"De Tomaso": italų legenda eina iš rankų į rankas

"De Tomaso": italų legenda eina iš rankų į rankas

Mirusi, atgaivinta, vėliau parduota legendinė italų sportinių automobilių markė dar kartą - jau trečią per pastaruosius kelerius metus - pakeitė šeimininkus.

Pranešama, kad kontrolinį akcijų paketą iš Kinijos investicinės grupės "Hotyork Investment Group" įsigijo taip pat investicine veikla užsiimanti šveicarų kompanija "L3 Holdings".

Negalutinėmis žiniomis, aukcione Šveicarijos verslininkai už "De Tomaso" sumokėjo 2 milijonus eurų. Jie pasiūlė daugiau už kitus du aukciono dalyvius - Italijos kompaniją "Eos Group" ir Kinijos "Consolidated Ideal Team Venture".

Kai kuriais duomenimis, "L3 Holdings" susijusi su investiciniu fondu "Genii Capital", kuriam priklauso "Formulės 1" komanda "Lotus" ir kuris 2010 metais buvo tarp pretenduojančiųjų įsigyti bankrutavusį Švedijos automobilių gamintoją "Saab".

Teigiama, esą naujieji savininkai planuoja pradėti serijinę naujo "De Tomaso" modelio gamybą Turine (Italija) atidarydami surinkimo liniją ir pasamdydami 360 darbuotojų, tačiau tai atsitiktų ne anksčiau nei 2021-aisiais.

Sunku pasakyti, kaip seksis šveicarams. Ankstesniems savininkams analogiški planai neišdegė.

Kompanija "De Tomaso Modena SpA" buvo įkurta 1959 metais Modenos mieste Italijoje. Tą padarė argentiniečių kilmės lenktynininkas Alechandras de Tomazas (Alejandro de Tomaso, 1928-2003). 1976-1993 m. ji net valdė "Maserati" markę, automobilių gamintoją "Innocenti" bei motociklų gamintoją "Moto Guzzi".

Garsiausi "De Tomaso" modeliai - 1963-iųjų laidos "Vallelunga", 1966-ųjų "Mangusta", 1970-ųjų "Pantera", 1993-iųjų "Guara".

Beje, 1961-1963 m. "De Tomaso" sukurtais bolidais F1 varžybose naudojosi "Scuderia Settecolli" komanda. Kompanijos sugrįžimas į šias lenktynes 1970 m. baigėsi tragedija. "Frank Williams Racing Cars" komandai pagamintas "De Tomaso 505/38" modelis pirmosios ketveriose to sezono lenktynėse net nepasiekė finišo, o penktosiose, Olandijos "Grand Prix", sulūžo. Praradęs automobilio valdymą britų pilotas Pyrsas Koureidžas (Piers Raymond Courage) žuvo, o mašina užsiliepsnojo ir sudegė.

2004 m., praėjus keliems mėnesiams po įkūrėjo mirties, firma, gaminusi sportinio stiliaus automobilius, bankrutavo.

2008 m. legendinės markės savininku, sumokėjęs apie 2 mln. eurų, tapo Žanas Marijus Rosinjolas (Gian Mario Rossignolo), buvęs "Lancia", "Telecom Italia" bei "Zanussi" kompanijų vadovas, kažkada ėjęs ir "Fiat" rinkodaros skyriaus vadovo pareigas.

2011 m. Ženevos autosalone italų markė pristatė koncepcinį visais ratais varomą SUV visureigį "Deauville", tačiau tuo viskas ir baigėsi - susidurta su finansiniais sunkumais. 2012 m. Ž. M. Rosinjolas kontrolinį akcijų paketą bei "Deauville" modelio gamybos teises pardavė minėtai Kinijos investicinei grupei "Hotyork" už, neoficialiomis žiniomis, 12 mln. eurų.

2013-aisiais buvo pasklidusios kalbos, kad "De Tomaso" markę nori įsigyti italų sportinių automobilių ateljė ATS, tačiau ji tokių planų atsisakė.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder