Ekologinėje dvikovoje triumfavo autobusas

Ekologinėje dvikovoje triumfavo autobusas

Minti judriąją savaitę, Klaipėdoje atliktas eksperimentas – ekologinėje dvikovoje susikovė Klaipėdos miesto gatvėmis riedanti, dujomis varomas autobusas ir lengvasis automobilis. Eksperimentą atlikę Klaipėdos universiteto Oro taršos iš laivų tyrimų laboratorijos mokslininkai sako, kad rezultatai neleidžia abejoti, kad važiuodami viešuoju transportu labiau tausojame aplinką nei rinkdamiesi keliones lengvaisiais automobiliais.

„Automobiliai - pagrindiniai taršos mieste šaltiniai. Jie į aplinką išmeta kur kas daugiau žmogaus sveikatai pavojingų medžiagų nei fabrikai ar uosto objektai. Galime apskaičiuoti, kad, pvz. Klaipėdoje vienas populiariausių 8-ojo maršruto autobusų, kuris naudoja gamtines dujas, įveikęs 10 km. atstumą, į aplinką išmes 11,8 kg. arba 6 kubinius metrus CO2. Palyginimui, dyzelinių lengvųjų automobilių tarša yra 58 proc., o benzininių – net 70 proc. didesnė negu dujomis varomų autobusų “, - sakė Klaipėdos universiteto Oro taršos iš laivų tyrimų laboratorijos profesorius Vytautas Smailys.

Šiuo metu Klaipėdos mieste važinėjasi 12 visiškai naujų dujomis varomų autobusų, 9 autobusai yra šiek tiek senesni. Pasak VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ atstovų, šiais metais jaučiama tendencija, jog viešuoju transportu naudojasi vis daugiau žmonių. Statistikos departamento duomenimis, 2012 m. vidutiniškai vienam šalies gyventojui teko 92 kelionės autobusu. Pagal šį rodiklį pirmauja Klaipėda – vienam miesto gyventojui tenka net 253 kelionės autobusais. Vilniuje – 213, Kaune – 177 kelionės.

„Keliauti viešuoju transportu ir ekonomiškiau, ir ekologiškiau. Yra apskaičiuota, kad asmeninio automobilio vidutinis keleivių skaičius Klaipėdoje yra pusantro žmogaus, o autobusu piko metu važiuoja šimtas žmonių. Taigi, autobusu keliaujančiam vienam keleiviui CO2 tarša yra penkiolika kartų mažesnė nei automobilio keleiviui. Be to, jeigu vertinsime gatvių pralaidumą, 100 autobusų keleivių persėdus į asmeninį transportą, vietoj 1 autobuso reikėtų 50-60 automobilių“, - teigė VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas.

Klaipėdos m. visuomenės sveikatos biuro specialistai sako, kad Oro taršai jautriausi: maži vaikai (ypač iki 5 metų), nėščiosios, senyvo amžiaus žmonės, žmonės sergantys bronchine astma, kitomis lėtinėmis kvėpavimo, kraujotakos sistemos ligomis.

„Dėl užteršto oro, pirmiausia nukenčia kvėpavimo organai – teršalai ardo bronchų, plaučių ląsteles. Sumažėja atsparumas virusams ir bakterijoms. Žmonės dažniau pradeda sirgti bronchitais, plaučių uždegimais, astma, lėtine obstrukcine plaučių liga. Kuo daugiau žmonių persės į viešąjį transportą, tuo oro tarša bus mažesnė. Tokia ir yra šią savaitę vykstančios „Judriosios savaitės“ esmė – atkreipti dėmesį į oro taršos problemą ir paraginti žmones dažniau atsisakyti kelionių lengvaisiais automobiliais“ , - pasakojo Klaipėdos m. visuomenės sveikatos biuro vadovė Jūratė Grubliauskienė.

Judriosios savaitės renginiai Klaipėdoje šurmuliuos ir toliau. Ketvirtadienį (rugsėjo 19 d.) 16 45 val. judriausiose miesto sankryžose (Ties Lietuvininkų, Atgimimo aikštėmis ir PC „Akropolis“) Klaipėdos m. visuomenės sveikatos biuro specialistai kartu su Klaipėdos teisėsaugininkais dalins atšvaitus, prie Atgimimo aikštės žmonės atšvaitus gaus iš Klaipėdos m. mero rankų. Renginių ciklą vainikuos tradicinėmis tapusios varžytuvės, kurios rengiamos penktadienį (rugsėjo 20 d.). Startavę vienu metu, studentai varžosi, kuris pasieks tikslą greičiau. Jaunuoliai startuos keturiais būdais: automobiliu, dviračiu, autobusu ir bėgte. Maršrutas: „Smiltelės“ autobuso stotelė prie PC BIG – Klaipėdos universiteto studentų miestelis. Startas – 07 30 val.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder