Dviratininkai autobusuose nelaukiami

Dviratininkai autobusuose nelaukiami

Klaipėdoje dar 2014-aisiais atsirado galimybė su pora viešojo transporto autobusiukų nemokamai vežti ir dviračius, tačiau tuo ir apsiribota. [CITATA] Didžiuosiuose autobusuose dviratininkai yra nelaukiami, nes jais vežti tokią transporto priemonę draudžia miesto valdžios patvirtintos taisyklės.

"Kovo 25 d. 19.40 val. Universiteto stotelėje laukiu 5 autobuso. Laukiu su dviračiu (dviračio padangos išsileidusios, o mano tikslas - Debreceno rajonas kitame miesto gale). Privažiavus 5 autobusui ir jam atidarius duris įsitikinau, kad autobusas pustuštis (sėdėjo 5 žmonės). Vairuotojo pasiteiravau, ar mane įsileis su dviračiu. Buvau sutiktas su ypač priešišku vairuotojo kategoriškumu. Vairuotojas net nesistengdamas paaiškinti, pakomentuoti kategoriškai atšovė, kad jokiu būdu manęs su dviračiu neveš, ir prieš nosį uždarė autobuso duris. Vairuotojas nepasirūpino atkreipti dėmesį, ar saugu uždaryti duris (stovėjau tarpduryje). Laimei, nenukentėjau. Autobusuose nėra ženklų, kad dviračiams važiuot autotransportu negalima. Taip pat aš puikiai suprantu, kad dviratis užima vietą. Reikalui esant už dviratį galiu sumokėti papildomą mokestį išmušdamas vieną, du ar tris bilietėlius. Jeigu vis dėlto diskriminacija vyksta ir į pustuštį autobusą dviračio negalima įvežti dėl kitų priežasčių (tvarkos, švaros ir pan. sumetimų), prašome autobusuose išklijuoti ženklus", - tokį skundą Klaipėdos autobusų parkui, persiųstą ir "Vakarų ekspreso" redakcijai, surašė klaipėdietis Adomas Petružis.

VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas situaciją aiškino lakoniškai - dviračių autobusais neleidžia vežti miesto Tarybos patvirtintas Keleivių ir bagažo vežimo vietinio susisiekimo autobusais ir maršrutiniais taksi Klaipėdos mieste tvarkos aprašas.

"Aišku, aprašą galima keisti, tačiau kas tada atsakytų, jei dviratininkas su savo dviračiu suplėšytų kitam keleiviui drabužius? Galima numatyti, kad dviratį galima vežti, kai autobusas tuščias. Tačiau kaip nustatyti, kas yra tuščias autobusas? Kai tuščia jo aikštelė? Interpretacijų gali būti įvairių", - sakė A. Samuilovas.

Minėtasis tvarkos aprašas dabar numato, kad kiekvienam keleiviui leidžiama nemokamai vežti vieną ne didesnį kaip viena keleivio vieta rankinį bagažą, kurio matmenų suma - ne didesnė kaip 120 cm. Jis turi neužimti papildomos laisvos sėdimos vietos. Taip pat leidžiama vežti vaikiškus vežimėlius. Moksleiviai ir studentai turi teisę nemokamai vežtis ir didesnių gabaritų vieną rankinį bagažą, būtiną jų mokslams ar studijoms.

Įsigijus vieną kartinį bilietą be nuolaidos galima vežti bagažą, kurio matmenų suma ne didesnė kaip 180 cm. Didesnį bagažą, išskyrus vaikiškus vežimėlius, vežti draudžiama. Taip pat draudžiama vežti smailius, aštrius, griozdiškus, trukdančius keleiviams ar galinčius sutepti sėdynes arba keleivių drabužius daiktus.

2014-ųjų vasarą Klaipėdoje atsirado galimybė nemokamai miesto autobusais vežtis dviračius. Iki šiol du autobusiukai su trimis dviračiams skirtais tvirtinimo stovais kursuoja į Karklę ir Žaliąjį Slėnį (24 ir 23 maršrutai).

"Idėją, jog reikia sudaryti sąlygas vežti dviračius, iškėlė Karklės seniūnaitė Rasa Bučienė. Manoma, kad ja gali pasinaudoti tie, kurie galbūt pavargo važiuodami dviračiais arba jiems kelionės metu jis sugedo", - 2014-aisiais sakė KKT direktorius Gintaras Neniškis.

Pati R. Bučienė tada aiškino, kad pagrindinė tokios iniciatyvos priežastis buvo dviratininkų saugumas, nes kelio į Karklę rekonstrukcijos projektas vis gulėdavo stalčiuose, o kelių kilometrų ilgio dviračių tako atkarpa nuo Olando Kepurės tęsiasi tik keliu ir yra itin pavojinga.

G. Neniškis beveik prieš trejus metus sakė, kad bus žiūrima, ar dviratininkai noriai naudosis tokia paslauga, ir jei ji taptų populiari, planuota stovus įrengti ir ant kitų raudonųjų autobusiukų, kursuojančių mieste.

"Šiandien galima konstatuoti, kad tokios paslaugos populiarumas yra beveik nulinis. Vežėjas yra minėjęs, kad yra tik viena šeima, kuri bent kartą per mėnesį keliauja su dviračiais. Tad daugiau tokių stovų ir neatsirado", - sako A. Samuilovas.

Dviratininko pasiūlymą autobusuose klijuoti lipdukus, įspėjančius apie tai, kad dviračių jais vežti negalima, jis įvertino gana skeptiškai.

"Visgi apsvarstysime tokį pasiūlymą", - teigė pašnekovas.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder