Europos sunkumai keičia ir "Fiat" planus

Europos sunkumai keičia ir "Fiat" planus

Sunkmetis keičia ambicingą koncerno "Fiat" strategiją - maža to, kad vėluoja "Chrysler" akcijų perėmimas, gali tekti nutraukti "Lancia" bei "Alfa Romeo" markių gyvavimą. Tiesa, kol kas tai - tik kalbos, bet juk liaudies patarlė nėra dūmų be ugnies...

"Autosalone" jau rašėme, kad nesibaigiantis ekonominis sunkmetis Europoje, be kita ko, pasireiškiantis ir pastaruoju metu nuolat krentančiais naujų automobilių pardavimo rezultatais, privertė JAV koncerną "Ford" priimti sprendimą Senajame žemyne uždaryti net tris savo gamyklas.

"Fiat" - Europos kompanija, todėl vargu ar ji trauksis į pigesne darbo jėga garsėjančią Aziją. Galbūt todėl viena charizmatiškiausių pasaulio automobilių pramonės asmenybių, "Fiat" vadovas Sergio Marchionnė pasiūlė netikėtą sprendimą - pakvietė su italais vienytis kitą JAV milžiną "General Motors" (GM) bei neseniai aljansą su amerikiečiais sudariusį Prancūzijos gamintoją "PSA Peugeot Citroen".

S. Marchionnė pasiūlė prie "Fiat" prisijungti koncernui PSA kartu su GM valdoma "Opel" marke. Taip būtų sukurta bendra įmonė, kuri pagal pardavimus aplenktų pagrindinį italų konkurentą - "Volkswagen" koncerną. Teigiama, kad naujasis "autokonglomeratas" Europoje užimtų 25 proc. rinkos (dabar "Volkswagen" dalis - 24,8 proc.).

Tačiau toks pasiūlymas nesulaukė nei amerikiečių, nei prancūzų atsako. Kodėl? PSA taip pat nesižavi Europos pirkėjų galimybėmis, todėl tikisi naudodamasis bendradarbiavimu su GM išeiti į platesnes rinkas, be to, gauti ir pažangiausias technologijas, ką vargu ar jiems suteiktų "Fiat".

Dar ne 100 procentų

Vis dėlto tikrasis S. Marchionnės pasiūlymo motyvas greičiausiai yra kitas - mažinti savo kompanijos priklausomybę nuo Europos rinkos, tad būtent todėl jam, matyt, ir reikalingas pašonėje toks milžinas, kaip GM. Tiesa, tokia versija atrodo gana keista, mat "Fiat", valdantis 58,5 proc. "Chrysler" kompanijos akcijų, ir taip viena koja jau yra Amerikoje.

Kita vertus, žengimas į augančiu automobilių pardavimu pasižyminčias Jungtines Valstijas italams stringa - būtent dėl prastos padėties Europoje susvyravus "Fiat" finansinei padėčiai šis koncernas atideda likusių 41,5 proc. "Chrysler" akcijų įsigijimą.

Dabar S. Marchionnė, kuris yra ir "Chrysler Group LLC" vadovas, pranešė, kad galutinis amerikiečių koncerno perėmimas įvyks iki 2015 metų, ir strategija bus tokia - po 3,3 proc. akcijų kas pusę metų.

"Lancia" kraislerio veidu

Tuo metu pasigirdo kalbos ir apie sunkėjančią "Fiat" valdomos "Lancia" markės padėtį bei galimą jos likvidavimą.

Aišku, kaip dažnai būna tokiais atvejais, oficialūs atstovai puolė neigti tokius gandus. Esą nuspręsta ne nutraukti "Lancia" modelių gamybą, o ją perkelti į JAV. Europoje būtų surenkamas tik vienas modelis - trečioji hečbeko "Ypsilon" karta.

Šiuo metu "Lancia" gamoje - penki modeliai, trys iš kurių ("Flavia", "Thema" bei "Voyager") turi "Chrysler" automobilių platformas.

Priminsime, kad dar praėjusių metų pabaigoje S. Marchionnė paprašė kultinių "Ferrari Enzo" ir "612 Scaglietti" autoriaus ir "Fiat-Chrysler" vyr. dizainerio Lorenzo Ramaciotti sukurti bendrą "Chrysler" ir "Lancia" modelių dizaino filosofiją. Oficialiai teigiama, kad tai leis "Lancia" atsikratyti krizės.

Šiuo metu italų inžinieriai kuria pirmąjį visureigį "Lancia" istorijoje; jis turės tą pačią platformą, kaip ir "Jeep Compass" bei vienas iš "Alfa Romeo" modelių.

"Alfa Romeo" - dugne

Dar vienas "Fiat" turtas - "Alfa Romeo" markė - irgi išgyvena vienus sunkiausių laikų. Šiais metais "alfų" pardavimas krito iki neregėtos ribos - 1969-ųjų lygio, kuomet parduota mažiau nei 100 tūkst. naujų automobilių.

Italų viltis - JAV rinka, kur ketinama per artimiausius dvejus metus pasiūlyti 4 naujus modelius. Neoficialia informacija, tai bus "Jeep" platformą turėsiantis krosoveris, sportinis 4C modelis, sedanas "Giulia" ir kupė "Detto". Per ketverius metus naujienų skaičius turėtų išaugti iki 9.

Šiuo metu "Alfa Romeo" gamoje yra tik du automobiliai - "MiTo" ir "Giulietta". Tai - viena priežasčių, kodėl šios markės pardavimo kreivė ritasi žemyn.

Beje, jau anksčiau S. Marchionnė paneigė, jog "Alfa Romeo" markė gali būti parduota ją įsigyti pasiruošusiam "Volkswagen" koncernui: "Yra kai kurie dalykai, kurie neparduodami."

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder