STATYBOS. Vietoje senojo „Smiltynės perkėlos“ pastato pamažu kyla naujas. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Šiemet automobilių eilės į keltus bus mažesnės

(1)

AB „Smiltynės perkėla“ ruošiasi sezonui, kuris prasidės gegužę. Kranto tiltelių rekonstrukcija eina į pabaigą, balandį bus pradėti dažyti keltų deniai. Kito mėnesio pabaigoje paaiškės, ar brangs bilietai.

Kranto tiltelių rekonstrukcijos antras etapas turėtų būti baigtas balandžio pabaigoje. Darbus atliekanti UAB „Tilsta“ gerokai lenkia statybų grafiką - pagal jį objektą turėtų priduoti gegužės pabaigoje.

Šiuo metu atliekami baigiamieji darbai, kitą savaitę bus asfaltuojama.

Baigus šiuos darbus tiek vienoje, tiek kitoje Kuršių marių pusėje bus po du tiltelius. Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Mindaugo Čiako, vasarą piko metu galės dirbti vienu metu 4 keltai.

„Visiškai eliminuoti automobilių eilės į keltus nepavyks. Kai suvažiuoja keli šimtai transporto priemonių vienu metu, nieko nepadarysi. Jeigu sekmadieniais vakarais iš Nidos visi važiuos namo vienu metu, eilės bus neišvengiamos. Viskas priklausys nuo to, kaip pasiskirstys žmonių srautai. Bet kad ir kaip būtų, laukimo eilėje laikas tikrai bus žymiai trumpesnis“, - sakė M. Čiakas.

Balandį, gegužę visuose keltuose bus atliekami profilaktiniai variklių priežiūros darbai, dažomi jų deniai. Jie per žiemą labiausiai susidėvi - nuėda druskos. Todėl kiekvienais metais prieš sezoną yra perdažomi. Darbai vyksta laivui stovint prie krantinės, galimybės dažams patekti į vandenį nėra. Jau sudarytas keltų grafikas skiriant kiekvienam jų po 10 dienų pavasario profilaktikai.

Kokios bus bendrovės keltų bilietų kainos, paaiškės tik balandžio pabaigoje. Šiuo metu įmonėje atliekamas auditas. Jo rezultatai bus perduoti Valstybinei energetikos reguliavimo tarnybai, kuri priims sprendimą dėl bilietų kainos.

Šiokio tokio pagrindo kilti kainoms yra. Mat šiemet nuo balandžio 1 d. „Smiltynės perkėlos“ darbuotojams atlyginimai didinami vidutiniškai 15 proc. Jau daug metų to nebuvo daroma. Kitaip sakant, atiduota skola jiems už daug metų.

„Darosi sunku surasti darbuotojų. Tuojau išsilakstys visi. Ypač trūksta kapitonų, mechanikų, jiems atlyginimai didinami 17 proc. Sunku mums konkuruoti su dirbančiais jūroje. Darbas jūroje jiems labiau apsimoka, nes ten atlyginimai tris ar net penkis kartus didesni nei pas mus“, - sakė „Smiltynės perkėlos“ vadovas.

Pernai lapkritį prasidėjo naujos Smiltynės keleivių stoties statybos darbai, kurie turėtų būti baigti 2025 metų vasarą. Buvo nugriautas senasis 1982 metais statytas avarinės būklės pastatas.

Šiuo metu jau baigiami daryti nauji pamatai: sugręžti poliai, išbetonuotos galvenos. Po mėnesio galbūt pradės kilti pastato sienos. Pasak M. Čiako, kol kas šie darbai vyksta pagal grafiką.

Šiuo metu „Smiltynės perkėlos“ keltai nėra labai apkrauti. Pastaruoju metu jie kelia nemažai statybinės technikos, kadangi Kuršių nerijoje pradėtas rekonstruoti dviračių takas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder