Įvykus rimtai avarijai sistema “eCall” automatiškai surinks Europos bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 ir perduos tarnyboms informaciją apie įvykį. Tikimasi, kad skambutis padės pareigūnams ir gelbėtojams greičiau pasiekti avarijos vietą, sumažės traumų ir bus išgelbėta daugiau gyvybių, taip pat sumažinti transporto kamščiai.
„eCall“ projektas Europos Parlamente rengtas dvi kadencijas. Pernai birželį priimtos taisyklės įpareigojo ES valstybes iki 2017 m. spalio paruošti infrastruktūrą, kuri leistų priimti bei apdoroti „eCall“ skambučius.
Šiandien svarstant gyvybes gelbstinčio skambučio reglamentą Europos Parlamente ypač didelis dėmesys buvo skirtas asmens duomenų apsaugai, pažerta įtarimų, jog sistema gali būti piktnaudžiaujama ir asmens duomenimis galės pasinaudoti privačios įmonės.
Europos Parlamento patvirtintos taisyklės užtikrino, kad automobiliai nebus nuolatos sekami, o sistema įsijungs tik avarijos metu arba vairuotojui paspaudus atitinkamą mygtuką. Pagalbos tarnyboms bus siunčiamas tik būtiniausių duomenų rinkinys: transporto priemonės klasė, naudojamų degalų rūšis, keleivių skaičius, taip pat tikslus įvykio laikas bei vieta.
Pagalbos tarnybų gauti duomenys negalės būti perduoti kitoms institucijoms ar asmenims be duomenų subjekto sutikimo. Be to, „eCall“ technologija leis visiškai ištrinti surinktus duomenis.
Europarlamentarai taip pat įpareigojo Europos Komisiją iki 2021-ųjų įvertinti, ar tikslinga tokią sistemą montuoti ir autobusuose bei vilkikuose.
2014 m. Europos keliuose žuvo 25700 žmonių. Lietuvos kelių policijos duomenimis, mūsų šalyje praeitais metais keliuose žuvo 265 žmonės. Tikimiasi, kad įdiegus „eCall“ sistemą automobiliuose, mirties atvejų sumažėtų dešimtadaliu. O juk ir viena prarasta gyvybė yra per daug.
Rašyti komentarą