Grįžta prie idėjos grąžinti baudos balų sistemą: kokiais atvejais vairuotojai sulauktų nuobaudų

Svarstant baudas skirstyti pagal žmonių pajamas, Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas Vytautas Grašys iš stalčiaus ištraukė seną siūlymą – baudos balų sistemą.



 

Prieš keletą metų, kai dar vidaus reikalų ministro pareigas ėjo Saulius Skvernelis, buvo siūlyta įvesti baudos balų sistemą. Šios sistemos esmė būtų pažeidimus, kurie skatina avaringumą, vertinti tam tikra balų suma.

Jei per metus surenkama dešimt balų, vairuotojas netenka teisės vairuoti.

Paskutinius tris balus, praėjęs specialius kursus, vairuotojas galėtų panaikinti. Balai būtų buvę įtraukiami į duomenų registrą, o tai, už ką ir kiek kartų yra nubaustas bei kiek balų turi, vairuotojas galėtų sužinoti per elektroninį policijos paslaugų portalą.

Planuota, kad pažeidimai, už kuriuos būtų skiriami balai, būtų atrenkami pagal avaringumo statistiką.

Tačiau S.Skverneliui palikus ministro postą idėja nugulė į stalčių ir tik neseniai vėl buvo aptariama.

Archyvų nuotr.

Būtų kuriama nauja sistema

V.Grašys pažymėjo, kad grįžus prie baudos balų būtų pasiektas geresnis efektas, nes jie skatintų nusižengimą padariusį vairuotoją labiau žiūrėti į spidometrą ir laikytis Kelių eismo taisyklių, jog neprarastų vairuotojo teisių.

„Iki baudos balų sistemos priėmimo dar labai ilgas kelias. Turime su visomis institucijomis ir politikais diskutuoti apie tai ir ieškoti, koks būtų efektas grąžinant baudos balus“, – dėstė V. Grašys.

Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas kalbėjo, kad būtų kuriama šiai dienai pritaikyta nauja sistema: „Mes su teisininkais, specialistais ir įstatymo leidėju nuspręstume, kaip turėtų atrodyti sistema ir už kokius pažeidimus būtų skiriami baudos balai, kiek jie laiko galioja, kokia tvarka atimamos teisės ir po kiek laiko jos būtų grąžinamos.

Nežinau, kiek tų balų galėtų būti. Viskas priklauso nuo to, už kokį pažeidimą yra skiriamas baudos balas“.

Jis pateikė pavyzdį, kad jeigu viršijus 20 km/val. skiriamas vienas baudos balas, reikėtų 10 tokių balų, jog vairuotojas vėliau išklausytų kursą, kuriame kalbama apie nesaugaus greičio pasekmes.

Kai kurie mano, jog baudos balai gali paskatinti kyšius, tačiau V.Grašys su tuo nesutinka, nes šiuo metu didelė dalis nusižengimų ir protokolų surašoma nedalyvaujant vairuotojui.

Balai už rimtesnius pažeidimus

Vairavimo mokytojas Gintautas Bertašius teigė, kad balų sistema būtų naudinga ir sumažintų pažeidėjų skaičių.

„Bet koks pasikeitimas tam tikram laikotarpiui duoda geresnius rezultatus, o vėliau vairuotojai prie to pripranta.

Tik baudos balus reikėtų skirti už rimtesnius pažeidimus, pavyzdžiui, chuliganišką vairavimą, didesnius greičio viršijimus ir kai pagaunamas neblaivus vairuotojas. Jei vairuotojas viršija greitį 15 km/val., tai didelės žalos gal ir nėra“, – svarstė vairavimo mokytojas.

Jo nuomone, turėtų būti apie 10 balų. G.Bertašius abejoja, kad ši sistema padidins korupciją, nes dabar yra daug sistemų, kurios automatiškai išrašo baudas.

„Manau, kad balų sistemą reikėtų labiau apibrėžti, už kuriuos pažeidimus būtų skiriama bauda, o už kuriuos žmogus gali prarasti vairuotojo pažymėjimą. Nuolatinis taisyklių pažeidinėjimas niekada nepriveda prie gero, todėl ši sistema padėtų tai užkardyti“, – akcentavo jis.

G. Bertašius nemano, kad jeigu stovi kelio ženklas, pavyzdžiui, 40 km/val., ir žmogus bent minimaliai viršija greitį ir tai užfiksuoja greičio matuoklis, iš karto reikia skirti baudos balą: „Tokiu atveju, pusė Riešės gyventojų po metų sėdės be teisių, nes jų gyvenvietėje stovi „jautrus“ matuoklis“.

Vidaus reikalų ministerija naujienų portalui lrytas.lt atsakė, jog šiuo metu nesvarsto pradėti vėl naudoti baudos balų sistemos.

Archyvų nuotr.

 

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder