Klaipėdos uosto investicijos atveria naujas perspektyvas ir laivų statybos, remonto veikloms

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pradėjo vykdyti uosto krantinių rekonstrukcijos ir akvatorijos gilinimo darbus prie AB Vakarų Baltijos laivų statyklos teritorijos. Įgyvendinus projektą, šios investicijos duos keletą naudų vienu metu: didės uosto veiklos diversifikacija, augs įmonių konkurencingumas ir sukuriama pridėtinė vertė.

„Prasidėjus karui Ukrainoje, Klaipėdos uoste fiksavome milžinišką krovos rezultatų kritimą, metinė krova sumažėjo nuo 48 iki 36 milijonų tonų. Šaltas dušas!“ - situaciją, kurioje atsidūrė Klaipėdos uostas, vaizdžiai apibūdina Uosto direkcijos vadovas Algis Latakas.

Anot jo, Lietuva buvo pakeleivinga šalis, staiga atsidūrusi nuošalėje. Nuo dar didesnio kritimo šiuo laikotarpiu išgelbėjo būtent krovinių srautų diversifikavimas. Klaipėdos uostas šiandien sėkmingai krauna suskystintas gamtines dujas, grūdus, konteinerius, kitus krovinius. Tačiau diversifikacija labai svarbi ir tarp uoste vykdomų veiklų.

Laivų statyba

„Trys prastos būklės krantinės bus iš esmės sutvarkytos, ir, kas ypač svarbu, bus pagilinta doko duobė, į kurią nuleidžiamos pastatytos laivų konstrukcijos. Šios investicijos sudarys sąlygas ne tik laivų statybos veiklos tęstinumui, bet ir gerokai pagerins sąlygas. Dabar, kaip niekad anksčiau, tampa labai matoma laivų remonto ir statybos pramonė. Džiaugiamės, kad Klaipėdoje laivų remonto ir statybos sektoriaus veikla sėkmingai plėtojama“, - sako Uosto direkcijos vadovas A. Latakas.

Įgyvendinant pirmąjį projekto etapą, kurio vertė, planuojama, sieks apie 18 milijonų eurų, bus rekonstruotos krantinės Nr. 64, Nr. 65 ir Nr. 65A, jos bus pritaikytos 14,5 metro gyliui.

Taip pat bus atlikti papildomi darbai ir prie 66 krantinės, kurią naudoja Klaipėdos krovos kompanija „Bega“, kad visos krantinės galėtų būti naudojamos kuo efektyviau.

Dalį pirmojo etapo darbų atliks konkursą laimėjusi Latvijos įmonė AB BMGS, su kuria pasirašyta rangos sutartis. Darbų vertė - apie 2,4 mln. eurų.

Antrasis statybos etapas apims krantinės Nr. 64 ir dalies krantinės Nr. 65 rekonstravimo sprendinius, kurie leis pasiekti 14,5 metro gylį ir suteiks galimybę švartuoti didesnius laivus.

Uosto direkcijos vadovas A. Latakas primena, kad tai jau ne pirmoji investicija, kuri pagerino laivų remonto ir statybos pramonės sąlygas uoste. Prieš keletą metų jau buvo įgyvendintas investicinis projektas prie Vakarų laivų gamyklos nuomojamos teritorijos pietinėje uosto dalyje.

Ten buvo išvalytos laivų remonto dokų duobės, pagilinta akvatorija, sutvarkytos krantinės. Bendra investicijų suma tada siekė 26 milijonus eurų.

„Matome, kad Vakarų laivų gamyklos dokuose nuolat remontuojami didieji “Panamax„, “Postpanamax„, “Aframax„ tipo laivai. Malkų įlankoje esančių terminalų krovos apimtys išaugo nuo 6 iki 10 milijonų tonų“, - investicijų naudą akcentuoja A. Latakas.

Didės konkurencingumas

Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika akcentuoja, kad laivų statybos rinka šiuo metu yra stabili, užsakymų yra, tačiau viską lemia kaina.

„Atlikus krantinių rekonstrukciją palengvės laivų nuleidimas į vandenį, mažės gamybos kaštai, savikaina, nes šiuo metu naujai pastatytų laivų nuleidimui į vandenį Vakarų Baltijos laivų statykloje naudojamas plaukiojantysis dokas. Tačiau tokia procedūra yra brangi ir neefektyvi“, - sako A. Šileika.

Anot jo, laivų statybai skirtų krantinių rekonstrukcija padės plėsti Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės veiklą ir suteiks naujas galimybes konkuruoti pasaulinėje laivų statybos rinkoje. Įgyvendinus projektą išaugs galimybės statyti didesnius laivus, o patobulinus technologijas sumažės gamybos savikaina.

„Į gamybos modernizavimą mūsų įmonių grupė investuoja nuolat. Kartu vykdomos Uosto direkcijos investicijos dar labiau didins mūsų konkurencingumą“, - sako A. Šileika.

Uosto direkcijos vadovas A. Latakas akcentuoja, kad Klaipėdos uosto veiklų diversifikacijos procesai ateityje įgaus dar didesnį pagreitį. Jau šiuo metu ruošiamasi naujos infrastruktūros, kuri bus naudojama statyti ir aptarnauti vėjo jėgainių parkus jūroje, įrengimui.

„Investicijos uoste įgyvendinamos glaudžiai bendradarbiaujant su uosto kompanijomis. Pasirašome sutartis su abipusiais įsipareigojimais. Yra aiškiai fiksuojami investicijų grąžos rodikliai, todėl kiekvienas į uostą investuotas euras duoda maksimaliai galimą naudą“, - planuojamų ir jau įgyvendinamų projektų nauda neabejoja A. Latakas.

Užs.Nr. 308233

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder