Asmeninis automobilis darbui: priimtinas reiškinys ar darbuotojo išnaudojimas?

Asmeninis automobilis darbui: priimtinas reiškinys ar darbuotojo išnaudojimas?

Nemažai darbo skelbimų nurodoma, kad darbuotojas turi turėti asmeninį automobilį arba kad jis būtų privalumas. Susimąsčius kyla klausimas – ar toks reikalavimas rodo, kad darbuotojas turės naudoti asmeninį automobilį darbui? Jei taip, ar darbdavys kompensuos išlaidas? Galbūt toks reikalavimas yra vienas iš būdų naudotis padėtimi ir išnaudoti dirbančiuosius – kai už lango nemažas procentas nedirbančiųjų, kandidatas sutiks su visokiais reikalavimais, kad galėtų bent truputį užsidirbti.

Apytiksliai 74 proc. darbuotojų pripažįsta, kad naudoja savo automobilį darbui, parodė darbo paieškos portalo CVbankas.lt apklausos rezultatai. Respondentų buvo klausiama ne apie atvykimą į darbą ir važiavimą namo, bet būtent apie asmeninių transporto priemonių naudojimą dėl darbo. Apie 37 proc. apklausos dalyvių teigia, kad savo automobilį darbui naudoja nuolatos arba dažnai, dar 37 proc. – kartais. Likusieji ketvirtadalis respondentų automobilio įmonės tikslams nenaudoja arba jo neturi.

Paklausti, kur tenka vykti ir kokias užduotis atlikti, važiuojant su asmenine transporto priemone, vairuotojai teigia, kad dažniausiai vyksta į susitikimus, pas klientus, į įvairias įstaigas, kitus įmonės padalinius, komandiruotes ir pan. Kai kurie apklausos dalyviai patikslina, kad asmeninį automobilį darbo reikalams tenka naudoti tuomet, kai su darbo automobiliu, naudojamu bendrosioms reikmėms, jau kažkas yra išvažiavęs.

CVbankas.lt apklausos rezultatai atskleidė, kad išlaidas už asmeninio automobilio naudojimą darbui įmonės finansuoja ne visada. Dauguma respondentų pasiskirstė lygiomis dalimis – 37 proc. teigia, kad įmonė apmoka išlaidas degalams, kiti 37 proc. – kad neapmoka, išlaidas dengia pats darbuotojas.

Jei galėtų rinktis, ką įmonė apmokėtų, jei darbuotojas naudoja asmeninį automobilį darbui, dauguma (39 proc.) darbuotojų rinktųsi, kad apmokėtų už degalus arba už automobilio remontą (32 proc.). Likę darbuotojai norėtų, kad įmonė apmokėtų draudimą (15 proc.) ar už profilaktinius automobilio patikrinimus (14 proc.).

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder