Bankrutavusiame Detroite - laikina prabanga

Bankrutavusiame Detroite - laikina prabanga

Jungtinių Valstijų automobilių sostine arba Motorų miestu anksčiau vadintas Detroitas susigrąžino šį titulą. Bent iki ateinančio sekmadienio, kai baigsis dvi savaites trunkanti tarptautinė Šiaurės Amerikos automobilių paroda, vienas iš didžiausių autosalonų pasaulyje.

Pernai liepą Detroitas paskelbė apie savo bankrotą. Tokio dydžio miestą panaši lemtis JAV ištiko pirmą kartą.

Tada Detroitas, kažkada buvęs šalies automobilių pramonės centru, kuriame savo būstines turi visi trys milžinai - "General Motors", "Ford" bei "Chrysler", paskelbė turįs 18,5 mlrd. dolerių skolų.

Detroitas skolingas apie 100 tūkst. kompanijų ir fizinių asmenų. Tarp kreditorių - kompanijos, draudusios miesto skolas, obligacijų turėtojai, organizacijos, reiškiančios municipalitetui mokestines pretenzijas, pensininkai ir municipaliteto darbuotojai.

Miestas nemokiu tapo po dešimtmečius trukusio ekonomikos nuosmukio ir netinkamo valdymo. Paėjusio amžiaus šeštajame dešimtmetyje Detroitas buvo ketvirtas pagal dydį JAV miestas. Jame gyveno 1,8 mln. žmonių. Dabar čia likę tik 685 000 gyventojų, trečdalis jų gyvena skurde.

Detroito ekonomika ėmė smukti praėjusio šimtmečio aštuntame devintame dešimtmečiuose dėl kilusios krizės JAV automobilių pramonėje. Ši palaipsniui perkėlė savo filialus, automatizavus gamybą daug fabrikų buvo uždaryta, o žmonės atleisti, tad į viršų šovė nedarbas ir nusikalstamumas. Šiuo metu Detroite 78 000 pastatų stovi tušti, nešviečia 40 proc. gatvių žibintų.

Štai tokiame fone - taip pat su rekordiškai žema temperatūra lauke ir sniegu - praėjusią savaitę ir atvėrė duris Detroito autosalonas.

"Mes atlikome didžiulį darbą, kad pavyktų šįmet surengti šią parodą. Automobilių gamintojos pareiškė pasirengusios pristatyti apie 50 premjerų. Mes savo ruožtu ketiname patvirtinti savo, kaip pirmaujančios pasaulinės automobilių parodos, aukštą statusą", - pareiškė Detroito autosalono pirmininkas Bobas Šumanas (Bob Shuman).

Atrodytų, paradoksas - automobilių pramonė, pakėlusi miestą ir vėliau jį sužlugdžiusi, būtent čia rodo savo prabangą. Tačiau autosaloną galima vertinti ir kaip geresnio gyvenimo - siejamo su pardavimo augimu ir gamybos didėjimu - vilčių demonstravimą.

Taigi, ką įdomaus šiemet siūlo Detroito autosalonas lankytojams. Tarp premjerų vienais iš svarbiausių vadinami serijinių "Cadillac ATS Coupe", "Chrysler 200", "Ford F-150", "GMC Canyon", "Hyundai Genesis", "Honda Fit", trijų mersedesų - C klasės, S600 ir GLA 45 AMG - debiutai.

Iš koncepcinių modelių verta paminėti "Acura TLX", "Audi Allroad Shooting Brake", "Infiniti Q50Eau Rouge", "Nissan Sport Sedan", "Toyota FT-1", "Volvo Concept XC Coupe", "Volkswagen Dune".

Nenuvilti turėtų būti ir tie, kurie domisi sportinio stiliaus automobiliais: BMW M3 ir "M4 Coupe", "Chevrolet Corvette Z06" ir "Corvette C7R", "Ford Mustang GT" ir "Mustang Convertible", "Kia GT4 Stinger", "Lexus RC-F", "Porsche 911 Targa" ar "Subaru WRX STI". Rinktis yra iš ko.

Tad nuo 1907-ųjų rengiamas Detroito autosalonas kiek užglaistė suaižėjusį miesto veidą. Tačiau automobilių pramonės padaryti randai liks. Kiek - paaiškės dar šiemet.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder