo viena iš linijos, kuri iškart tapo atpažįstama dėl savitų zigzaginių raštų ir nevaržomų spalvų, įkūrėjų.

Kartu su vyru Ottavio, kuris mirė 2013 m., sulaukęs 92-ejų, jie pradėjo kurti mezginius savo naujojo namo rūsyje po vedybų 1953 m.

Šiaurės Italijos šalikų gamintojų duktė Rosita gimė 1931 m. Lombardijos mieste Golasekoje.

Ji buvo išvykusi į pažintinę kelionę į Londoną, kai susipažino su savo vyru, kuris buvo žinomas Tai vardu – jis Olimpinėse žaidynėse varžėsi 400 m barjerinio bėgimo rungtyje.

O. Missoni jau buvo pradėjęs verslą, kuriame mezgimą pritaikė sportinei aprangai – gamino sportinius kostiumus su užtrauktukais, naujovę, kuri leido sportininkams apsimauti kelnes nenusiavus sportbačių.

Ši idėja sudomino Italijos lengvosios atletikos federaciją, kuri ją pritaikė 1948 m. Londono olimpinėms žaidynėms.

Savo naujuose namuose Galaratėje, į šiaurės vakarus nuo Milano, pora netrukus perėjo nuo sportinių kostiumų prie megztinių. „Kai ištekėjau, kartu su vyru atkeliavo keturios siuvimo mašinos“, – 2016 m. interviu AFP sakė R. Missoni.

Didysis lūžis įvyko po penkerių metų, kai Milano universalinė parduotuvė „Rinascente“ pirmą kartą užsakė šimtus prigludusių dryžuotų suknelių su „Missoni“ etikete.

Jų šlovė buvo įtvirtinta 1967 m., kai jie buvo pakviesti pristatyti savo kolekciją Florencijos Piti rūmuose.

R. Missoni paprašė modelių nusiimti baltas liemenėles, nes jos matėsi po palaidinėmis. Tačiau podiumo prožektorių šviesoje lengvi drabužiai tapo dar labiau permatomi.

Nors kitais metais „Missoni“ nebuvo pakviesti, tačiau prekės ženklo reputacija tik išaugo.

1997 m. Rosita perdavė mados namų vairą savo dukrai Angelai, o pati atsidavė ženklo namų linijai „Missoni Home“.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder