Štai koncernas "Ford", kurio atstovai naujų automobilių pardavimo tendencijas Europoje pavadino "vangiomis", planuoja bent kelioms dienoms sustabdyti savo gamyklą Belgijos Genko mieste, kur surenkami "Mondeo", S-MAX bei "Galaxy" modeliai. Papildomas nedarbo dienas savo įmonėse ketina įvesti ir prancūzų milžinai "Renault" bei "PSA Peugeot Citroen".
"General Motors" (GM) koncernas pranešė iki metų pabaigos 20-iai dienų nutrauksiantis gamybą Aizenache (Vokietija), kur gaminamas "Opel"/"Vauxhall Corsa" modelis, taip pat net 60-iai dienų sustabdyti "Opel"/"Vauxhall Corsa" ir "Opel"/"Vauxhall Meriva" modelių surinkimą Saragosoje (Ispanijoje).
Tokių žingsnių gamintojai imasi nenorėdami patirti nuostolių sandėlius pripildant automobiliais, kurių Europoje gali niekas greitai nenupirkti.
Senajame žemyne pardavimo tempų lėtėjimas tampa akivaizdus, nors analitikai teigia, kad kritimas didelis nebus - esą rinka paprasčiausiai nespėjo atsigauti po ankstesnės krizės. Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, pardavimas Europos Sąjungoje spalį krito 1,8 proc. - palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai).
Sausio-spalio mėnesiais šiemet iš viso parduota 11 mln. 126 tūkst. 436 nauji automobiliai, arba 1,2 proc. mažiau nei per dešimt 2010-ųjų mėnesių.
Pavyzdžiui, Ispanijoje ir Italijoje naujų mašinų realizavimo apimtys pasiekė žemiausią rodiklį per paskutinius 15 metų - spalį jos krito atitinkamai 6,7 ir 5,5 proc. Beje, palyginti su pernai, Ispanijoje per visus 10 šių metų mėnesių pardavimas krito net 19,7 proc., Italijoje - 10,8 proc., Didžiojoje Britanijoje - 4,5 proc.
Rinką į viršų tempti bandė didžiausia rinka - Vokietija (+9,8 proc.), nors spalį augimas čia sudarė mažiau - vos 0,6 proc. Iš didžiųjų šalių, turinčių pastebimiausią įtaką statistikai, praėjusį mėnesį labiausiai augo Didžiosios Britanijos (+2,6 proc.) ir Prancūzijos (+2,4 proc.) rinkos, nors sparčiausios buvo Baltijos šalys (Latvija - +80 proc., Lietuva - +77,6 proc., Estija - +75,4 proc.).
Didžiausią pardavimo sumažėjimą spalį patyrė "Mazda" (-27,7 proc., arba -24,1 proc. per 10 šių metų mėnesių) ir "Mitsubishi (-23,8 proc.). "Honda" modelių pardavimas spalį augo 7 proc., tačiau per sausį-spalį šis rodiklis yra su minuso ženklu - -19,5 proc.).
Spalį minusas ženklino ir BMW (-1,8 proc.), "Citroen" (-9,9 proc.), "Fiat" (-13,5 proc.), "Mercedes-Benz" (-11,8 proc.), "Opel" (-3,6 proc.), "Peugeot" (-3,3 proc.), "Renault" (4,2 proc.), taip pat "Toyota" (-13,1 proc.) ir "Volvo" (-3 proc.) statistiką.
Ekspertų nuomone, tai, kad Europos automobilių pramonei grįžta sunkesni laikai, gali liudyti ir reitingų agentūros "Moody's Investors Service" sprendimas sumažinti tikrai ne pačios prasčiausios būklės esančios "Renault" kompanijos ilagalaikį reitingą nuo "stabilaus" iki "negatyvaus". Taip padaryta antrą kartą šiemet fiksavus krentančius "Renault" automobilių gamybos padalinio rezultatus.
Kol kas panašių žinių iš kitos stambios automobilinės rinkos - Šiaurės Amerikos - nesulaukta. Šių metų spalį JAV parduota 1,02 mln. naujų lengvųjų automobilių, arba 7,5 proc. daugiau nei 2010-ųjų spalį. "Chrysler" grupės pardavimai augo net 27 proc., "Ford" - 6 proc., GM - 2 proc.
Įdomu tai, kad už Atlanto Europos gamintojai daug vargo neturi - sekėsi "Chrysler" bendrasavininkei "Fiat", didėjo "Audi" pardavimas (net 26 proc.), BMW (17 proc.).
Apskritai šis spalis JAV rinkai buvo geriausias nuo ikikrizinio 2007-ųjų laikotarpio.
Rašyti komentarą