Arūnas Tuma: Kas įvėlė tiek painiavos gatvėse?

Arūnas Tuma: Kas įvėlė tiek painiavos gatvėse?

"Kamineros" įmonių grupės vadovas Arūnas Tuma nemažai laiko praleidžia vairuodamas, todėl, kaip ir dauguma kitų uostamiesčio vairuotojų, nėra abejingas bet kokiems abejotiniems sprendimams, kurie, jo manymu, gatvėse tik didina spūstis ir įneša papildomų neaiškumų.

- Pritariu Klaipėdos savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento direktoriaus Kąstyčio Macijausko išsakytoms mintims, kad kažkas, neturėdamas jokio supratimo apie transporto srautus, Klaipėdos mieste pridarė krūvą nesąmonių, o paklusnūs darbuotojai greitai, nesigilindami, reikia nereikia, pribraižė linijų ir galvojo, kad dabar jau žmonės ims ir šoks pagal jų prigalvotas nesąmones!

A. Tumos nuomone, turėtų būti viešai įvardyta, kas konkrečiai įvėlė tiek painiavos uostamiesčio gatvėse.

- Jūs, žurnalistai, turėtumėte aiškintis, kas atsakys už išeikvotus mokesčių mokėtojų pinigus, nes už dyką tiek ginčytinų eismo juostų ir ženklų neatsirado! - piktinasi Arūnas. - Dar juokingiau skamba, kad reikia dar kažką, jų nuomone, analizuoti! Ką dar analizuoti?

A. Tuma sako, kad šiandien dėl įveltos painiavos eismo schemose Klaipėdą pavadinti didmiesčiu neapsiverčia liežuvis.

Verslininkui aktualus ir dviračių takų saugumo klausimas. Jis svarsto, ar nevertėtų ten, kur ant šaligatvių buvo numatytas dviračių takas ir kita spalva atskirta juosta pėstiesiems, iškelti apšvietimo stulpus?

- Reikia suprasti ir dviratininkus, nes apšvietimo stulpai trukdo jiems judėti. Apvažinėdami juos dviratininkai pavojingai manevruoja. Todėl ir kyla įvairių konfliktų su pėsčiaisiais.

- Orui pagerėjus, - pastebi pašnekovas, - netgi darbo dienomis dabar labai sudėtinga nuvažiuoti į Girulius arba grįžti atgal. Pasigirstantys siūlymai persėsti į visuomeninį transportą kelia juoką, nes autobusai irgi kaip ir visos transporto priemonės priverstos stovėti transporto kamščiuose. Neįsivaizduoju, ką reikėtų daryt, jei įvyktų rimta bėda ir tektų skubiai privažiuoti greitajai ar gaisrinei?

A. Tumą neramina, kad vėl pasigirdo kalbos, neva šio kelio rekonstrukcija bus nukelta 2019-iesiems metams!

- Kam tada tą "turbo" žiedą įrengė, - stebisi verslininkas, - jeigu jis, be visos gatvės rekonstrukcijos, nieko nekeičia?

Arūnas pastebi, kad kitokių pavyzdžių toli nereikia ieškoti. Juk už Pamario gatvės jau metai vyksta rekonstrukcijos darbai ir dar šiemet Gargždų rajonui su projekto "vykdytojais" pavyks pabaigti sunkiausią ruožą. Tuo tarpu Klaipėdoje vis dar verda diskusijos "daryt ar nedaryt". Klaipėdos rajonas tvarkosi, o mes tuo tarpu trypčiojame vietoje, - liūdnai stebisi verslininkas.

A. Tuma įsitikinęs, kad eismo sąlygas labai apsunkino ir spūstis sukėlė padidėję sunkiojo transporto srautai po to, kai buvo atsisakyta senosios tarptautinės jūrų perkėlos. Dabar sunkusis transportas tiesiai iš autostrados lekia į Centrinį Klaipėdos krovinių terminalą.

Stabdis - senamiestis Verslininkui kliūva ir tai, kad kelių remonto darbai Klaipėdoje yra atliekami piko valandomis arba lyjant. Pasidomėjau, ar šios nuoskaudos nesusijusios su naujausiu "nuotykiu". Žinomas uostamiesčio verslininkas ką tik pateko į nedidelę avariją ir aplamdė savo automobilio priekį.

- Kaip ir kur įvyko avarija?

- Šilutės plento žiedinėje sankryžoje užsižiūrėjau, kaip statybininkai kloja šaligatvio bortelius, akimirkai praradau budrumą ir atsitrenkiau į priekyje judėjusią šiukšliavežę. Ten reikia būti labai dėmesingiems, nes yra kelio susiaurėjimas ir dažnai susikaupia daug automobilių.

- Ką manai apie planus atsisakyti papildomų žalių šviesoforo rodyklių, leidžiančių sukti į dešinę?

- Ne viską reikia aklai periminėti, kas vyksta kažkur Europoje. Gal tai tinka milijonus gyventojų turintiems didmiesčiams, kur eismas labai intensyvus. O Klaipėdoje ne piko metu stovėti tuščioje sankryžoje ir laukti žalio šviesoforo ženklo, leidžiančio sukti į dešinę, yra absurdiška.

- Kaip pakeitė eismo situaciją mieste atskiros eismo juostos viešajam transportui?

