Vyno žinovas - prie keleivinio autobuso vairo

(2)

Daugeliui Vakarų Lietuvos gyventojų puikiai pažįstamas veidas, per 20 metų buvęs profesionaliu someljė ir barista, dirbęs aukščiausio lygio restoranuose bei renginiuose Linas Prankevičius ne taip seniai tapo kardinaliai priešingos profesijos atstovu - UAB „Klaipėdos paslaugos“ autobuso vairuotoju, uostamiestyje vežiojančiu keleivius.

Linas pripažįsta - nustebino pats save. Galimų darbų sąraše vairuotojo profesija buvo mažiausiai tikėtinas pasirinkimas. Bet, pasirodo, ir vienas iš geriausių sprendimų, netrukdančiu jo kūrybinėms ambicijoms. 

Apie netikėtą karjeros posūkį Linas Prankevičius pakvietė pasikalbėti savo studijoje, kur laisvu nuo darbo autobuse metu kuria TV laidas socialiniams tinklams.

Linai, kaip šovė mintis, tapti autobuso vairuotoju?

Someljė darbas - kaip profesionalus sportas. Vieną dieną supranti, kad nebegali pasiekti aukščiausių rezultatų, jaunimas kvėpuoja į nugarą.

Jau kurį laiką jaučiau, ypač perkopus 50-metį, kad jėgų ir azarto mažėja, mano saulė leidžiasi. Pradėjau ieškoti, o ką dar galėčiau dirbti. Iš pradžių kalbėjau su restoranais. 

Bet kai pasiūlo 800 eurų mėnesinį atlyginimą už kasnaktinį barmeno ar padavėjo darbą, tai supranti, kad čia ne tau. Prisimenu, kažkada pajuokavau, jog pensijoje vairuosiu autobusą, nes turiu D kategorijos profesionalo teises. Tai va, juokai juokais, bet prisikalbėjau.

Ir taip paprastai, be jokio papildomo pasiruošimo, iškart prie autobuso vairo?

Iš esmės - taip. Vakare paskambinau į „Klaipėdos paslaugas“, sako: „Rytoj atvažiuok pasikalbėti.“ Kitą dieną atvažiuoju į „Klaipėdos paslaugų“ administraciją, sutinku daugybę pažįstamų, kurie iš nuostabos išplėtę akis klausinėja, ar tikrai ketinu dirbti vairuotoju. 

Sakau: „Taip, dirbsiu.“ Teko pasistažuoti kurį laiką su mažesniu autobusu, bet greitai sėdau ir prie didžiojo autobuso vairo.

Koks buvo pirmas įspūdis apsilankius bendrovėje?

Pirmąkart atvažiavęs pamačiau aikštelėje prie administracinio pastato sustatytas gana naujas, prabangias lengvąsias mašinas. Pagalvojau, kad neblogai čia vadovai gyvena. 

Bet paaiškėjo, kad tai autobusų vairuotojų mašinos, kuriomis jie atvažiuoja į darbą. Užėjęs į poilsio patalpas sutikau nepažįstamus žmones, kurie su manimi sveikinosi, bendravo, juokavo. Iškart griuvo mitas, kad čia dirba pilka publika, be jokio išsilavinimo.

Ir tas pirmas įspūdis per metus nepasikeitė?

Priešingai. Kuo toliau, tuo labiau suprantu, kad tai mano. Tai idealus darbas kuriantiems žmonėms. Orus atlyginimas, grafikas toks, kad tris dienas dirbi, tris - laisvas. 

Tiesą sakant, net ir autobuso vairavimas yra kaip meditacija. Aš, pavyzdžiui, vežiojuosi sąsiuvinį ir galutinėje stotelėje užsirašau reiso metu į galvą šovusias mintis, idėjas, kurias po to naudoju „užklasinėje“ veikloje - kurdamas TV reportažus.

Beje, o kaip reagavo aplinkiniai, pažįstami, kai sužinojo apie tavo karjeros pokyčius?

Niekur nedingo mano someljė įgūdžiai. Per tuos pusantrų metų, kai dirbu „Klaipėdos paslaugose“ vairuotoju, kvietė ir tebekviečia pravesti degustacijas, mokymus. 

Bet jų nėra tiek daug, kad galėtum iš to gyventi. Tad kilo mintis iš naujo pasinerti į socialinius tinklus, skleisti tą pačią informaciją su bendraminčiais. 

Sėdim dabar studijoje prieš kameras su restoranų savininkais, diskutuojam apie gerą kavą, aptarinėjam naujo restorano atidarymą ir panašiai.

Pavyzdžiui, šiandien turėsiu du filmavimus su įdomiais žmonėmis: menininke ir numerologe. Kitaip sakant, vairuotojo darbas netrukdo, neužgožia mano kūrybinių sumanymų.

O kur tie stereotipiniai vairuotojo atributai: tepaluotas veidas, dyzelinu prasmirdę rūbai?

Šiuo požiūriu patekau į „blogą“ įmonę. Rankų teptis netenka. Mums, vairuotojams, net neleidžiama patekti į „Klaipėdos paslaugų“ serviso patalpas. Jei yra gedimas - paliekam autobusą aikštelėje, užregistruojam gedimą žurnale ir atgaunam jau sutvarkytą techniką.

„Klaipėdos paslaugas“ palyginčiau su aukščiausio lygio restoranu, kur vairuotojas - lyg restorano šefas po darbo palieka virtuvę sutvarkyti pameistriams. Nei autobuso valymu, nei remontu mums rūpintis nereikia. 

Vairuojame daugiausia naujus dujinius arba elektrinius autobusus su automatine pavarų dėže, sėdime patogioje kabinoje. Ne kiekvienas šiuolaikinis lengvasis automobilis savo komforto įranga ir vairavimo patogumu gali prilygti naujam autobusui.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder