Didelės storos vokiškos vestuvės

Didelės storos vokiškos vestuvės

"Volkswagen" ir "Porsche" jungtuvių epopėja baigiasi - Volfsburgo milžinas praris Štutgarto kompaniją. Ir tai, beje, "Volkswagen" vaikinams nekainuos nė vieno cento mokesčių - sutaupyti 1,5 mlrd. eurų pirkėjams pavyks radus landą įstatymuose, mat formaliai sandoris vadinsis ne pirkimu, o vidine koncerno reorganizacija.

Pranešta, jog koncernas "Volkswagen AG" padidins iki 100 proc. savo turimą kompanijos "Porsche Automobil Holding SE" dalį, įsigydamas likusias 50,1 proc. akcijų už 4,46 mlrd. eurų. Tikimasi, kad "Porsche" perėmimo sandoris bus užbaigtas iki rugpjūčio 1 dienos.

"Ši naujiena džiugi tiek "Volkswagen", tiek "Porsche", tiek apskritai visai Vokietijai", - koncerno valdytojų tarybos pirmininko Martino Winterkorno žodžiai cituojami spaudos pranešime.

Na, vargu ar tai džiugi žinia Vokietijos biudžetui, negausiančiam 1,5 mlrd. eurų mokesčių, kuriuos už sandorį turėjo sumokėti "Volkswagen". Siekdamas sutaupyti tokią sumą, Volfsburgo koncernas parduos vieną balso teisę turinčią savo akciją holdingui "Porsche SE", ir visa tai bus pavadinta ne pirkimo-pardavimo sandoriu, o vidine koncerno reorganizacija. Tokias gudrybes jau sukritikavo kai kurie Vokietijos politikai.

Tiesa, išlaidų "Volkswagen" turės daugiau nei planuota prieš tai - "Porsche" kompanijos įsigijimas kainuos ne anksčiau minėtus 3,9 mlrd. eurų, o 4,46 mlrd. Suma padidėjo dėl to, kad "Volkswagen" nori integruoti "Porsche" į savo struktūrą kuo greičiau.

3 metų sandoris

Kalbama, kad dalį gautų pinigų "Porsche" išleis savo milžiniškoms skoloms padengti, likę pinigai bus skirti strateginėms investicijoms ir vystymui. Abi pusės jau patvirtino pagreitinto integruotos automobilių grupės sukūrimo eigą. Teigiama, kad susiliejimas abiem gamintojams leis sumažinti išlaidas.

"Susiliejimas leis ir "Volkswagen", ir "Porsche" eiti į priekį dar tvirčiau - ir finansiškai, ir strategiškai", - pareiškė M. Winterkornas.

Jau dabar žinoma, kad "Volkswagen" gamyklose bus surenkami naujieji "Porsche Boxster" ir "Cayman" modeliai. Tiesa, tokie ryšiai - ne naujiena: Volfsburgo koncernas jau ne pirmus metus gamina kėbulus populiariausiems "poršams" - "Cayenne" ir "Panamera" modeliams, o "Cayenne" visureigio platforma yra tokia pati, kaip ir "Volkswagen Touareg" bei "Audi Q7" modelių. Vieną platformą su "Audi Q5" modeliu turės ir būsimasis "Porsche" gamos naujokas - kompaktinis visureigis "Macan".

Priminsime, kad 2009 metais "Volkswagen Group" įsigijo 49,9 proc. "Porsche" akcijų už 3,9 mlrd. eurų. Buvo sukurta tarpinė holdingo kompanija "Porsche Zwischenholding GmbH", kurios 49,9 proc. akcijų ir atiteko Volfsburgo koncernui. Susijungimo sandorį užbaigti planuota iki 2011-ųjų pabaigos, tačiau nuo praėjusių metų vasario jis buvo atidedamas dėl teisinių klausimų ir "Porsche" buvusio generalinio direktoriaus bei finansų direktoriaus veiklos tyrimo.

Teismai - iki šiol

Įdomu tai, kad nuo 2005-ųjų "Porsche" kompanija planavo pati įsigyti "Volkswagen" koncerną, nors pastarasis per savaitę pagamina tiek naujų automobilių, kiek "Porsche" - per visus metus. Tačiau ambicingas planas žlugo atėjus 2008-ųjų krizei, sportinių modelių gamintojas sugebėjo įgyti net 11,4 mlrd. eurų skolų, ir galų gale kreipėsi pagalbos į tą patį "Volkswagen".

Nepaisant dabartinės baigties, minėtoji istorija iki šiol nepamiršta, ir po ją kaip tik šiomis dienomis ėmė knaisiotis ne bet kas, o Vokietijos teismai. Brunsviko teisme pradėta nagrinėti byla, kurioje "Porsche SE" kaltinama manipuliavusi "Volkswagen" akcijų kainomis. Štutgarto kompanijos vadovai kaltinami tuo, kad bandė nuslėpti savo planus perimti "Volkswagen" kontrolę ir kartu slapta supirkinėjo šio koncerno akcijas iš smulkiųjų akcininkų. "Porsche" pavyko supirkti 74,1 proc. Volfsburgo koncerno akcijų.

Bendra penkių ieškovų deklaruojama žala, kurią neva jiems savo veiksmais padarė "Porsche" - per 4 mlrd. eurų.


Kraujo ryšys

Šiuo metu "Porsche SE" valdo 50,7 proc. "Volkswagen AG" akcijų. Tokios abiejų įmonių sąsajos aiškinamos giminystės ryšiais - "Porsche" savininkai iki šiol buvo Porsche ir Piechų giminės atstovai, o Ferdinandas Piechas, "Volkswagen Group" stebėtojų tarybos pirmininkas, yra "Volkswagen" įkūrėjo Ferdinando Porsche anūkas ir dabartinis "Porsche" valdybos narys.

Automobilių pramonės analitikai pažymi, jog naujasis sandoris "Volkswagen" kompanijai bus labai naudingas - esą tai ateinančiais metais gali padidinti grupės pardavimus 6 proc. Tai gali būti tiesa - pastaruoju metu "Porsche" pardavimas yra išaugęs net 20 proc. palyginti su ankstesniu rekordu.

Be to, teigiama, neva dabar "Volkswagen", iki 2018 metų siekiantis tapti didžiausiu automobilių gamintoju pasaulyje, tapo dar stipresnis ir labiau orientuotas į ilgalaikius tikslus.

Laikas parodys, ar Volfsburgo koncerno strategija - jungti į vieną grupę skirtingas kompanijas - yra tinkama. Vertėtų pastebėti, kad dauguma kitų automobilių pasaulio milžinų elgiasi atvirkščiai. Pavyzdžiui, ne per seniausiai "Fiat SpA" atskyrė savo sunkvežimių gamybos padalinį, "Ford Motor Co." dar seniau pardavė "Volvo", "Jaguar" bei "Land Rover" markes, "General Motors" likvidavo "Hummer", "Pontiac" bei "Saturn" prekių ženklus ir pardavė "Saab".

Informacija

"Volkswagen" - didžiausia Europoje automobilių gamintoja, kuri jungia "Volkswagen", "Audi", "Škoda", "Seat" ženklus, liukso klasės automobilių gamintojus "Lamborghini", "Bentley", "Bugatti", "Ducati" motociklų gamintoją, valdo didžiąją dalį sunkvežimių gamintojo "Scania" akcijų. "Volkswagen" įkurtas 1937 m., būstinė - Volfsburge.
"Porsche" - Vokietijos automobilių gamybos kompanija, kurią 1931 m. įsteigė garsus konstruktorius Ferdinandas Porsche. Kompanija gamina sportinius automobilius. Būstinė įsikūrusi Štutgarte.

Beje

Japonijos kompanija "Suzuki" siekia teismo keliu susigrąžinti savo akcijas, 2009 metais perduotas koncernui "Volkswagen". Tuomet japonai su vokiečiais sudarė bendradarbiavimo sutartį ir už 1,7 mlrd. eurų pardavė jiems 19,9 proc. savo akcijų. 2011 m. lapkritį "Suzuki" pareiškė nutraukiantys bendradarbiavimo sutartį ir pareikalavo grąžinti akcijas. "Susitarimo su "Volkswagen" terminas baigėsi, ir jie nebeturi jokios teisės toliau laikyti mūsų akcijas", - pareiškė "Suzuki" viceprezidentas Yasuhito Harayama. Byla Tarptautiniame arbitražo teisme Londone bus pradėta nagrinėti 2013 m.

Sidebar placeholder