Kelto „Klaipėda“ krikštynose – sveikinimo žodžiai iš garsių politikų (3)

Pirmąją jūros šventės dieną vykusios kelto „Klaipėda“ vardo suteikimo iškilmėse dalyvavusi premjerė, susisiekimo ministras ir kiti kviestiniai dalyviai negailėjo sveikinimų, pagyrų ir palinkėjimų.

Vakarų Baltijos laivų statyklos“ teritorijoje svečiai pasitikti uostamiesčiui būdingu vėjuotu, bet saulėtu oru, gyvos muzikos fonu ir naujojo kelto kompanija pašonėje.

Sveikinimų maratoną pradėjęs šventės šeimininkas Arnoldas Šileika didžiavosi šiuo projektu ir sakė, kad per gana trumpą 15 mėnesių laikotarpį „reikėjo užsakyti visas medžiagas, įrengimus, juos pagaminti, pastatyti korpusą, sumontuoti visus mechanizmus, sistemas bei viską patikrinti ir išbandyti“.

Jis teigė, kad būtent šis sprendimas yra susijęs ir su simboliniu naujuoju kelto vardu – „Klaipėda“.
 

Negailėta padėkų ir visiems darbuotojams bei kitiems specialistams, dirbusiems prie šio kelto: „Tai yra puikus komandinio darbo pavyzdys“.

„Vakarų laivų gamyklos“ generalinis direktorius sveikinime džiaugėsi, jog įmonė patenkino jų, kaip laivų statytojų, profesionalų ambicijas – keltas Klaipėdai pastatytas uostamiestyje.

Šiai minčiai antrino ir Susisiekimo ministras Marius Skuodis. „Esame viena iš nedaugelio Europos sąjungos šalių, kurioje gaminame laivus, bet ir ne bet kokius laivus – ne tik keltai, čia matome ir kruizinių laivų plotus.“ – sakė politikas.

Šiuo pasiekimu didžiavosi ir kiti žymūs politikai. Renginyje dalyvavusi Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė džiaugėsi naujosios vandens transporto priemonės specifika: „Labai džiugu, kad šitas keltas yra tas keltas, kuris atitinka aukščiausius aplinkosaugos ir saugumo reikalavimus“.

Prie sveikinimų prisidėjo dviejų krantų jungiančių miestų, Klaipėdos miesto bei Neringos, merai: Vytautas Grubliauskas ir Darius Jasaitis.

Štai V. Grubliauskas džiaugėsi „gyvojo tilto“ ir visos Klaipėdos kūrėjų, gamintojų, projektuotojų potencialu, o D. Jasaitis teigė, kad šiandien didžiausia šventė yra turistams ir Neringos bei Klaipėdos gyventojams.

„Smiltynės perkėlos“ valdybos pirmininkas Valdemaras Vaičekauskas taip pat dėkojo įmonių vadovams, darbuotojams ir kitiems atsakingiems asmenims už šį projektą. „Mes galvojame apie kitus keltus ir drįstame galvoti apie elektrinį keltą“ – pridūrė jis.

Po oficialiosios sveikinimų dalies Pranciškonų vienuolis, br. kun. Benediktas Sigitas Jurčys įvykdė neeilinį kelto palaiminimą ir kaip pats juokavo – šiai progai jam reikėjo pačiam sukurti interpretacinį liturginį tekstą, mat to knygose nėra.

Jūrinės garbės rikiuote ir aplinkui sugūžėjus dalyviams, naujojo kelto „Klaipėda“ krikštamotė ir Lietuvos jūrų muziejaus direktorė Olga Žalienė, turėjo garbę ne tik tarti paskutinį sveikinimo žodį, bet ir drauge su Arnoldu Šileika ir „Smiltynės perkėlos“ generaliniu direktoriumi Mindaugu Čiaku nukirpti simbolinę juostelę.

Ją perkirpus, dalis dalyvių netikėtai krūptelėjo – tradiciškai į borto denį atsitrenkęs ir sudužęs šampano butelis jau simbolizavo įvykusias krikštynas. Tuo pačiu metu taip pat atidengtas kelto „Klaipėda“ pavadinimas.

Pasibaigus vardo suteikimo ir kelto palaiminimo ceremonijai, visi renginio dalyviai buvo kviečiami apsilankyti naujai pastatytame kelte: apžiūrėti buvo galima tiek visų aukštų denius, tiek vidaus patalpas, įskaitant ir vairinę.

Klaipėdos miesto meras, besižvalgydamas po naująjį keltą, dienraščiui atviravo, kad jis ypač džiaugiasi kelte esančiais šiuolaikiškais sprendimais, erdve, manevringumu – keturios minutės įveikti Kuršių marias. „Manau tuo džiaugsis ne tik klaipėdiečiai, bet ir Neringa.“ – sakė politikas.

Technologijų tobulėjimu yra patenkintas ir jau pakrikštyto kelto kapitonas Mindaugas Butilkinas. Jis tikina, kad jaučia ir džiaugsmą, ir truputį baimės – jausmą prilygina naujo daikto ar automobilio įsigijimui.

Visgi kapitonas pastebi, kad vairinėje jau yra įtaisyti liečiami ekranai, kai senuosiuose būdavo mygtukai, tačiau valdymo principas nesikeičia, o keleiviai vieną ar kitą krantą pasieks per panašią trukmę kaip ir anksčiau.

Susisiekimo ministras po ceremonijos taip pat teigė, kad šis modernizacijos žingsnis yra labai svarbus Lietuvai. M. Skuodis akcentavo ir tai, kad šis keltas yra pritaikytas žmonėms su individualiais poreikiais bei talpina daugiau ir autobusų, ir automobilių.

Šiandien pakrikštytas laivas į vandenį buvo nuleistas jau liepos 1 d. Jis yra 8 metrais ilgesnis nei iki šiol plukdę keltai, o jame telpa apie 40 lengvųjų automobilių ir maždaug 600 keleivių.

darbininkų nuopelnas, o ne šimonytės ir skuodo
taigi, 2021-07-26 13:48
Reikia ne keltu, o tilto i Kursiu Nerija. Ir baigti tyciotys is zmoniu su tuom eilem ar kelto grafiku.
Tiltas, 2021-07-23 22:36
Manau senajai perkėlai reikia kelto iki 50 zmonių, rudens, žiemos, pavasario sezonams. Nėra tiek žmonių,ygula per didelė. Mažieji laiveliai iki 20 žmonių nunešadaug klientų, o keltas dabar tikdegina kurą vietoje ir teršia aplinką. Keltas galėtų kursuoti tadakas 20 min
manau, 2021-07-23 20:58
Sidebar placeholder