Milijonų vertas „McDonald’s“ tualeto triukas: kaip „Dėdulė Džeris“ apgavo pasaulį
Ir visa tai prasidėjo... oro uosto tualete.
„Dėdulė Džeris“ – apsaugos vadovas, pavogęs žaidimą
Jacobsonas, dar žinomas kaip „Uncle Jerry“, devintajame dešimtmetyje buvo atsakingas už „McDonald’s“ žaidimų lipdukų saugumą. Jis dirbo „Simon Marketing“ kompanijoje, kuri gamino „Monopoly“ prizų lipdukus, suteikiančius galimybę laimėti iki milijono dolerių ar prabangius automobilius.
Ironiška, bet jo darbas buvo užkirsti kelią sukčiavimui. Tačiau būtent jis tapo didžiausiu žaidimo vagimi.
Aferos pradžia – klaidingai padarytos apsauginės juostelės
Vidurio dešimtmetyje Jacobsonas netikėtai gavo siuntą su apsauginėmis juostelėmis, kurios turėjo užtikrinti lipdukų saugumą. Ir tai buvo lūžio taškas.
Su šiomis apsauginėmis juostelėmis jis galėjo atidaryti prizų pakuotes, išimti laimėjimus ir vėl jas uždaryti taip, lyg niekas nebūtų buvę liesta.
Kad auditorė nepastebėtų, jis naudodavo vienintelę vietą, į kurią ji negalėjo eiti – vyrų tualeto kabiną oro uoste.
Kaip veikė schema?
Jacobsonas pasiimdavo vertingiausius lipdukus – milijono dolerių ar šimtų tūkstančių prizus.
Kad pats neįkliūtų, jis dalindavo juos pažįstamiems ar per tarpininkus – mėsininkams, draugams, net automobilių klubo nariams.
Mainais gaudavo grynųjų – apie 45–50 tūkst. dolerių už lipduką, kurio vertė siekė šimtus tūkstančių.
Ši schema veikė beveik visą dešimtmetį. Vienu metu net jo sūnėnas ir buvęs gaujos narys Floridoje įsitraukė į aferą.
Net „šventas“ gestas – tam, kad pasirodytų geresnis?
Jacobsonas netgi anonimiškai išsiuntė milijono dolerių lipduką „St. Jude“ vaikų ligoninei.
Šis gestas pasirodė per televiziją kaip paslaptinga auka. Tačiau vėliau paaiškėjo, kad „geradarys“ tikėjosi – jei bus sugautas, tai sušvelnins jo bausmę.
Kaip viskas sugriuvo?
FBI pradėjo tyrimą po to, kai pastebėjo keistą sutapimą – daugelis „didžiųjų laimėtojų“ gyveno toje pačioje vietovėje: Floridoje ir Džordžijoje, kur gyveno pats Jacobsonas.
Nuosprendis ir pasekmės
Jerome’ui Jacobsonui – 37 mėnesiai kalėjimo ir daugiau nei 12,5 mln. dolerių bauda.
Jo bendrininkams – nuo metų iki trejų kalėjimo.
„McDonald’s“ reputacija smarkiai nukentėjo: milijonai klientų sužinojo, kad beveik dešimtmetį niekas neturėjo realios galimybės laimėti didžiųjų prizų.
Norėdami atpirkti kaltę, „McDonald’s“ paskelbė papildomą 10 mln. dolerių prizų fondą, o su „Simon Marketing“ kompanija nutraukė bendradarbiavimą. Pastaroji netrukus bankrutavo.
Holivudo verta istorija
Skandalas toks įspūdingas, kad Holivudas jau ėmėsi kurti filmą – režisieriumi turėtų būti Benas Affleckas, o pagrindinį vaidmenį atlikti Mattas Damonas.
Taip pat HBO sukūrė dokumentinę seriją „McMillions“, kuri išsamiai pasakoja, kaip „McDonald’s Monopoly“ virto viena didžiausių reklaminių aferų istorijoje.
Parengta pagal cnbc.com

Rašyti komentarą