- Kam reikėjo pripiešti tų kelio juostų, skirtų tik autobusams? Dideliame mieste, kur yra trys, keturios ir daugiau eismo juostų, vieną skirti visuomeniniam transportui suprantamas ir logiškas sprendimas. O Klaipėdoje daug kur tik dvi juostos. Tai įnešė daug painiavos. Dažnai, norėdamas sukti į dešinę, turi suspėti laiku įvažiuoti tik į autobusams skirtą juostą. Mažas netikslumas ir nori nenori tampi eismo taisyklių pažeidėju.

- Ar išsprendė automobilių spūsčių problemą Jakų žiedinė sankryža?

- Jakų žiedas kol kas neišsprendžia spūsčių problemos. Bet viskas logiška. Jis yra nepabaigtas iki galo. Tik atlikus visus darbus, bus galima įvertinti tikrąjį jo pralaidumą.

- Kokie dar sprendimai, tavo manymu, pagerintų eismo sąlygas uostamiestyje?

- Iki šiol nesuprantu, kodėl piko valandomis neleidžiam važiuoti senamiesčiu? Turime tik tris gatves, besitęsiančias per visą Klaipėdą. Jeigu centrine gatve važiuoti draudžiama, o vienoje iš likusių dviejų įvyksta avarija, susidaro dideli kamščiai. Šia tema esu ne kartą pasisakęs. Tačiau niekas nenori girdėti. Sakau, gal koks labai svarbus asmuo arba jo giminaičiai gyvena senamiestyje, todėl ir draužia eismą?

- Klaipėdoje trumpam buvo panaikintas maršrutinių mikroautobusų eismas. Po to vėl atnaujintas. Kokia tavo nuomonė apie tai?

- Mano manymu, maršrutiniai mikroautobusai mieste turėtų išlikti, bet jų vairuotojai turėtų laikytis visų kelių eismo taisyklių. Dabar jie sustoja kur nori, netgi ir draudžiamose vietose, kartais išleidžia keleivius vos ne ant pėsčiųjų perėjos.

- Turi du "Porsche" automobilius. Esi jų fanas?

- Turiu sportinį "Porsche Carrera GT" ir "Porsche Macan", kurį kaip tik neseniai aplamdžiau. Tai yra puikūs automobiliai, prie kurių kokybės sunku prikibti.

- Ar pritari nuomonei, kad moterys vairuoja daug blogiau nei vyrai?

- Vienos moterys vairuoja prastai. Kitos automobilį valdo geriau negu vyrai. Yra moterų, kurios vairuoja profesionaliai ir netgi dalyvauja automobilių lenktynėse. Man moteris prie vairo yra normalus vaizdas. Taip ir turi būti - juk Lietuvoje vyrų ir moterų teisės yra lygios. Gal tik jos galėtų vairuodamos mažiau kalbėti mobiliaisiais telefonais?

- Koks tavo, kaip vairuotojo, stažas?

- Vairuoju automobilį nuo 1983 metų. Pirmieji automobiliai, kuriuos išbandžiau, buvo "Žiguli" ir "Moskvičius". Savo automobilio neturėjau, laimei, tėvas leisdavo vairuoti savo mašiną. Jis remontuodavo automobilius, tvarkė kėbulus. Ir aš buvau neblogas automobilių remontininkas. Dar ir šiandien sugebėčiau atlikti kai kuriuos darbus.

- Gal čia ir buvo tavo pirmieji verslo žingsniai?

- Grįžęs iš tarnybos armijoje, pirkdavau sudaužytas mašinas, jas remontuodavau ir pardavinėdavau.

- Koks pirmasis tavo automobilis?

- Trečiojo modelio "Žiguli", kurį nusipirkau Sibire. Žmogus buvo ką tik su juo atsitrenkęs į stulpą. Sulamdytas buferis, priekinės grotelės. Aš pasiūliau, parduok. Su juo grįžau į Lietuvą. Susiremontavau ir dar labai ilgai važinėjau.

-Ar teko patirti rimtų avarijų?

- Laimei, rimtų avarijų patirti neteko, tik keletą smulkių incidentų. Pats naujausias "nuotykis" - nesmarkiai apgadintas "Porsche".

- Kas labiausiai nervina kelyje?

- Kaip jau minėjau, labai nervina, kad maršrutiniai mikroautobusai sustoja ten, kur jų vairuotojams šauna į galvą. Nepatinka, kai priekyje važiuojantis vairuotojas nerodo posūkio ir daro staigų manevrą. Arba staigiai užkerta kelią.

- Ar esi drausmingas vairuotojas?

- Esu pakankamai drausmingas, dažniausiai esu baudžiamas už greičio viršijimą. Kur leidžiama, paspaudžiu greičio pedalą.

- Kokiu didžiausiu greičiu esi lėkęs?

- Maždaug 280 kilometrų per valandą.

- Ko palinkėtum kitiems vairuotojams?

- Būkite dėmesingesni vienas kitam ir dažniau šypsokitės.

- Ačiū už pokalbį.

A. Tuma rodo, kur labiausiai nukentėjo jo automobilis. "Dėl avarijos esu pats kaltas. Užsižiopsojau ...", - prisipažįsta Arūnas.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder