Europos šiaurę ir pietus klaipėdiečiai sieks sujungti rekordu

Europos šiaurę ir pietus klaipėdiečiai sieks sujungti rekordu

Dar šiais metais trys klaipėdiečiai gali leistis į kelionę automobiliu nuo šiauriausio Europos taško iki piečiausio. Tiesa, jau dabar aišku, kad iš šio vojažo į namus vaikinai grįš be lauktuvių artimiesiems. Kodėl? Todėl, kad laiko jie turės tik sustoti degalinėje įsipilti kuro. Vis dėlto vieną dalyką parsivežti namo jie gali - rekordą, jei pavyks visą maždaug 6 tūkstančių kilometrų trasą įveikti greičiau už kitus iki šiol ja važiavusius automobilininkus.

Avantiūristais ar mėgėjais pavadinti idėjos autorius Vaidotą Mitkų ir Redą Navalinską būtų sunku. Šie klaipėdiečiai jau ne vienerius metus serga automobilių sporto liga, todėl žino, kas yra greitis, staigūs posūkiai ar nuovargis prie vairo.

Tiek jie, tiek kiti du pretendentai leistis rekordinėn kelionėn - Karolis Gedgaudas ir Artūras Radinis - ketvirtus metus leidžia drauge po "Helios Sport Team" komandos vėliava.

Uostamiesčio automobilių sporto fanams šis pavadinimas žinomas: tai yra vienintelė Klaipėdos komanda, jau 12 metų iš eilės dalyvaujanti kone prestižiškiausiose Baltijos šalių varžybose - 1 000 kilometrų lenktynėse Palangoje.

Adrenaliną palieka trasose

"Mes esame draugų kompanija ir mus vienija vienas interesas - automobiliai. Esame dėl jų pamišę", - tiesiai šviesiai prisistato R. Navalinskas.

Ir jis, ir V. Mitkus neslepia - "žalioje" jaunystėje būta visko.

AUTOMOBILIAI. Komandos techninis arsenalas. Be BMW, jame yra ir "Honda Civic Type-R", "Ford Escort RS2000", "Subaru Impreza WRX STI", "Toyota Celica ST162" bei "Peugeot 306 GTI-6". "Helios Sport Team" archyvo nuotr.

"Yra tokių vairuotojų, kurie šiurpina ir praeivius, ir kitus automobilininkus. Ir mes buvome tokie. Tačiau būtent automobilių sportas mus išmokė kitokio elgesio prie vairo. Tie, kas dalyvauja varžybose, miestų gatvėmis nebelaksto ir "nebedraguoja" - adrenalinas paliekamas lenktynių trasoje, o ne gatvėse. Taip ir mūsų biografijose eismo įvykių statistika nutrūko pradėjus sportuoti", - teigia entuziastas.

Jis skuba paneigti dar vieną mitą.

"Iš šono atrodo, kad automobilių sportas yra brangus malonumas. Taip, pinigų tam reikia, tačiau tikrai viskas įmanoma ir neišleidžiant milijonų", - teigia V. Mitkus.

Jo žodžių įrodymas - šiuo metu "Helios Sport" garaže dar vienam sezonui ruošiamas 3-iosios klasės BMW. Šiemet klaipėdiečiai 1 000 km lenktynėse juo važiuos jau dešimtą kartą.

"Kai kurie mums sako: gal jau laikas baigti su tuo BMW? O mes atsakome, kad kiekvieno artisto svajonė yra numirti scenoje", - juokdamasis pasakoja V. Mitkus.

Tiesa, bent porą kartų ši "svajonė" vos neišsipildė - "trečiukas" lenktynių trasoje Palangoje buvo užsidegęs.

Dar apie pinigus ir jų reikšmę. Klaipėdiečių biudžetas 1 000 km lenktynėse yra vienas mažiausių. Pavyzdžiui, bent 10 kartų mažesnis nei 2013 metais šiose varžybose triumfavusių Benedikto Vanago ir brolių Nemuno bei Nerijaus Dagilių komandos. Tačiau uostamiesčio lenktynininkai geriausiųjų dešimtuke atsiduria jau trečius metus iš eilės, ir visada būna ant pakylos savo klasėje. Štai pernai A3000 klasėje užimta II vieta.

Kasmet - aibė lenktynių

Be 1 000 km lenktynių, R. Navalinską su V. Mitkumi ir bendraminčiais galima pamatyti kone visuose mūsų krašte vykstančiuose automobilių sporto renginiuose - visuose slalomo varžybų etapuose, "Švyturių" ralyje (užpernai laimėta 1-oji vieta).

Bėda kita - tokių ir panašių varžybų pajūryje nėra daug, todėl klaipėdiečiai dalyvauja ir kituose renginiuose. Pavyzdžiui, "Fast Lap" žiedinėse lenktynėse, įvairiuose raliuose, net tokiame, kaip antikvarinių automobilių ralis "Classic Rally".

"Kolegos Karolio turimas 1981-ųjų laidos "Porsche 911 Targa" mums taip patiko, kad kone visi užsimanė "oldtaimerių" ir dabar juos turime. Turime ir ką veikti - juos restauruojame", - šypsosi R. Navalinskas.

Dar viena svarbi "Helios Sport" tradicija - 6 valandų trukmės lenktynės legendiniame Niurburgringo žiede Vokietijoje. Į jas klaipėdiečiai važiuoja beveik kiekvienais metais, paskutiniuoju metu - su "rimtai paruoštu" "Honda Civic Type-R" modeliu (šį automobilį besidomintieji gali išvysti autoserviso "Arjonė" biure Šilutės plente, o "Inchcape Motors" atstovybėje Jakų žiede stovi kitas komandos automobilis - "Ford Escort RS2000").

Be jau minėtų varžybų, komandos šiemet laukia ir trys ilgųjų distancijų (555 km) lenktynės Kačerginėje, Latvijoje ir Estijoje, Druskininkų ralis, Utenos ralis ir "300 ežerų" ralis,

"Galime dar greičiau"

Iš viso šiemet klaipėdiečiai pasiryžę sudalyvauti maždaug 20-yje varžybų. Tačiau išskirtiniu įvykiu klubo biografijoje turėtų tapti kelionė per Europą.

Maršrutą iš šiauriausio Europos kontinentinio taško Nordkapo Norvegijoje į piečiausią Europos tašką Tarifą Ispanijoje tarp keliautojų galima vadinti kultiniu. Tiesa, tokį statusą šis maršrutas turi tik tarp dviratininkų, o tarp automobilininkų oficialiai žinomi vos du bandymai.

2004 metais trys britai "Lexus IS300 SportCross" modeliu 5 500 km atstumą įveikė per 55 valandas ir 24 minutes, o 2011 m. lietuviai Vitoldas Milius, Audrius Sutkus ir Aidas Bubinas "Hyundai i40" modeliu šiek tiek kitu maršrutu 5 950 km atstumą nuvažiavo per 52 valandas ir 20 minučių.

"Mes pamanėme - galime dar greičiau. Mūsų interesas - sportinis", - paprastą rekordo siekimo motyvą paaiškino R. Navalinskas.

Tiesa, kuriuo iš savo sportinių automobilių uostamiesčio entuziastai leisis į kelionę per Europą, kol kas nenuspręsta.

"Gali būti, kad tai bus visai kitas automobilis. Šiuo metu deramės su oficialiais naujų automobilių pardavėjais. Jei jie patikės mūsų galimybėmis, naudosime kurį nors naują modelį", - aiškina R. Navalinskas.

Ar pažeidinės taisykles

Anot jo, bus važiuojama laikantis visų rekordo fiksavimo taisyklių - renkami kuro čekiai, fotografuojamos kai kurios vietos, naudojami GPS siųstuvai.

Išgirdę provokuojantį klausimą - ar siekiant rekordo bus nusižengiama eismo taisyklėms ir viršijamas maksimalus leistinas greitis - sumanymo autoriai nusišypso, tiesiai neatsako.

"Priklausomai kokį maršrutą pasirinksime - 5 500 ar 6 000 kilometrų, vidutinis greitis turėtų būti 102 arba 110 km/h. Aišku, mieste tokiu nepavažiuosi, bet nepamirškite, kad Vokietijos autobanuose greitis neribojamas, Prancūzijos greitkeliuose leidžiama važiuoti 160 km/h greičiu", - sako R. Navalinskas.

Anot jo, norint pasiekti rekordą reikia viską preciziškai suplanuoti ir paskaičiuoti iš anksto.

"Turime žinoti, kada ir kokiuose miestuose ar keliuose būsime - kad išvengtume kamščių. Per didmiesčius geriau važiuoti naktį, per Vokietiją - sekmadienį, kuomet čia draudžiamas vilkikų eismas. Nemažai priklausys ir nuo oro sąlygų, pavyzdžiui, kelionės metas - norėtume važiuoti šių metų spalį, bet gali tekti ją perkelti į kitų metų pavasarį", - teigia klaipėdietis.

Į kelionę klaipėdiečiai leisis trise - kažkuris iš aukščiau minėtos ketveriukės liks namuose. Panašu, jam nebus lengva, tačiau sunku per daugiau nei 50 valandų tik keletą kartų išlipus iš mašinos turėtų būti ir ekipažo nariams.

"Aišku viena - stosime tik degalinėse ir tik įsipilti kuro bei susimokėti už jį. Romantikos daug nebus", - neabejoja R. Navalinskas.

INFO

Nordkapas (norv. Nordkapp, liet. Šiaurės iškyšulys; 70

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder