Frankfurto salono aistros - dar prieš mėnesį iki renginio

Automobilių parodos

Artėjant rugsėjui, naujienomis besidominčių vairuotojų širdys po pusmečio laukimo, gimusio pasibaigus Ženevos salonui, vėl plaka tankesniu ritmu - artėja pasaulinės reikšmės Frankfurto automobilių paroda IAA (Internationale Automobil-Ausstellung).

Žadama, kad rugsėjo 15-25 dienomis Frankfurte prie Maino vyksianti paroda bus rekordinė - joje laukiama net 77 modelių premjerų, t.y. daugiau nei bet kuriame kitame salone. Preliminarus dalyvių iš 44 šalių skaičius - 1 000.


Neabejojama, jog po 13-15 eurų už bilietą sumokėjusiems lankytojams (čia jų laukiama apie milijoną) gamintojai surengs tikrus šou - būtent taip siekiama atgaivinti vartotojų skeptiškumo prislopintą susidomėjimą naujais automobiliais. Specialistams įėjimas į parodą kainuos 42 eurus, jiems bus skirtos dvi atskiros dienos - rugsėjo 15-oji ir 16-oji.


Lankytojams žadama suteikti progą išbandyti automobilius - ir lengvuosius, ir visureigius, taip pat motociklus ir netgi kartingus. Be to, vyks kolekcininkų paroda "Automania", bus galima pamatyti Vokietijos Raudonojo Kryžiaus surengtą senovinių mašinų parodą.


Gamintojai pasiryžę kautis ne tik dėl potencialių pirkėjų, bet ir naujus modelius pristatysiančios maždaug 10 tūkstančių žurnalistų armijos dėmesio. Todėl dar prieš parodą įvyko konfliktas tarp koncernų, norinčių geriau pasirodyti žiniasklaidai.


"Deutschland - uber alles"


Organizatoriai - Vokietijos automobilių gamintojų asociacija VDA - žurnalistams nusprendė surengti trečią, papildomą dieną - rugsėjo 12-ąją (jiems tarptautiniuose autosalonuose įprastai skiriamos dvi dienos), todėl pasikeitė spaudos konferencijų laikas. Geriausias, žinoma, atiteko Vokietijos gamintojams.


Tai ypač supykdė užsieniečius, nes, pavyzdžiui, "Porsche", "Alfa Romeo" ir "Mazda" spaudos konferencijų laikas numatytas tą pačią dieną ir tą pačią valandą. "Ferrari" prisistatymas žiniasklaidai sutampa su "Peugeot" pasirodymu.


Savų kompanijų protegavimu apkaltintai VDA "Ferrari" net įteikė raštišką protestą. Asociacija šiuos kaltinimus atmetė, pareikšdama, kad kas pavėlavo, tas nesuspėjo - esą vokiečių gamintojai pirmieji pateikė paraiškas. Iš viso spaudos konferencijas numatę rengti net 65 parodos dalyviai.


Be to, piktintasi ir tuo, kad iki pirmadienio, rugsėjo 12-osios, kai kurie dalyviai nespės baigti įsirengti savo stendų.


Nuo mažylių iki "konceptų"


Nors skelbiama, kad parodoje bus daug dėmesio skiriama pastaruoju metu itin madingoms ekologiškumo, hibridinių variklių ir alternatyviojo kuro temoms, specialistus domina labiau proziški dalykai.


Jau dabar ekspertai nekantrauja išvysti naujosios kartos "Honda Civic", "Fiat Grande Punto" hečbeką, prabangųjį "Jaguar" atgaivintos "Daimler" markės limuziną "Super Eight" bei dvi naujas "Maserati Quattroporte" modifikacijas.


Tarp žadamų karščiausių naujienų - "Audi" visureigis Q7 ir "A6 Allroad Concept", naujieji "Mercedes-Benz" S bei R klasių atstovai, 3-iosios klasės BMW "Touring" versija.


Laukiama kabrioletų "Volvo C70 Coupe" ir stiklo bei aliuminio stogą turinčio "Volkswagen Golf", taip pat dviejų pastarojo konkurentų - "Peugeot 206 CC" ir "Opel Tigra Twintop" - premjerų. Bus ir "Nissan Micra C+C" debiutas.


Be to, "Opel" žada pristatyti "Vectra OPC" modelį bei naujos kartos visureigį "Frontera", o "Peugeot" - "407 Coupe". Tarp išskirtinių modelių - "Maybach Exelero".


Frankfurte nusivylę neturėtų likti sportinių automobilių gerbėjai. Be "Lamborghini Gallardo Spyder", jie galės įvertinti į sportinių vardą taikančius greičiausią iki šiol škodą - "Octavia RS", taip pat "Renault Clio RS" ir, žinoma, "VW Golf R32".


Amerikiečiai bandys nustebinti pusiau koncepciniais džipais "Patriot" ir "Compass Rallye", taip pat "Dodge Caliber" modeliu. Beje, laukiama siurprizų ir iš vis tvirčiau automobilių gamintojų pasaulyje besijaučiančių kinų - "Brilliance", "Geely" ir "Landwind".


Tarp įdomiausių koncepcinių modelių - "Mitsubishi Sportback", "Renault Egeus" ir "Citroen C-SportLounge".


Tomas GUKAUSKAS

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder