Arabams nebereikia žaisliuko vardu "Aston Martin"

Arabams nebereikia žaisliuko vardu "Aston Martin"

Prieš penkerius metus nepagailėję neįsivaizduojamos sumos už "Aston Martin" markę, Kuveito verslininkai ėmėsi ieškoti norinčiųjų įsigyti britiškų automobilių gamintoją.

Tai paaiškėjo po to, kai Kuveito kompanija "Investment Dar", valdanti kontrolinį (64 proc.) "Aston Martin Lagonda Ltd." akcijų paketą, pasamdė firmą "Rothschild Group" būsimo sandoriu konsultantu.

Minėtas akcijas arabai 2007 metais įsigijo už 805 mln. dolerių iš koncerno "Ford Motor", buvusio dalies "Aston Martin" akcijų savininku nuo 1987-ųjų bei visų - nuo 1994 m. Tada šis sandoris pavadintas vienu didžiausių ir svarbiausių Kuveito istorijoje ir už jį "Investment Dar" gavo net keletą tarptautinių verslo apdovanojimų.

O štai dabar minėta 805 mln. dolerių suma gali pakišti koją naujų savininkų paieškoms. Ekspertų teigimu, būtent tiek "Investment Dar" ir nori gauti už automobilių gamintojo akcijas, o tai esanti didelė suma. Teigiama, jog arabai gautus pinigus skirtų įsiskolinimams, siekiantiems net 4,9 mlrd. dolerių, padengti.

Kol kas neaišku, koks bus susidomėjimas britų legendos akcijomis. Labiausiai tikėtinu pirkėju įvardinamas Indijos automobilių gamybos koncernas "Mahindra &Mahindra", taip pat minima investicijų kompanija iš Europos "InvestIndustrial".

Skelbtas ir šiuo metu pirmą vietą pagal parduodamų naujų automobilių skaičių pasaulyje pirmaujančio japonų milžino "Toyota" pavadinimas, tačiau vėliau jis nebeminėtas.

Beje, "Toyota" atstovai patvirtino dar rudens pradžioje pasamdę auditorius pirminiam "Aston Martin" įvertinimui. O kiek anksčiau, liepą, pasirodė pranešimai, jog britų ir japonų kompanijos ketina pasirašyti susitarimą, pagal kurį "Aston Martin" galėtų savo modeliuose montuoti gerokai ekologiškesnius "Toyota" variklius. Teigta, jog britus domina V8 ir V10 motorai iš "Lexus IS F" ir LFA modelių vietoje dabar "astinuose" naudojamų V12 jėgainių.

Pažymima, jog galimas sandoris visų pirma būtų naudingas pačiai "Aston Martin" markei, kuri prieš penkerius metus liko be "Ford" technologijų. Toks savarankiškumas britų sportinių modelių gamintojui kainuoja per brangiai.

Kol kas neaišku, ką pasirinks arabai. "Mahindra &Mahindra" siūlo daugiau pinigų, o "InvestIndustrial" vilioja bendradarbiavimu - kurio taip reikia britų markei - su mersedesus gaminančiu "Daimler AG" koncernu.

Apie

Ateinančiais metais "Aston Martin" minės savo 100 metų jubiliejų. 1913 m. kompaniją įkūrė Lionelis Martinas bei Robertas Bamfordas, pavadinę ją vietovės Aston Clinton Hillclimb (Anglija) vardu ir L. Martino pavarde. Pirmasis modelis pagamintas 1915 m. 1927 m. kompanijos savininkais tapo Billas Renwickas, Augustusas (Bertas) Bertellis ir grupė investuotojų, 1947 m. ją nusipirko "David Brown Ltd.", vėliau įmonės akcijos ėjo iš rankų į rankas, kol pagaliau 1994 m. visos atiteko "Ford" koncernui.
Būstinė įsikūrusi Gaydono mieste, kur gaminami visi "Aston Martin" modeliai, išskyrus Austrijoje pagal kontraktą su "Magna Steyr" surenkamą "Rapide" modelį.
Laimėti nemažą populiarumą markei padėjo ir tai, kad jos modeliais filmuose važinėjosi kultinis personažas - Jamesas Bondas, agentas 007. Devyniose juostose "nusifilmavo" "Aston Martin DB5", "Aston Martin DBS", "Aston Martin V8 Vantage Volante", "Aston Martin V12 Vanquish", "Aston Martin DBS V12" bei "Aston Martin DB5 V12" modeliai.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder